Jump to content

modificatie achterlichten

dijkjerob

Recommended Posts

Met dit setje kan je de achterlichten die in de achterklep zitten laten branden als je de verlichting inschakelt (normaal branden alleen de lampen aan de zijkanten en dat ziet er een beetje sneu uit). Bowie97 heeft daar ooit eens een mooie pdf over geschreven. Bij het verhaal van Bowie moest je echter zelf de connectors en lamphouders in elkaar solderen. Bij dit setje hoeft dat niet, de bestaande kabel kan je dan vervangen voor deze kabelset, je moet alleen 2 gaten boren voor de lampjes in de lampunit. Scheelt weer werk en het is een originele Kia kabelset die je nu gebruikt (dus niet zelf in elkaar beunen).

Ik heb er 2 besteld en zal wel een inbouwhandleiding maken als ik zover ben.

Dit is ongeveer het verschil (hier worden tevens LED lampen gebruikt maar even ter indicatie), links is origineel en rechts is aangepast:

2rersc1.jpg

ik zeg hebben  :-D

• Like 1

Als je nou geen zin hebt om te boren in je achterlicht units kan je ze ook kant en klaar kopen, ze zijn nieuw niet zo duur meer, rond de 100 dollar incl verzending voor een originele KIA set (links EN rechts) en daar zitten de kabels ook al bij:

http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Rear-Trunk-LH-RH-Tail-Lights-Lamp-2PCS-2011-2012-2013-KIA-Sportage-/151952598085?hash=item236114a445:g:qKMAAOSwKtlWmmj-&vxp=mtr

Guest Timo0103

Het is mij op de site niet duidelijk: is het nou één exemplaar of een set?

De kabels moet je 2x bestellen, is 1 kabelset voor 1 kant.

De complete units zin zowel links als rechts voor 1 bedrag..

Guest Timo0103

Even een tip voor de mensen die gaan bestellen.

Bij 2 setjes zet de leverancier in Korea heel braaf 29,10 dollar op het pakje.

Vertel hem 20 dollar aan te geven anders betaal je net als ik 18 euro aan btw en douanekosten.

Alles boven de 22 euro is Kassa!!