Jump to content

berg16

Hoofdsteunen te ver naar voren

Recommended Posts

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een Kia Sportage 2,0 van jan. 2011. Fijne proefrit gehad en we werden het eens met de Kia dealer. Maar nu begint mijn vrouw te klagen dat ze er toch niet zo lekker in zit. Dat komt omdat de beide hoofdsteunen voor haar te ver naar voren staan. Wil ze prettig zitten dan moet ze haar hoofd naar voren kantelen. Natuurlijk al van alles geprobeerd met de stoelinstellingen. Probleem voorgelegd aan de dealer, maar die weet geen raad. Advies: ga naar een bedrijf waar ze stoelaanpassingen kunnen doen. Wij zijn inmiddels bij twee bedrijven geweest en we hebben ook nog contact gezocht met de importeur, Maar niemand weet echt raad. Mijn vrouw staat inmiddels op het punt om dan maar weer afscheid van de auto te nemen. Ze moet er niet aan denken om in zo'n zithouding een lange rit te maken.

In het verleden (2011) is dit onderwerp al aangekaart in dit forum. Ik vroeg me af of er in die vier jaar mogelijk toch ontwikkelingen zijn geweest waar we iets aan konden hebben. Ik was niet echt van plan om zelf de stoelen en hoofdsteunen te gaan slopen. Ik zoek een fatsoenlijke oplossing.

Wellicht een overbodige opmerking maar je kunt de hoofdsteunen een beetje

naar achter duwen. Bovenzijde vastpakken en dan naar achteren drukken.

(deze staat dan wat meer rechtop)

Grtz.

Specialmade

• Like 1

In het verleden (2011) is dit onderwerp al aangekaart in dit forum. Ik vroeg me af of er in die vier jaar mogelijk toch ontwikkelingen zijn geweest waar we iets aan konden hebben. Ik was niet echt van plan om zelf de stoelen en hoofdsteunen te gaan slopen. Ik zoek een fatsoenlijke oplossing.

Heb toen inderdaad een vraag geplaatst over dit item.....

We zijn nu bijna 4 jaar verder, het probleem bestaat al lang niet meer en we zijn nog steeds

heel blij met de Sportage.

Heb toen wel een opmerking geplaatst bij mijn dealer en wederhelft heeft rugleuning stand

aangepast, ook de hoogte is aangepast... al met al wat er precies gebeurt is weten we niet,

maar de hoofdsteunen staan nu wel goed.

Overal is een oplossing voor, maar voor een plank zal het lastig worden..... volgens

de laatste poster op dat onderwerp dan. Ik zou samen met de dealer kijken of het opgelost

kan worden en als wederhelft enigszins "soepel" is, dan moet het toch lukken.

Heb toen inderdaad een vraag geplaatst over dit item.....

We zijn nu bijna 4 jaar verder, het probleem bestaat al lang niet meer en we zijn nog steeds

heel blij met de Sportage.

Heb toen wel een opmerking geplaatst bij mijn dealer en wederhelft heeft rugleuning stand

aangepast, ook de hoogte is aangepast... al met al wat er precies gebeurt is weten we niet,

maar de hoofdsteunen staan nu wel goed.

Overal is een oplossing voor, maar voor een plank zal het lastig worden..... volgens

de laatste poster op dat onderwerp dan. Ik zou samen met de dealer kijken of het opgelost

kan worden en als wederhelft enigszins "soepel" is, dan moet het toch lukken.

Ik dank de personen die hebben gereageerd. De hoofdsteunen kunnen inderdaad naar voren/achteren worden gekanteld, maar dat hadden wij uiteraard al uitgeprobeerd.

Kennelijk is er toch in vier jaar eigenlijk niets veranderd, er wordt zelfs geen oplossing aangedragen door de dealer.

De dealer komt met een verhaal dat het om een safety gerelateerd onderwerp gaat en daar zijn ze zeeeer voorzichtig mee. Kortom, zij gaan er niets aan doen.

Wederhelft zoekt het nu in een rugkussentje.

Dat van die "plank" kan ik niet erg vriendelijk vinden. Juist dit forum heeft ons bevestigd dat er meer mensen zijn waarvoor de hoofdsteunen te ver naar voren staan.

misschien is het een optie om de stangen te laten bijbuigen? Als de dealer niet wil kan een universele garage of schadehersteller mss wel helpen.

Een kennis van mij heeft het een keer laten (met een ander merk) bij Care laten doen.

hallo

ik heb dit probleem ook gehad met mijn venga ,dealer kon hier ook niets aan doen 

ik heb toen zelf de stangen van de hoofdsteunen iets naar achteren gebogen .

ik heb de stangen van de  hoofdsteunen tussen een bankschroef gezet en een ijzeren buis over de stangen geschoven ,en toen met een beetje kracht de stangen gebogen ,en nu zitten ze perfect op hun plaats en kan ik mijn hoofd vrij bewegen 

het is in ieder geval een optie ,maar bij mij goed gelukt

gr john

Bedoel je naar voren of naar boven. In een ander topic reageer je met naar voren…..ze zijn nml verschuifbaar.