Wimis on Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Gisteren op de terugweg van een dagje Burgers Zoo, vreemde "bonk" tijdens het rijden........... Ik dacht rechtsvoor, bleek dus links voor. Een flinke spike in de band: Gelijk maar gewisseld met de reserveband: Nu de vraag: In deze band (met die spike) zit al een prop. Ik ben niet gek van die proppen maar kan er een 2e prop bij? Maandag ga ik langs de Kwikfit voor ik denk: een nieuwe Kuhmo. Bedankt voor jullie reply ! Quote
xtra40 Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Deze is gewoon nog te plakken maar dan het liefst met een plakkertje met zo een pikkie. er aan die ze Door het gat naar buiten trekken die proppen die ze er in duwen van af de buitenkant is echt voor nood zo dat je je reis kan voortzetten Altans da t is mijn mening Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk Quote
Wimis on Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Als het goed is, is de 1e prop een parapluutje van af de binnenkant. (zo werd ten minste verteld bij de aankoop van de SP3 in 2011) Als deze er maandag af is dan zal kwikfit deze wel beoordelen! Als dit zo'n noodprop is (wat je aan de buitenkant niet ziet, ik niet) dan wordt het toch een nieuwe Kuhmo. Quote
xtra40 Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Oké nou als het een parapluutje is dan is het prima Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk Quote
Guest Timo0103 Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Prop is niet voor nood, wat een onzin. 100 jaar wordt de prop toegepast en plots vind de Vaco het niet meer veilig. Ook een paraplu hersteld de band niet en zit net zo vast als een prop. Voor de bandenhandel een mooi stukje extra inkomsten. Band van de velg, paraplu er in, band er op, opnieuw uitbalanceren. Probeer als je ooit in de gelegenheid bent een prop aan de binnenzijde van een band er uit te halen met een tang of zo. Vergeet het maar, gaat je niet lukken zo vast als dat zit. Ik heb standaard een proppenset in de auto liggen, werkt prima. Quote
Kofferbak Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Heb zelf ook een band (rechtsachter) met 2 proppen erin.... Was zelf ook verbaast, en nog vlak bij elkaar ook, de eerste prop werd geplaatst nadat er een vette bout uit de band was verwijderd, een paar maanden later de 2e prop erin nadat er een staalsplinter in de band was gekomen. Denk dat we gewoon mazzel hebben dat het met een prop kan worden opgelost en dat we geen beschadiging in de wang van de band hebben opgelopen, proppen mogen immers niet overal geplaatst worden. Prop is natuurlijk ook heel mooi om nog een tijd door te rijden met een band om 2 banden gelijktijdig te kunnen vervangen, de band op de foto heeft zo te zien ook zijn beste tijd gehad en dan kun je ze nog even oprijden voordat het "slechte" seizoen begint. Mijn achterbanden beginnen ook minder te worden, denk dat ik binnenkort ook toe ben aan 2 nieuwe, gaan die naar voor en de huidige voorbanden dan naar achteren. Quote
Guest wil51 Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Gelukkig heb je nog een reservewiel. Doordat ik een LPG tank heb is er geen ruimte voor reservewiel. Ik moet het oplossen met een vulmiddel om thuis te komen. Na gebruik van een vulmiddel kun je de band wel afschrijven heb ik gehoord. Quote
Wimis on Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 Vanmiddag bij de bandenboer geweest................ ! Zou 2e prop worden echter, de 2e komt te dicht op de rand (zijkant van de band) en 1 prop/plu vind ik al niks. Nieuwe band is besteld en met een paar dagen wordt deze erom gelegd. Geen discussie over een prop of 2 en het zijn mijn centjes Quote
Murcielaygo Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Na gebruik van een vulmiddel kun je de band wel afschrijven heb ik gehoord. Het schijnt ook zeer slecht te reageren met lichtmetalen velgen. Quote
Wimis on Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 ........ Prop is natuurlijk ook heel mooi om nog een tijd door te rijden met een band om 2 banden gelijktijdig te kunnen vervangen, de band op de foto heeft zo te zien ook zijn beste tijd gehad en dan kun je ze nog even oprijden voordat het "slechte" seizoen begint. Mijn achterbanden beginnen ook minder te worden, denk dat ik binnenkort ook toe ben aan 2 nieuwe, gaan die naar voor en de huidige voorbanden dan naar achteren. Nah, niet echt. Zit er bijna 2 jaar op ruim 30000 km verder en halverwege (4 mm) Vind ik niet slecht Jammer dat die eerste prop er al in zat..... anders Quote
Ri026 Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Gisteren precies hetzelfde met onze Rio. Voor €25 weer hersteld in Westervoort. Zat net met een puntje door de band heen. Quote
Wimis on Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 Nieuwe band is al binnen Dus zo even ophalen. Quote
HenkM Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Na gebruik van een vulmiddel kun je de band wel afschrijven heb ik gehoord. Niet geheel correct, dit is afhankelijk van het reparatie middel. Bij de meeste spuitbussen klopt dit. Spullen zoals "slime" tasten de rubber en de velgen niet aan. "Mijn" banden boer telt wel 5 euri extra voor het schoonmaken van band en velg. Band kan dan gewoon geplakt worden (mits reparabel uiteraard). Quote
Recommended Posts