Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allen,

onze venga is toe aan een set nieuwe banden.

over de conti banden die er nu onderzitten zijn we, zeker bij regen, niet zo tevreden.

met welke merken/typen hebben jullie goede ervaringen.

Posted

Hankook was eerste montage op mijn Picanto en bevielen zo goed dat is die nieuw gekocht heb toen ze versleten waren. 's-Winters rij ik rond op Yokohama, ook die komen van Kia en zijn ook met nieuwe vervangen omdat ze bevielen.

Op mijn Aygo was de eerste montage Continental, die waren lawaaiig en sleten me te hard. Die zijn toen vervangen door Vredestein naar volle tevredenheid.

Ik zit zelf niet echt "vast" aan een merk; sommige maten zijn bij sommige merken slechter verkrijgbaar en/of duurder...

Bij Tirendo staat de maat eerste montage op 15" van Hankook zelfs te boek als "Picanto-band" :-)

Guest Vitara 2
Posted

Ik heb goede ervaring met Hankook v12 onder mijn Rio, Ik rij in de winter op Nokian's dit omdat ik voor een leuk prijsje een set lichtmetaal met deze winterbanden kon overnemen. Ik heb er pas 1 winter op gereden en tot nu toe geen negatieve ervaring. Onder mijn Soul's had ik in de winter Michelins waar ik zeer over te spreken was.

Guest Warmentuuter
Posted

Hoi allen,

onze venga is toe aan een set nieuwe banden.

over de conti banden die er nu onderzitten zijn we, zeker bij regen, niet zo tevreden.

met welke merken/typen hebben jullie goede ervaringen.

Ik zou toch eens kijken of een all weather band wat is voor de Venga.

Dan zit je zomer en winter goed en Big mac en Bigwade rijden er al heeeel wat kilometers er mee rond.

Zelf heb ik ook de conti's voor de zomer en in de herfst gaan de Good year Ultragrip er onder.

En die doen het prima met slecht weer en in de wintermaanden. 

Laat je eens voorlichten bij een goede bandenhandel. 

Posted

De bandenhandel raadde mij allseason banden af, die zeiden dat je in de nederlandse winters net zo goed op goede zomerbanden kan rijden, daar we niet op wintersport gaan en niet veel kms maken.

ik zal eens kijken bij hankook

Guest Vitara 2
Posted

De bandenhandel raadde mij allseason banden af, die zeiden dat je in de nederlandse winters net zo goed op goede zomerbanden kan rijden, daar we niet op wintersport gaan en niet veel kms maken.

ik zal eens kijken bij hankook

Ik ben het jaren met je bandenhandel eens geweest wbt goede zomerbanden in de winter, totdat ik op winterbanden ben gaan rijden. Vanaf dat moment ben ik toch echt van mening dat het toch prettiger is om in de winter op winterbanden te rijden. Qua kosten maakt het niet eens zoveel uit. de KM die je op de winterbanden rijdt rij je namelijk niet op de zomerbanden. Waardoor deze minder snel aan vervanging toe zijn. 

Ik monteer mijn winterbanden zelf onder mijn auto. dus kan bijna per dag beoordelen of ik ze al ga monteren. Met dit weer zet ik ze er dus nog niet onder. Normaal wordt aanbevolen om ze oktober / november al te monteren en ze er dan tot maart onder te laten zitten.

Posted

Winterbanden werken al beter dan zomerbanden bij temperaturen onder de 7°C. Ik rij er dus al op rond, aangezien ik de afgelopen weken de 4°C al verschillende keren op de buitenthermometer heb zien staan...

Vwb de kosten ben ik het helemaal met je eens; de enige extra kosten die je echt hebt zijn extra velgen, mits je de wissel zelf doet.

Ik ben ook "om" sinds ik 7 jaar geleden voor het eerst winterbanden liet monteren...

En ik doe nu met beide sets ca. 40 tot 45 duizend km, net zoveel als ik al zo'n 17 jaar doe met watvoor band dan ook...

Guest Vitara 2
Posted

Kosten voor de velgen vielen in mijn geval ook wel mee, ik heb een compleet setje 15 inch lichtmetaal met winterbanden (7mm) kunnen overnemen van iemand die van een Rio overgestapt was naar een Cee'd.  Ik kon de set overnemen voor de zomerprijs van slechts €200,-

De reden waarom ik altijd tot het laatst wacht met de winterwissel...is omdat ik de 17 Inch veel mooier vindt staan dan de 15 inch winterbanden :oops:

Sorry ik ga weer eens :offtopic:

image_url-1869-1423835522.jpg

image_url-1869-1443271125.jpg

• 2 weeks later...
Posted

Ik vind de Michelins goede banden, qua afrolweerstand, geluid, slijtage en uiteraard de grip onder alle omstandigheden.

Zie ook ANWB zomerbandentest (zie ook winterbandentest) op www.anwb.nl.

Je vermeld overigens niet of je zomer- of winterbanden zoekt.....

Posted

Zomerbanden, voor die paar km die wij in de winter rijden gaan we geen winterbanden aanschaffen.

Als t echt extreem wordt, staat er nog een 4x4 op grove modderbanden

Guest Warmentuuter
Posted

Zomerbanden, voor die paar km die wij in de winter rijden gaan we geen winterbanden aanschaffen.

Ben wel benieuwd welke band het gaat worden.

En wat de ervaringen zijn.

Ik het ook de Conti's voor het voorjaar, zomer en najaar en in de wintermaanden de Good year ultta grip.

Ik vinden op zich de Conti een prima zomerband met een goede rijeigenschap.

Maar dat vond ik ook van de Hankooks waar ik met andere auto's mee hebt gereden.

Een klein nadeel van de Conti's vind ik het rolgeluid wat de band maakt maar daar valt mee te leven.

Smart heeft goede ervaring met Michelin.

Ik hoor het graag wat jou keuze gaat worden en wat je bevindingen zijn.

• 1 month later...
Posted

Het is de hankook ventus prime2, geworden, nu een 100km gereden, ze zijn stiller dan de conti.

volgens t label zouden ze ook meer grip moeten hebben met regen, maar dat moet nog blijken

• Like 1
Posted

Veel plezier, en veel en veilige kilometers toegewenst!