bigwade Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Hoi Peter,Wij hebben gisteren toevallig ook een mail gestuurd naar Kia Nederland, echter nog niets terug gehoord, ook wij zijn het een beetje zat om maar met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Ja hij staat op transport? Alleen de onze al sinds 12 maart! enne de ZSM verhaal is waarschijnlijk ook in opdracht van Kia Nederland. Wij hebben er ook al een vakantie voor geannuleerd. en de nieuwe geplande vakantie staat nu ook al op losse schroeven! Ook hoop ik dat Sylvia gelijk heeft met dat ze loop volgende week wel kentekens kunnen aanvragen? (maar dit hopen wij elke week en dit al 3 maanden) Natuurlijk is het voor de dealers ook een strop, geen aflevering nieuwe auto's, geen geld maar wel ongeduldige klanten die eindelijk hun verder willen met plannen. Problemen zat begrijp ik, maar herej Quote
Giovanny Geplaatst 7 Juni, 2009 Geplaatst 7 Juni, 2009 Nauw, als ik de berichten zo allemaal lees, krijg ik wel mijn bedenkingen bij het bestellen van deze potentiele lease bak. Op papier is de SW 1.4 isg Executive wel heel aantrekkelijk als leasebak, maar als het dan vervolgens nog zo lang kan gaan duren met de levering wordt het lastig. Zijn er toevallig ook mensen die recentelijk hun bestelling hebben gedaan, minder dan 3 weken geleden en wat hebben zij als indicatie gekregen qua levertijd? (ik neem aan dat deze bestellingen niet onder de procedure van Kroymans vallen en wellicht sneller moeten gaan? ) of heb ik het mis. Quote
ctheman Geplaatst 7 Juni, 2009 Geplaatst 7 Juni, 2009 Hallo , ook ik ben aan het wachten , 28 april een Ceed SW 1.4 isg Fifteen besteld. Afgelopen Donderdag info gevraagd aan mijn dealer. Zij konden nog steeds niet online kijken waar de auto staat. Een telefoontje ( mijn dealer heeft gebeld) naar de importeur ,die vertelde dat mijn auto nog deze maand met transport naar nederland moet komen . En dan gaan alle auto's eerst naar Rotterdam ,voordat ze naar dealers gaan( vreemd waarom niet direct van fabriek naar dealers ) Afspraak is leveren binnen 3 maanden ( dus eind Juli). Wel vervelend met dat kenteken registratie gedoe ( als de importeur nu de BPM eerst zelf voorschiet, krijg je wel de auto's op kenteken volgens mij). Want daar ging het toch om???. Gr Cor Quote
Alex VB Geplaatst 7 Juni, 2009 Geplaatst 7 Juni, 2009 Het klinkt misschien raar, maar ik heb vandaag een Soul zien rijden met kenteken **-JJG-*. En volgens mij is de JJG reeks niet ouder dan een maand. Het kan natuurlijk ook een oude demo-wagen zijn, maar dat weet ik niet. Zoals Frank al schreef: probeer er voor dit moment ites positiefs uit te halen. Het is allemaal helaas een rompslomp door dat Faillesement en de staat wilt natuurlijk eerst hun centen zien. Quote
PetervanAmen Geplaatst 7 Juni, 2009 Geplaatst 7 Juni, 2009 Dat je een auto met een nieuw kenteken hebt zien rijden is heel goed mogelijk. Het is zo dat mensen die bij een dealer via de nieuwe KIA Motors Nederland importeur hebben aangeschaft totaal geen problemen hoeven te hebben van het probleem BPM. De huidige importeur heeft alleen last met de kentekenaanvraag van auto's die via Kroymans (voorheen Kia Nederland) waren aangeschaft. Als iemand een KIA aanschaft via een dealer dan is de dealer verplicht de BPM af te dragen, de dealers hebben dat ook keurig gedaan. Nu komt het probleem! Kia Nederland (lees Kroymans)eze heeft de BPM namelijk nooit afgedragen!!!!! Dit is nu helemaal waar wij de ellende van ondervinden. Schaft iemand nu een auto aan dan heeft die persoon hem waarschijnlijk eerder dan wij, dit klinkt raar maar zo zit het wel in elkaar. Quote
Relena Geplaatst 7 Juni, 2009 Geplaatst 7 Juni, 2009 Dus als ik het goed begrijp kan het zijn dat de kia soul die wij besteld hebben 23 mei gewoon binnen de 8-10 weken bij ons voor de deur staat. Je wil een nieuwe wagen toch zo snel mogelijk hebben. Het wachten en de onzekerheid van hetgeen wij gehoord en gelezen hebben nadat wij hem besteld hadden voelde niet goed. Eindelijk een lichtpuntje? ik gun iedereen zijn soul of andere uitvoering van harte. Tenslotte koop je niet vaak een nieuwe wagen in je leven. En dan te bedenken dat ons wachten dan nog meevalt ten opzichte van andere. Relena Quote
jurjen Geplaatst 8 Juni, 2009 Geplaatst 8 Juni, 2009 Ja Dames en Heren, Eindelijk het verlossende mailtje gehad. Hij is vanmorgen binnen gekomen. Ik ga vanmiddag even kijken voordat hij naar de Leerinbouw gaat!! Hij verwacht hem binnen 2 weken te leveren Mijn dag is in ieder geval weer goed! Quote
Wimk Geplaatst 8 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2009 Maar is er al bekent wanneer de kentekens aanvraagd kunnen worden? Quote
Wimk Geplaatst 8 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2009 Believe it or not, ik was net bij de dealer om de status te vragen, en hij zei ga je mee je auto ophalen bij de inbouwer. Ik heb dus mijn eerste kilometers net gereden in mijn Kia, Aanstaande woensdagmiddag ga ik hem echt ophalen. Jippieeee Quote
kialovers Geplaatst 8 Juni, 2009 Geplaatst 8 Juni, 2009 Maar heb je ook al een kenteken dan Wim? en heb je verder nog nieuws gehoord van andere wachtende? Quote
Wimk Geplaatst 8 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2009 Maar heb je ook al een kenteken dan Wim? en heb je verder nog nieuws gehoord van andere wachtende? Kenteken is ook al rond, ik kan hem echt woensdagmiddag om 4 uur ophalen, ik weet niks van andere wachtenden, maar er is dus hoop, er kan geleverd worden, en er wordt geleverd. Ik hoop dat de rest ook niet zo lang meer hoeft te wachten. Quote
Fonzy Geplaatst 8 Juni, 2009 Geplaatst 8 Juni, 2009 Ben ook bij de dealer geweest vandaag. Onze Cee'd SW staat nog in Rotterdam maar de dealer verwacht hem deze week nog geleverd te krijgen. Kentekens zijn geen probleem meer. Quote
jurjen Geplaatst 8 Juni, 2009 Geplaatst 8 Juni, 2009 Ja mensen ben vanmiddag bij me dealer geweest en heb al wat foto's genomen. Hij gaat maandag naar de leerinbouw en ik heb afgesproken dat hij 26 juni geleverd gaat worden. Kentekens zijn geen probleem meer!!!! Quote
Bollie Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 fototje ff kleiner uploaden Jurjen....hij past niet op mijn scherm....alles gaat schuiven..... Quote
bussum Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Ja, het is echt waar!!! Vanmorgen gebeld door de dealer en vrijdag de nieuwe auto halen. Dus er is hoop voor iedereen. Donderdag horen we het kenteken eindelijk. Veel succes iedereen, groetjes uit Bussum Quote
Duif Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Jurjen, mooi wagen, alleen in wit is hij mooier Mijn vriendin had op 12 maart dit jaar een witte Pro`Ceed besteld. Staat inmiddels al bij de dealer en zijn met de wax behandeling bezig als het goed is. Eind deze week (12 juni zou oorspronkelijk leverdatum zijn) of begin volgende week wordt ie afgeleverd. Valt dus mee met de problemen die wij hebben gehad. Quote
Bollie Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Ook ik heb goed nieuws....kleine slag om de arm nog...maar als het meezit wordt de auto donderdag de 18e afgeleverd....ben benieuwd.... Quote
hein Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Ik heb vadaag bericht van de dealer: We hebben goed nieuws te melden .De door u bestelde Kia Pro Cee’d 1,4 ISG Fifteen in de Kleur Black Pearl is binnen. U hoeft dus niet van kleur te wijzigen om snel te kunnen rijden. Wij kunnen hem de volgende week al ophalen. Hoewel wij de witte uitvoering supergaaf vinden maar hiervan nog geen levertijd weten kiezen we nu voor een zwarte. Quote
mh1206 Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Hallo lezers Ik ben nieuw op dit forum, heb eens ge-googled op levertijd Kia. "mijn" Kia is, schrik niet, begin Januari besteld via een lease bedrijf. In eerste instantie zou hij 1 april (wat ik al erg lang vond gezien de autoverkopen!) geleverd worden. Je begrijpt al dat dit dus helaas een grap was. Tot op heden zegt het lease bedrijf alleen maar dat het nog enkele weken kan duren. Nu lees ik hier op het forum dat er al diverse uitleveringen gaan plaatsvinden, ik heb nog steeds niets vernomen! Als ze mij begin april gezegd hadden dat het zolang zou duren, had ik nu allang in een octavia gereden! Heb destijds gekozen voor de Kia vanwege de komplete uitrusting, dus ik hoop dat dat het wachten waard was. vraag: Heeft iemand ervaring met het Pioneer nav-systeem (700BT) , kun je de stuurbediening gebruiken en is de standaard ipod-aansluiting te gebruiken? Quote
patten Geplaatst 9 Juni, 2009 Geplaatst 9 Juni, 2009 Ik heb ook vandaag de bevestiging gehad per brief. De auto wordt de 25e geleverd!!! (Cee'd SW 1.4 ISG - Fifteen uitvoering met kleur Black Pearl) Eindelijk....... Quote
PetervanAmen Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Ik heb ook vandaag de bevestiging gehad per brief.De auto wordt de 25e geleverd!!! (Cee'd SW 1.4 ISG - Fifteen uitvoering met kleur Black Pearl) Eindelijk....... Krijg je bij je nieuwe auto ook het benodigde kenteken Ik hoop voor "ons allen" dat dat nu eens goed op gang gaat komen met de kentekenaanvraag, wellicht rijden wij dan deze maand ook nog in ONZE nieuwe VOITURE. Quote
Wimk Geplaatst 10 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 10 Juni, 2009 Hallo lezersIk ben nieuw op dit forum, heb eens ge-googled op levertijd Kia. "mijn" Kia is, schrik niet, begin Januari besteld via een lease bedrijf. In eerste instantie zou hij 1 april (wat ik al erg lang vond gezien de autoverkopen!) geleverd worden. Je begrijpt al dat dit dus helaas een grap was. Tot op heden zegt het lease bedrijf alleen maar dat het nog enkele weken kan duren. Nu lees ik hier op het forum dat er al diverse uitleveringen gaan plaatsvinden, ik heb nog steeds niets vernomen! Als ze mij begin april gezegd hadden dat het zolang zou duren, had ik nu allang in een octavia gereden! Heb destijds gekozen voor de Kia vanwege de komplete uitrusting, dus ik hoop dat dat het wachten waard was. vraag: Heeft iemand ervaring met het Pioneer nav-systeem (700BT) , kun je de stuurbediening gebruiken en is de standaard ipod-aansluiting te gebruiken? Ik heb ook begin januari besteld, en ik kan hem vanmiddag ophalen, Kia Ceed SW X-clusive, met schuifdak en 700BT, de auto wordt vanmiddag opgeleverd , Ik heb gisteren even mogen rijden in deze auto, en volgens mij doet de stuurbediening het niet , er zit volgens mij ook geen I-pod kabel aanvast. Maar ik denk dat dit afhankelijk is wie dit inbouwd. Quote
djeed Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Beste mensen, De stuurwielbediening en usb aansluitingen zullen helaas niet werken met de pioneer radio's. Ik zag dit toen ik laatst een aanbieding zag bij de Kia dealer. Helaas... Groetjes, Djeed Quote
patten Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 En voor de volledigheid: ik heb ook half januari besteld. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.