Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, ik bedoel ook buiten de actie. De actie loopt nog tot eind februari en mijn dealer heeft er geen probleem mee als het zonder bijbehorende beurt gedaan wordt. Of daar dan nog een extra prijskaartje aanhangt heeft hij niet gezegd. Het lijkt er niet op. Enfin, tijdens de actie was het 149 euro voor 6 updates. D.w.z. een kleine 25 euro per update. Kia geeft aan dat dit 50 euro goedkoper is dan normaal. Wil dat zeggen dat 6 updates normaal (=buiten de actie) 149+50 euro zijn of dat het per update 25+50 euro is? Sniet duidelijk......

In principe wil ik eenmalig wel 75 euro uittrekken voor een kaart-update tijdens de beurt over een paar maanden. Zo heb ik tenminste in eigen hand wanneer er geupdate wordt. Als ik met de actie mee zou doen moet ik deze week nog een update laten doen en zit ik waarschijnlijk weer een jaar met een oude kaart. Daarbij komt, zoals al geschreven, dat ik dat auto zeker geen 6 jaar zal houden. Voor 1-2 jaar is 1 update wel voldoende.

Het zal overigens nog een beetje tricky worden om een update te doen. Ik luister tegenwoordig naar muziek van USB (mijn Xenon stoort de radio een beetje...... :| ) en regelmatig houdt de USB er mee op en moet hij opnieuw lezen. Soms moet ik het stickje er even uit trekken om de boel te resetten. De stick (miniatuur 32GB) wordt ook loeiheet. Bij een update via USB kan dit wel eens problemen geven maar dat is dan het probleem van de dealer.  :evil:

Geplaatst

Ik vermoed dat de dealer bedoelde dat de 6 kaartupdates (actie) normaal gesproken € 50,00 duurder is. Maar dat is dan de halve waarheid. De kaartupdate was in het begin € 199,00. Als KCG zijn wij toen in overleg geweest met KMNL en werd afgesproken om er een actieprijs van € 169,00 van te maken die blijkbaar weer een verlaging naar € 149,00 laat zien. Al met al een leuke prijs. Voor nieuw gekochte auto's na een bepaalde datum, ik meen in 2014, zijn de kaartupdates 7 jaar lang grateloos.

Geplaatst

O.k. dus de kaart updates zijn alleen maar als 'bundel' te krijgen en niet per stuk. Hmm...... moet ik nog eens over nadenken. Tijd genoeg want deze actie loopt tot 29 februari en dat haal ik toch niet meer. Bij de dealer moet ik altijd minstens een paar dagen van te voren 'boeken'. Is niet erg want de kaart die ik nu heb (2012) is best redelijk. Grootste probleem is dat verplichte rijrichtingen vaak niet kloppen. Uiteraard ook de maximale snelheden op de snelwegen niet maar die veranderen toch telkens.

Liefst had ik eigenlijk een enkele update gekocht op een moment dat het mij uitkomt. Bijvoorbeeld als net nieuwe kaarten zijn uitgekomen. Ca. 75 euro voor een enkele kaart zou dan een redelijke prijs zijn. Uiteraard is 169 euro of nu tijdelijk 149 euro voor 6 updates ook niet slecht alleen heb ik maar 1 update nodig. We zien wel of ik t.z.t. iets kan regelen met mijn dealer.

Geplaatst

Misschien is dealer genegen medewerking te verlenen, maar zij betalen KMNL weer omdat het nummer van de navi-unit genoteerd moet worden.

Geplaatst

Is er bij iemand bekend of er al weer een update aankomt? De laatste is al weer een jaar oud dat het is uitgebracht.

Geplaatst

@Smart: moet de Kia dealer echt het nummer van de navi-unit noteren en doorgeven? Als ze nu toevallig een kopietje op USB hebben staan  :evil: ? Ik bedoel maar, het is maar gewoon een set bestanden. Niet gekoppeld aan de hardware zoals bijvoorbeeld bij het installeren van Windows. Ik heb tenminste van, niet nader te noemen sites, al een complete set bestanden voor de kaart van 2013 gevonden en die lijkt het te doen. Bij anderen! Ik ga er niet aan beginnen, ik betaal liever een redelijk bedrag en laat het risico van een corrupt geraakte navi aan de dealer.

@Ron: ja, dat zou ik ook graag willen weten. Lijkt me het slimste om te wachten tot de nieuwe kaart uit is anders moet je weer een jaar wachten. 

Geplaatst

Nee, dat hoeft de dealer niet te doen natuurlijk. Wel bij diegenen die de 6 updates hebben afgenomen en/of nieuw gekocht ná 2014.

Geplaatst

kreeg gisteren te horen(was voor oliebeurt) dat ze de update over 2 weken verwachten

• Like 1
Geplaatst

Bedankt, dat is nuttige informatie. Goed dat ik dan deze ronde niet mee heb gedaan want dan had ik perse voor 29 februari moeten updaten. 

Geplaatst

Paul65, hier een mooie avatar voor jou. Gelijk plaatsen maar? Hij is wel wittig....!

6ee9756c171f005151ed9dc8b4f859aa.jpg

Geplaatst

Nee, de kleur staat wel in de sterren: Sirius zilver....  :-)   Mooi wit is overigens ook niet lelijk. Maar goed, alles beter dan mijn foto als avatar. :shock:

• Like 1
Geplaatst

Nou vooruit dan! Deze is wel toepasselijk... vrees ik  :-)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...