Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In onze Picanto uit 2013 zit een bluetooth radio waardoor ik dacht handsfree te kunnen bellen. Er zit echter geen stuurwielbediening op waardoor het niet lukt om te "pairen" met een telefoon. Ik moet de naam van de telefoon opnoemen maar dat begrijpt dat ding niet omdat de microfoon vermoed ik ook ontbreekt (waar zou die moeten zitten?). Kun je een stuurwielbediening (en microfoon) achteraf inbouwen?

post-16482-0-99756000-1448229156_thumb.jpg

Geplaatst

Ondersteund die radio wel handsfree bellen,zie nergens een phonetoets staan(in tegenstelling wat ik op google vindt qua afbeeldingen,daar staat er wel een phonetoets bij)

Denk dat je alleen muziek van je gsm of ipod via bleutooth kunt overbrengen.

Een stuurwielbediening achteraf inbouwen kan maar zal niet goedkoop zijn en is niet gezegd dat je radio daarvoor aansluitingen heeft,of ondersteund...kan je zien als je hem eruit haalt.

Heb onlangs een Alpine radio gemonteerd in onze Peugeot 206 cabrio,deze ondersteunde wel de originele stuurwielbediening,welliswaar met een optionele interfacemodule,die ook het originele externe display stuurt.

Met deze radio kan ik ook handsfree bellen via bluetooth dankzij een externe microfoon die ik links van de achteruitkijkspiegel gemonteerd heb.

Dus ik denk niet dat het zo simpel zal gaan ,tenzij iemand ook zo een radio heeft als jou en er meer van weet...

Ik hoop het alleszins voor jou

Geplaatst

Dit is GEEN auto radio waar een carkit in zit, in dit geval zal bluetooth alleen gebruikt worden om de audio van een bluetooth device draadloos af te kunnen spelen, zoals skoebidoe al aangeeft.

Stuurbediening achteraf inbouwen voor de carkit heeft in dit geval geen zin, zal niet gaan werken.

Geplaatst

Jullie beweren nu keihard dat deze radio geen telefonie ondersteund, maar ik heb EXACT hetzelfde frontje in mijn Picanto en die ondersteunt wel degelijk HandsFree.

De microfoon zit in een dop in het plafond ingebouwd en opnemen kan alleen met de knoppen op het stuur.

Het feit dat de radio wilt dat je de naam uitspreekt zegt mij juist dat deze WEL geschikt is voor HandsFree en eigenlijk een microfoon verwacht.

Naderhand inbouwen van stuurwielbediening zal niet makkelijk zijn, net als de microfoon, met name doordat de stekkers van jouw auto waarschijnlijk de contacten voor remote en Mic missen.

Vermoedelijk is de originele radio zonder BT vervangen door deze met. Afmetingen en stekkers zijn immers gelijk, enkel de pinning is iets anders.

Geplaatst

Ik ga er toch echt van uit als deze radio de carkit functie ondersteund, er geen stuurbediening, dan toch echt de knoppen om op te hangen en op te nemen op de radio moeten zitten, zoals bij een radio die de carkit wel heeft.

Dan zou de microfoon ook in het plafond moeten zitten en hier word al aangegeven dat hij ontbreekt ....

Kijk eens of je een losse bluetooth carkit kan aanmelden via bluetooth op de radio.

Geplaatst

Dag allemaal, hartelijk dank voor de reacties dusver. Blijkbaar is het een moeizaam verhaal en een beetje bekocht voel ik me wel. Ook het streamen van muziek lukt niet (tot verdriet van mijn dochter). De garage waar ik hem heb gekocht is er nu mee bezig. Ik (en de garage) ging er gewoon vanuit dat het wel zou werken. Hoe veel zou het kosten om een stuurwielbediening in te bouwen?

Geplaatst

@Beus; je begrijpt me verkeerd. De fabrieksradio's voor de Picanto zijn extern hetzelfde, ook de stekkers.

Het is dus mogelijk een radio MET BT-chipset te plaatsen in een auto die de randapparatuur zoals de stuurbediening en microfoon niet heeft. De carkit zit dus IN de radio en de enige manier om die te bedienen is met externe knoppen.

Je moet je bedenken dat dit een fabrieksoptie is; koop je een Picanto met carkit in de radio dan heb je DUS ook stuurbediening en een microfoon.

Mijn conclusie is dus dat er simpelweg een "verkeerde" radio in de auto zit.

Geplaatst

@Beus; je begrijpt me verkeerd. De fabrieksradio's voor de Picanto zijn extern hetzelfde, ook de stekkers.

Het is dus mogelijk een radio MET BT-chipset te plaatsen in een auto die de randapparatuur zoals de stuurbediening en microfoon niet heeft. De carkit zit dus IN de radio en de enige manier om die te bedienen is met externe knoppen.

Je moet je bedenken dat dit een fabrieksoptie is; koop je een Picanto met carkit in de radio dan heb je DUS ook stuurbediening en een microfoon.

Mijn conclusie is dus dat er simpelweg een "verkeerde" radio in de auto zit.

Aha, helder!

• 2 maanden later...
Geplaatst

In onze Picanto uit 2013 zit een bluetooth radio waardoor ik dacht handsfree te kunnen bellen. Er zit echter geen stuurwielbediening op waardoor het niet lukt om te "pairen" met een telefoon. Ik moet de naam van de telefoon opnoemen maar dat begrijpt dat ding niet omdat de microfoon vermoed ik ook ontbreekt (waar zou die moeten zitten?). Kun je een stuurwielbediening (en microfoon) achteraf inbouwen?

attachicon.gifradio.JPG

ik heb een pioneer radio waar alles inzat telefoon alles nou was de dealer de code kwijt krijg ik inderdaat net zo radio als julie alleen hij werk niet microfoon moet in het dak zitten en de bediening op het stuur hadgewoon een vervangradio waar dat ook op zat maar nagevraag bij de dealer waarom het niet werkte om die reden dus aansluiting moet op het stuurwiel zitten en het microfoon boven je hoofd in het dak daarom werk hij niet groetjes johan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...