Ga naar inhoud

Wintercheck 7 november as


Wimis on

Aanbevolen Berichten

Vloeistoffen en olie kan iedereen zelf wel , snaar bekijken is geen rafels dan ok. Ruitenwissers geen strepen dan nog goed , remmen : sta je op tijd stil dan zijn ze goed , geen rare lucht plof geluiden met gas geven dan is uitlaat ok , banden : geen slijt indicator zichtbaar , banden ok , deur rubbers : geen vocht en natte voeten ook ok , en alleen rubbers droog houden en zeker niet insmeren , die zogenaamde vasiline trek juist vocht aan het is namelijk hydroscopisch , krabben doe ik never nooit niet geeft krassen , gebruik alleen : starten , ventilator op hoog / voorraam en airco aan , even rondje auto en je kan wegrijden met een de-ice spray van kruidvat , lekker goedkoop en tast rubbers niet aan , ideaal gebruik het al jaren en werkt perfekt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Only ter info , doe je voordeel , het is tenslotte Uw auto en niet mijn portomonee. ( altijd een kannetje 5 liter sproeiervloeistof klaar staan voor die pekel rommel en een aantal kruidvat de/ice spuitflessen , daarnaast als er gestrooid wordt dan elke 2 a 3 weken een wasstraatje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


De puntjes:

 

√ Ophanging en stuurinrichting
√ Uitlaat - en ophangrubbers
√ Motor oliepeil
√ Koelsysteem
√ Ventilatorriem 

√ Accu en klemmen
√ Zicht
√ Verlichting
√ Banden
√ Remsysteem

 

Ik ga niet en zoals GUNMETALBLACK (met zijn Renault?) zegt: kun je veel zelf checken.
Aan de andere kant is een bezoekje wel altijd leuk. Even sneaken in de showroom. (kan ik beter niet doen)
Gratis kopje koffie, plakje space-cake en een ijsklauw.

 

Daarnaast kunnen ze je van alles verkopen en aansmeren als je niet stevig in je schoenen staat. :)

Dat doen ze bij mij dus ook niet.

 

Aan de andere kant zijn er altijd bestuurders die het maar best vinden dat de Kia het nog doet, ze ermee van A naar B kunnen.
En dan is zo'n wintercheck weer niet verkeerd. Hoeveel gaan er deze winter in met minimaal profiel op hun banden?
Ik denk dat we ons daar zwaar in vergissen.............!

 

En over winterbanden gaan we het niet hebben. Want die hoef ik toch niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry wimis on : Renault Grand Scenic is in mei j.l ingeruild voor een sportage dynamic plus , staat volgens mij ook in de bio , daarbij wij schrijven toch in het kia sportage forum en niet in de renault hoek toch.

Maar 1 ieder moet zelf inschatten of hij kan bepalen wat de technische staat is van zijn/haar auto , dus bij twijfel laat er een expert naar kijken aub voordat er ongelukken van komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar 1 ieder moet zelf inschatten of hij kan bepalen wat de technische staat is van zijn/haar auto , dus bij twijfel laat er een expert naar kijken aub voordat er ongelukken van komen.

 

 

Dus dan is dit handig die check :) want die is gratis! :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Ik ga niet. Mijn servicebeurt en APK is altijd in december. Dus die wintercheck heeft voor mij geen zin. Volgende week ga ik wel zelf de winterbanden er op zetten. Maar eigenlijk met het huidige klimaat in Nederland zijn winterbanden eigenlijk nog wel nodig? Temperatuur blijft voorlopig nog ruim boven de 7 graden, de grens waar winterbanden nut hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben wel geweest en was er ongeveer 1,5 uur bij een dealer in Alphen a/d Rijn.

De werknemers aldaar hebben veel werk verzet.

Veel leuke mensen ontmoet veel gepraat over uiteraard onze Kia's onder het genot van koffie en poffertjes.

De auto uiteraard goed gekeurd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Het was in Alkmaar ook gezellig aan de koffietafel.

En in de tussentijd werd de Venga nagekeken.

Ook kregen we een leuke Kia tijgerpoot krabber. 

Dus geen koude handen meer tijdens het ruiten krabben :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...