Gast Picantje1.2 Geplaatst 20 Januari, 2016 Geplaatst 20 Januari, 2016 Zou kunnen, kan ook ergens een lek zitten dat het vocht naar binnen trekt vanuit de carrosserie. Maar een oorzaak opsporen kost tijd, tijd is geld, dus een dealer is daar niet happig op om te moeten doen. Vandaar keer op keer het excuus dat je te weinig kilometers maakt. De auto wordt niet warm, je verwarming krijgt de kans niet de auto van binnen te verwarmen (droog stoken), je gebruikt je airco niet non-stop (die moet volgens hun altijd aan staan) etc etc. Heb genoeg excuses gehoord om maar niet te hoeven controleren waar het nu vandaan komt. En dan rijd je nu met zo'n crème kleurig Pingi ding op je dashboard... ja dat staat mooi, not. De vries ellende behoort nu weer even tot het verleden dus mijn irritatie is ook weer even weg geëbd. Maar ik ga er zeker nog werk van maken. Dit klopt gewoon niet. En dat excuus van die verwarming al helemaal niet. Ben een enorme koukleum dus hij staat altijd hoog op en na 10 minuten is die kar echt flink verhit van binnen. En dan ben ik nog niet eens op de plaats van bestemming. Het klopt gewoon niet. Allemaal ontstaan sinds het reinigen van het kachelhuis en het airco systeem. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Januari, 2016 Geplaatst 20 Januari, 2016 Airco altijd aan brengt JUIST vocht de auto in! Het vocht dat condenseert op de verdamper wordt de keer erop gewoon de cabine in geblazen. Zeker als door de kou (onder +4°C) de A/C het niet KAN doen. 1 Quote
kias Geplaatst 21 Januari, 2016 Geplaatst 21 Januari, 2016 jep, ik maak ook elke dag 2 x een rit van 20min. ook ik heb last van beslagen ruiten helaas. ik raad je iig AF... zo'n vochtopvangbak in de auto neer te zetten.. ik ben net niet blond en heb dit in het verleden wel gedaan. Ik had de bak in de achterbak gezet en uiteraard was deze opgevallen... vieze zooi in de auto en op/in de beklede afdekplaten wat je er nooit meer uitkrijgt. je ruikt en ziet er niks van maar je voelt t wel en zit een bepaald laagje op. Quote
HenkM Geplaatst 21 Januari, 2016 Geplaatst 21 Januari, 2016 Airco altijd aan brengt JUIST vocht de auto in! Het vocht dat condenseert op de verdamper wordt de keer erop gewoon de cabine in geblazen. Zeker als door de kou (onder +4°C) de A/C het niet KAN doen. Onder de condensor zit een opvangbakje met een continue afvoer naar buiten (dat is het water wat in de zomer onder de auto ligt). Het beetje water wat op het bakje blijft liggen komt bij volgende start wel naar binnen maar is erg weinig. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.