Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

 

Hebben jullie op jullie Picanto ook roest op dat zwarte lak op je as?

 

Hoe zal ik het zeggen, ik weet namelijk ook niet of dat een as is. Als je tegen je velg aan kijkt, gewoon er doorheen dan zie je een zwart ronde blok om je as heen zitten. Ik merkte dat deze begint met roesten. 

Is dit bekend? Naar de dealer?

 

Auto is van oktober 2012 , roest wil ik nu nog niet hebben.

 

 

Posted

Voor of achter?

 

Ik denk dat je de Fusee voor bedoelt, dat is een enorm dik stuk metaal, als daar wat roest

op komt geeft dat helemaal niks, dat roest de komende 15 jaar niet zomaar weg of door.

 

Bij mijn Aygo kwam de auto bijna zo de showroom uit:

 

http://www.citybugclub.nl/index.php?action=dlattach;topic=847.0;attach=1664;image

 

Heb er 128.000km mee gereden en nooit problemen gehad.

De aandrijfassen hebben dit ook, ook gene probleem.

 

Het is niet mooi, maar zeker niet gevaarlijk of slecht.
 

Posted

Voor of achter?

 

Ik denk dat je de Fusee voor bedoelt, dat is een enorm dik stuk metaal, als daar wat roest

op komt geeft dat helemaal niks, dat roest de komende 15 jaar niet zomaar weg of door.

 

Bij mijn Aygo kwam de auto bijna zo de showroom uit:

 

http://www.citybugclub.nl/index.php?action=dlattach;topic=847.0;attach=1664;image

 

Heb er 128.000km mee gereden en nooit problemen gehad.

De aandrijfassen hebben dit ook, ook gene probleem.

 

Het is niet mooi, maar zeker niet gevaarlijk of slecht.

 

 

 

 

Het gaat om de achterkant. Ik zal wel een foto plaatsen straks.

 

Je link krijg ik trouwens niet geopend, vraagt op een inloggegevens.

Posted

Een Picanto heeft geen achteras maar onafhankelijke wielophanging. Heb je remschijven achter want anders zit je gewoon tegen je trommels aan te kijken, dat duurt wel een paar decennia voor die doorgeroest zijn  :-)

Posted

dat is je rem trommel daar komt altij als eerste roest op 

dit komt ook door het warm worden en weer afkoelen van je rem trommel 

dit is dus heel normaal en voor dat dat door geroest is ben je wel een halve eeuw verder  :wink:  :wink:

maar als je het echt heel erg storend vind zou ik zeggen ontroesten die handel en schilderen met een mooi kleurtje doe je meteen even je rem tangen dan kom je meteen gepimpt voor de dag 

  • Like 1
Posted

dat is je rem trommel daar komt altij als eerste roest op 

dit komt ook door het warm worden en weer afkoelen van je rem trommel 

dit is dus heel normaal en voor dat dat door geroest is ben je wel een halve eeuw verder  :wink:  :wink:

maar als je het echt heel erg storend vind zou ik zeggen ontroesten die handel en schilderen met een mooi kleurtje doe je meteen even je rem tangen dan kom je meteen gepimpt voor de dag 

Bedankt, dan ben ik gerustgesteld. Dan laten we het wel even zo :)

  • Like 1
Posted

Eens met Pimpmaster. Het staat mooi een geschilderde Trommel of remklauw. Ik vraag met wel af of de remwerking (bij extreme situaties) bij een trommelrem negatief beinvloed wordt door de verminderde warmte afdracht tgv de laklaag. Maar ja, het zijn de achterremmen en die doen bij hard remmen toch maar voor 20% mee.

Posted

af fabriek hebben ze ook al een mooie zwarte verflaag dus zal het opnieuw behandelen met goede hitte bestendige verf niet nadelig zijn, de verflaag zal de hitte gewoon goed verwerken, zelfde als je na flinke regen een paar dagen niet zou rijden heb je eerst even een raar schurend geluid bij de eerste paar keer remmen omdat je remschijven dan roestvorming gaan krijgen, is allemaal heel normaal, en ik geef mezelf een compliment voor de eerste serieuze post van dit jaar :P

laat de bedankjes rijkelijk vloeien ;)

  • Like 3
Posted

af fabriek hebben ze ook al een mooie zwarte verflaag dus zal het opnieuw behandelen met goede hitte bestendige verf niet nadelig zijn, de verflaag zal de hitte gewoon goed verwerken, zelfde als je na flinke regen een paar dagen niet zou rijden heb je eerst even een raar schurend geluid bij de eerste paar keer remmen omdat je remschijven dan roestvorming gaan krijgen, is allemaal heel normaal, en ik geef mezelf een compliment voor de eerste serieuze post van dit jaar :P

laat de bedankjes rijkelijk vloeien ;)

alstublieft 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...