PetervanAmen Geplaatst 30 Juni, 2009 Geplaatst 30 Juni, 2009 Gisteren bij de dealer geweest, ik heb de nieuwe kia gezien en heb een foto gemaakt. De opties worden van de week in orde gemaakt en volgende week woensdag is de aflevering. Zijn er intussen an meer mensen die hun auto hebben ontvangen?? Laat het even weten en plaats een foto in de melding dan kunnen we met z.n allen genieten van al die mooie KIA's:razz: Quote
GWVelden Geplaatst 30 Juni, 2009 Geplaatst 30 Juni, 2009 Afgelopen vrijdag is de Sw 1.6 in donkergrijs afgeleverd, binnen twee maanden na bestelling. De eerste 1000 km staan er al op. Geweldige auto. Wel irritant dat ik hem niet mag wassen, de eerste 8 dagen vanwege de waxoil, want ik heb al minstens 500 insecten vermoord. Gisteren nieuwe velgen en banden laten monteren. Ziet er strak uit. Foto's volgen nog, al is het eigenlijk niet nodig, want hij is precies als de foto hiernaast. <---------- zelfs de velgen. Quote
Relena Geplaatst 30 Juni, 2009 Geplaatst 30 Juni, 2009 Bofkont met of zonder insecten. 1000 km je zult wel veel bekijks hebben gehad. Veel plezier, Relena Quote
PGG Geplaatst 2 Juli, 2009 Geplaatst 2 Juli, 2009 Heden heb ik na 8 weken wachten mijn zwarte Kia Cee'd 1.4 Fifteen Sporty Wagon mogen ontvangen. Uiteraard gelijk een stuk gereden en hij bevalt uitstekend. En op een dag als vandaag extra blij met de airco! Quote
Relena Geplaatst 3 Juli, 2009 Geplaatst 3 Juli, 2009 Heden heb ik na 8 weken wachten mijn zwarte Kia Cee'd 1.4 Fifteen Sporty Wagon mogen ontvangen. Uiteraard gelijk een stuk gereden en hij bevalt uitstekend. En op een dag als vandaag extra blij met de airco! Veel plezier ermee en foto,s zijn altijd welkom. En natuurlijk ervaring met de wagen vertel het ons. Groetjes, Relena Quote
ctheman Geplaatst 4 Juli, 2009 Geplaatst 4 Juli, 2009 Ik ben niet Anton, maar heb toch speciaal voor jou net onder de kap gekeken. Ik heb echt nergens een roze kabel.Ook kan ik de naderhand ingebouwde cruisecontrol niet terugvinden. Zo netjes zit het allemaal. Is een 1.4 ISG. Hallo collega Kia rijders, Vandaag naar mijn dealer geweest en gevraagd betreft de roze bedrading /relais . Dit alles is voor de trekhaak die ik heb . Normaal kunnen deze aansluitingen ook onder de auto weggewerkt worden, maar als er storingen zijn kom je er moeilijk bij ( verteld mijn dealer).. Verbruik gemiddeld 7.2 l `100km Gr Cor Quote
Alex VB Geplaatst 4 Juli, 2009 Geplaatst 4 Juli, 2009 (aangepast) He Cor, Verbruik zal nog dalen. Je moet er rekening mee houden dat je nu door diverse factoren een verhoogd verbruik hebt. Motor die nog moet "inslijten", airco gebruik met dit heerlijk weer en natuurlijk wat velen vergeten je rijstijl. deze moet je toch een beetje aanpassen aan het ISG systeem. Het nieuwe rijden is daar geschikt voor. Maar allereerst veel rijplezier op de Limburgse wegen en andere wegewn natuurlijk ook. Groeten uit Riemst (Nabij Maastricht) 9 Juli, 2009 aangepast door Alex VB Quote
patten Geplaatst 4 Juli, 2009 Geplaatst 4 Juli, 2009 Ok, das dan ook weer duidelijk. Echter heb ik ook een trekhaak, maar van de bedrading is niets zichtbaar. Die zal dan wel onder de auto zitten. Ik ga er maar vanuit dat die degelijke Cee'd nooit storing gaat geven... Hallo collega Kia rijders, Vandaag naar mijn dealer geweest en gevraagd betreft de roze bedrading /relais .Dit alles is voor de trekhaak die ik heb . Normaal kunnen deze aansluitingen ook onder de auto weggewerkt worden, maar als er storingen zijn kom je er moeilijk bij ( verteld mijn dealer).. Verbruik gemiddeld 7.2 l `100km Gr Cor Quote
patten Geplaatst 4 Juli, 2009 Geplaatst 4 Juli, 2009 Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde (zowel uitvoering al kleur) en de eerste 1300km er met veel plezier opgezet. Veel plezier er mee! Heden heb ik na 8 weken wachten mijn zwarte Kia Cee'd 1.4 Fifteen Sporty Wagon mogen ontvangen. Uiteraard gelijk een stuk gereden en hij bevalt uitstekend. En op een dag als vandaag extra blij met de airco! Quote
ctheman Geplaatst 5 Juli, 2009 Geplaatst 5 Juli, 2009 He Cor,Verbruik zal nog dalen. Je moet er rekening mee houden dat je nu door diverse factiren een verhoogd verbruik hebt. Motor die nog moet "inslijten", airco gebruik met dit heerlijk weer en natuurlijk wat velen vergeten je rijstijl. deze moet je toch een beetje aanpassen aan het ISG systeem. Het nieuwe rijden is daar geschikt voor. Maar allereerst veel rijplezier op de Limburgse wegen en andere wegewn natuurlijk ook. Groeten uit Riemst (Nabij Maastricht) Hoi Alex, heb je mijn p.b al ontvangen?? Gr Cor Quote
Alex VB Geplaatst 5 Juli, 2009 Geplaatst 5 Juli, 2009 He cor, Bericht is ontvangen en al beantwoord. Quote
Fonzy Geplaatst 9 Juli, 2009 Geplaatst 9 Juli, 2009 Hallo, excusus voor de late reactie (we hebben de auto bijna direkt ingepakt voor een dikke week vakantie, en morgen weer een paar dagen) maar ik heb ook geen roze kabel in de motorruimte. We hebben wel een trekhaak, dus de kabel zal bij ons ook op een andere manier wegewerkt zijn. groeten Anton Quote
sylvia Geplaatst 10 Juli, 2009 Geplaatst 10 Juli, 2009 ik zie steeds meer verhalen dat iedereen eindelijk de auto heeft, wij wachten echter nog steeds en de dealer kan geen zinnig woord zeggen wanneer het kenteken geleverd wordt. De auto staat al rijklaar bij de dealer. Het probleem is, dat de auto die wij gekocht hebben een blanco kenteken betrof. Het kenteken is al bekend maar kan nog steeds niet uitgeleverd worden. Elke week horen wij: het kan nu echt niet lang meer duren maar die zin roepen ze nu al 8 weken... weet iemand hoe dit zit? Zijn er anderen die wel een oud kenteken uitgeleverd hebben gekregen? graag hoor ik van jullie! Quote
Relena Geplaatst 10 Juli, 2009 Geplaatst 10 Juli, 2009 Denk dat het bij jouw gaat om een wagen waarop dubbel BPM betaald moet worden. En de curator nog aan het kijken is wie hiervoor betaald. Uiteindelijk zul je hem wel krijgen, maar ik geloof wel dat jouw dealer het echt niet weet. Blijf gewoon nog even wachten het is hard maar niet anders. je krijgt hem daarvan ben ik overtuigd. Groetjes, Relena Quote
ctheman Geplaatst 10 Juli, 2009 Geplaatst 10 Juli, 2009 He cor,Bericht is ontvangen en al beantwoord. Hallo Alex, nogmaals hartelijk dank voor jouw gastvrijheid , en voor de poets instructie.( glanst nog meer dan nieuw) Gelukkig waren we net klaar voor dat het begon te regenen. Groetjes Cor Quote
Alex VB Geplaatst 10 Juli, 2009 Geplaatst 10 Juli, 2009 Hoi Cor, Geen dank! Ik heb je met veel plezier een gedeelte van mijn opgedande kennis over gebracht. Tegenwoordig is je auto poetsen een vak apart. Zekers als je kijkt dat we in totaal meer dan 2,5 uurtjes bezig zijn geweest met je wagen. En dan heeft deze - omdat deze ook nieuw is - niet de volledige behandeling gehad. Maar,.. Dat komt de volgende keer.. Ik ben wel benieuwd naar wat je vrouw en dochter zeiden over het resultaat. Veel plezier en stel je vragen als je deze hebt.. Quote
ctheman Geplaatst 11 Juli, 2009 Geplaatst 11 Juli, 2009 (aangepast) Hoi Cor,Geen dank! Ik heb je met veel plezier een gedeelte van mijn opgedande kennis over gebracht. Tegenwoordig is je auto poetsen een vak apart. Zekers als je kijkt dat we in totaal meer dan 2,5 uurtjes bezig zijn geweest met je wagen. En dan heeft deze - omdat deze ook nieuw is - niet de volledige behandeling gehad. Maar,.. Dat komt de volgende keer.. Ik ben wel benieuwd naar wat je vrouw en dochter zeiden over het resultaat. Veel plezier en stel je vragen als je deze hebt.. Hallo Alex , de vrouw zei: dat de lak nu wel voelbaar gladder is ,maar visueel zag ze geen verschil.( auto is ook nog maar 2 weken oud) En de dochter zei : mooie blauw toch.( zag het ook niet). Maar wij wel Alex. En ik laat je wel weten wat deze wax doet na een maand Gemiddeld verbruik 7.7 l op 100km Groetjes Cor 12 Juli, 2009 aangepast door ctheman Quote
ctheman Geplaatst 13 Juli, 2009 Geplaatst 13 Juli, 2009 Beste collega Ceed rijders Info Modeljaar wijziging Ceed van de website Het meest verkochte model van Kia in Europa, de Kia cee Quote
Alex VB Geplaatst 13 Juli, 2009 Geplaatst 13 Juli, 2009 Hij wordt er niet lelijker op... Gelukkig maar.. Misschien dat het inruilen bij mij iets sneller gebeurt dan geplant.. Wie weet.. Quote
Hans Soul Geplaatst 17 Juli, 2009 Geplaatst 17 Juli, 2009 21 februari hebben wij een Soul besteld. Ons is meegedeeld dat de auto waarschijnlijk in juni zou worden geleverd. Bij navraag op 29 juni werd gemeld dat de levering niet voor augustus zou plaatsvinden. De dealer (Leerentveld) heeft een auto ter beschikking heeft gesteld. Ik had van de importeur een berichtje verwacht met een plan van aanpak waaruit ik dan weer vertrouwen kan putten. Ik begrijp dat er een financieel probleem was en dat er daarna een logistiek probleem ontstond. Ik snap best dat deze mensen van Kia Motors Nederland met problemen worden geconfronteerd waar ze zelf niet om gevraagd hebben. Maar het wordt zoveel prettiger als er gecommuniceerd wordt. Nu zit ik maar te zoeken op dit forum om te zien of ik iets gemist heb en anderen geinformeerd worden door K.M.N. Quote
Relena Geplaatst 17 Juli, 2009 Geplaatst 17 Juli, 2009 (aangepast) Heeeeeeeeeel vervelend Hans maar hou vol ze komen eraan. Ze hebben ook mij eind augustus als leverdatum opgegeven. Je hebt natuurlijk net als wij een x-tra besteld of excutive. Hadden we een x of x-pect Cool besteld dan had de wagen allang zijn eerste kilometers erop zitten. Heb ik ondertussen begrepen van onze dealer. De onze moeten echt op bestelling gemaakt worden. En vergeet niet als er dan eindelijk genoeg zijn om te verschepen. Moeten ze ook nog gebracht worden vanuit Korea met de boot. Kan tussen 4 a 5 weken duren met douane erbij. Eigenlijk heb je hooguit een boot per maand. Dus komt hij op het laatst van augustus niet wordt het gegarandeerd laatst September. Groetjes, Relena 17 Juli, 2009 aangepast door Relena Quote
bigwade Geplaatst 17 Juli, 2009 Geplaatst 17 Juli, 2009 hier staan nog wat leuke Soul plaatjes Officieel: Kia Soul - AutoWeek.nl vergeet de teksten, is nogal anti Kia volk op AW Sla pag. 2 ook niet over. grtz Frank Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 18 Juli, 2009 Geplaatst 18 Juli, 2009 Die artikeltekst valt dan nog mee de eerste twee reacties ook, maar dan..... Mensen met een vooroordeel die op basis van een paar foto's gaan oordelen.... Achja, doe mij maar lekker zo'n 'lelijk hok' ( Quote
Relena Geplaatst 18 Juli, 2009 Geplaatst 18 Juli, 2009 (aangepast) Denk dat de meeste van de wachters niks meer en minder willen dan dat er gewoon een soort overzicht komt. Hoe de zaken er voor staan op dit moment. Als ik het zelf zo op een rijtje zet zou het er als volgt uit kunnen zien: 1) Er zijn Kia's die besteld en geleverd zijn maar nog geen kentekenplaat hebben. Vanwege echt faillissement Kroymans (deze worden niet vrijgegeven door curator) Onduidelijkheid wie voor de tekorten opkomt. 2) Er zijn wagens waarop voor een tweede keer de BPM betaald moet worden. Omdat deze bij de eerste keer niet betaald zijn. Wie moet deze kosten betalen is hier de vraag. 3) Er zijn wagens besteld door consumenten net op het moment dat het faillissement werd uitgesproken. Hun bestelde auto's stonden van dat moment in de wacht. En zijn dus als bestelling niet opgenomen. Maar wel genoteerd. Voor deze consumenten geld dat zij al de tijd hebben moeten wachten totdat duidelijk werd wat kia ging doen met de nieuwe importeur. Ook hier zijn er natuurlijk problemen omdat op het moment van besluit de eigenlijke bestelling pas gedaan kan worden. Nadat bekend werd welke dealers wel of niet als hoofddealer blijven konden. Met andere woorden hun wagen is misschien pas net werkelijk besteld. 4) En dan is er ook nog de groep die een aanbetaling heeft gedaan op de wagen met financiering. Maar dit geld is nooit op plaats van bestemming gekomen. Al met al niet gemakkelijk voor alle partijen hoop dat er echt snel een einde aan komt. Maar rest mij om te schrijven dat ik teleurgesteld ben dat het management van kia niet beter met de situatie is omgegaan. Geef hun hierbij een hint: Informeer je mensen altijd goed. Dan breng je het ook over zoals het moet. Groetjes, Relena 18 Juli, 2009 aangepast door Relena Quote
J-Z Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Goedemiddag allemaal, Heb al een hele tijd niks laten horen maar het is nu zover. de Kia cee'd sporty wagon kan vrijdag opgehaald worden. nu maar hopen dat ie het wachten waard is. iedereen veel succes met hun nieuwe auto. mvg, Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.