Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Klopt allemaal hoor........ Type uitvoering en samenstelling Prijzen vind ik zo wie zo En dan de verbruikscijfers Wordt geen Niro voor mij dat weet ik nu al. Ik rij nu de SP3 naar grote tevredenheid en een gem. verbruik van 1:12,6 Zoals ik eerder aangaf wij zoeken een kleinere auto met een (veel) lager verbruik ! Ik zou voor een mooie WITTE Rio gaan Maar even serieus, best jammer dat de Niro er zo negatief uitkomt. Het model en het idee achter de Niro sprak mij (en een aantal forum leden) wel aan. Ik zag het toch als een leuk alternatief voor de Soul die helaas in NL alleen als EV geleverd wordt.
Derrek Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Maar even serieus, best jammer dat de Niro er zo negatief uitkomt. Het model en het idee achter de Niro sprak mij (en een aantal forum leden) wel aan. Ik zag het toch als een leuk alternatief voor de Soul die helaas in NL alleen als EV geleverd wordt. Dat is absoluut waar. Het is een mooi model en zou een succes hebben kunnen worden. Maar Kia heeft het niet goed aangepakt. Eerst de mensen lekker gemaakt met spotjes zonder gegevens en een "roadshow" in een Sneeuwitje kast. En daarna de veel te hoge prijzen! Ze hebben "Apple" kuren en denken zeker dat iedereen als een malloot bij de dealers voor de deur gaat liggen om als eerste een Niro te bemachtigen..... Dat kan wel eens tegen gaan vallen.
bigwade Geplaatst 4 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 Juni, 2016 Ik denk dat de fiscus een hoop roet in het eten van de Niro heeft gegooid. It's all about the money..
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Ik denk dat de fiscus een hoop roet in het eten van de Niro heeft gegooid. It's all about the money.. Ik denk niet dat we alleen de fiscus de schuld kunnen geven. Het verschil in BPM tussen de Prius en de Niro is slechts € 675,- in het voordeel van de Prius. Als een auto echt het goede gevoel zou geven, neem ik de € 675,- lachend voor mijn reklening. Ik denk dat het verbruik eerder een struikelblok zal worden... Alhoewel voor de gemiddelde leaserijder is dat ook geen probleem. De bijtelling van de Niro valt wel weer iets gunstiger uit dan de Prius. Dus misschien dat hij het goed gaat doen bij de zakelijke rijder.
bigwade Geplaatst 4 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 Juni, 2016 Voor de particuliere milieu-mens wederom geen optie. Net als de Tesla, Mits HPEV, Prius etc. Wat willen ze nu eigenlijk... De massa maakt het verschil, niet de directeur die goed kan doen naar zijn omgeving met een Tesla.
Derrek Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Bovendien is het opgegeven verbruik ook van een in belang voor leaserijders. Maatschappijen als Unilease en Leaseplan hanteren keuzelijsten voor bedrijven met gemiddeld verbruik. Alleen de lease zelf is wel exclusief brand dstof. Hoger brandstofcijfers geven dus doorgaand een mindere keuzemogelijkheden.
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Ach de particuliere milieu-mens kan altijd nog op de fiets gaan of het ov pakken. Zo milieu vriendelijk is bv de prius namelijk ook niet. Als je alles van het hele fabricage proces mee telt...dan schrik je hoe milieu belastend dat allemaal is. Dan kan je nog beter voor een Lupo 3.0L gaan. (Sorry forumlid met 3.0L is niet persoonlijke bedoeld)
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Juni, 2016 Geplaatst 4 Juni, 2016 Bovendien is het opgegeven verbruik ook van een in belang voor leaserijders. Maatschappijen als Unilease en Leaseplan hanteren keuzelijsten voor bedrijven met gemiddeld verbruik. Alleen de lease zelf is wel exclusief brand dstof. Hoger brandstofcijfers geven dus doorgaand een mindere keuzemogelijkheden.Maar de leasemaatschappijen gaan uit van het verbruik opgegeven door de fabrikant. En die is van de Niro helemaal zo slecht nog niet.
Maotan Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Van de nieuw verkochte auto's is ca.80/90% voor de leasemarkt! Leasemaatschapijen rekenen de leaseprijs af op een hele selectie aan criteria. Uiteindelijk gaan het om geldverdienen. Onderhoudskosten en restwaarde storingsgevoeligheid enz. zijn een van de factoren die een rolspelen. Zo kan het zijn dat bijvoorbeeld een VW golf even duur is in de lease als bijvoorbeeld een Kia Rio. Als jou werkgever een lease auto ter beschikking geeft dan gaat het erom wat je leasekosten per maand zijn. En dan mag je een keuze maken. Het is afwachten wat en voor hoeveel geld bijvoirbeeld Athlon deze Niro kan verleasen en vergelijk met ander autos. Ik ben bang dat deze Niro niet erg gunstig uit de hoek komt net zoals andere Kia modellen. Tenzij je als bedrijf deze auto bij Kia least wellicht, maar de meeste werkgevers willen hun wagenpark niet onderbrengen bij tig verschillende lease bedrijven,om begrijpelijke reden.
vengafan Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Van de nieuw verkochte auto's is ca.80/90% voor de leasemarkt! Leasemaatschapijen rekenen de leaseprijs af op een hele selectie aan criteria. Uiteindelijk gaan het om geldverdienen. Onderhoudskosten en restwaarde storingsgevoeligheid enz. zijn een van de factoren die een rolspelen. Zo kan het zijn dat bijvoorbeeld een VW golf even duur is in de lease als bijvoorbeeld een Kia Rio. Als jou werkgever een lease auto ter beschikking geeft dan gaat het erom wat je leasekosten per maand zijn. En dan mag je een keuze maken. Het is afwachten wat en voor hoeveel geld bijvoirbeeld Athlon deze Niro kan verleasen en vergelijk met ander autos. Ik ben bang dat deze Niro niet erg gunstig uit de hoek komt net zoals andere Kia modellen. Tenzij je als bedrijf deze auto bij Kia least wellicht, maar de meeste werkgevers willen hun wagenpark niet onderbrengen bij tig verschillende lease bedrijven,om begrijpelijke reden. Wat kan jij toch af en toe heerlijk negatief zijn over het merk KIA teveel negatieve ervaringen? denk om je hart en ga straks genieten van je nieuwe auto 1
vengafan Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Te veel leergeld betaald Dan ben jij een van de weinige die dat overkomen is, maar heeft dat geklaag hier zin?
Derrek Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Dan ben jij een van de weinige die dat overkomen is, maar heeft dat geklaag hier zin? Ik denk dat het niet respectvol is om elkaar te beoordelen in dit forum. Er mogen positieve maar ook best negatieve ervaringen met elkaar worden gedeeld. Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen en dat houdt de discussie kritisch en open. Niemand hoeft het met een ander eens te zijn, maar het heeft geen enkel nut om elkaar aan te vallen. Stop daar toch eens mee!! 1
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Het is afwachten wat en voor hoeveel geld bijvoirbeeld Athlon deze Niro kan verleasen en vergelijk met ander autos. Ik ben bang dat deze Niro niet erg gunstig uit de hoek komt net zoals andere Kia modellen. Tenzij je als bedrijf deze auto bij Kia least wellicht, Ik weet heel toevallig dat de Kia Soul EV goedkoper te leasen is bij Athlon dan bij Kia NL. Dit geld trouwens ook voor mijn Ford die is bij athlon ook goedkoper dan bij Ford zelf.
Maotan Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Vraag me trouwens af in mijn post waar ik over klaag is slechts een feit hoe de lease werld cq.werkgevers op de lease markt opereren. Dat Kia er goed of slecht vanaf komt heb ik dacht ik niet vernoemt. Slechts mijn vrees uitgesproken. Private lease is een ander verhaal daar kan je eigenlijk als particulier meestal alleen bij dealers terecht en die markt is enorm populair aan het worden. Over een paar jaar zal het aandeel particuliere nieuwkopers nog wel eens met de helft kunnen zakken.
Wimis on Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Ik volg ook deze berichten en lees ieders mening.Die mag/moet je hier blijven plaatsen maar laten we volwassen (dat zijn grote mannen/vrouwen) met elkaar omgaan.Als je meer kritiek kwijt wil dan in dit forum, kun je altijd nog in de PB berichten naar elkaar !Houd er rekening mee dat een ieder weer kan reageren op de berichten (in het openbaar) naar de ander. Dit is 1 van de vele onderhoudende, leerzame en constructieve topics op dit forum. Laat dat zo blijven
vengafan Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Lees topic vanaf het begin eens terug wat je gepost hebt, zonder de auto gezien erin gezeten te hebben had je al afbrandend commentaar en was je nieuw aangeschafte automobiel al 10 keer beter en je voor jou geen KIA meer (hoezo negatieve inslag?) Wens je alleen plezier met je nieuwe auto en hoop dat daar veel plezierige en veilige kilometer mee kan gaan rijden. meer woorden ga ik er niet over vuil maken.........fijne dag 1
Smart Geplaatst 5 Juni, 2016 Geplaatst 5 Juni, 2016 Ik kan mij scharen achter Vengafan. Weet wat je schrijft. Daarnaast, waarom de Niro zo afbranden terwijl er nog geen officiële verbruikscijfers bekend zijn die er toe doen. Geniet van je nieuw aanschaf i.p.v. hele epistels die ons vermoeien over leasemaatschappijen. 1
Maotan Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 Officiele verbruikscijfers staan in de recente officiele documentatie en prijzen.
Specialmade Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 Ik denk dat het niet respectvol is om elkaar te beoordelen in dit forum. Er mogen positieve maar ook best negatieve ervaringen met elkaar worden gedeeld. Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen en dat houdt de discussie kritisch en open. Niemand hoeft het met een ander eens te zijn, maar het heeft geen enkel nut om elkaar aan te vallen. Stop daar toch eens mee!! Val Derrek toch niet zo aan op het forum. Alle mensen hebben een mening ook Derrek. Grtz. Specialmade 2
Smart Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 Gaat niet eens over Derrek. Ik bedoel met officiële verbruikscijfers, het praktijkverbruik. Dat is volgens mij meer de waarheid en daarop is nog wachten, zonder nu al vergaande conclusies te trekken.
xtra40 Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 Val Derrek toch niet zo aan op het forum. Alle mensen hebben een mening ook Derrek. Grtz. Specialmade Dat zijn mooie wijze woorden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maotan Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 Gaat niet eens over Derrek. Ik bedoel met officiële verbruikscijfers, het praktijkverbruik. Dat is volgens mij meer de waarheid en daarop is nog wachten, zonder nu al vergaande conclusies te trekken. Waar gaat nu eigenlijk over officiele verbruiks cijfers of praktijk. Kan mij niet herinneren dat ik mij hier uitgesproken heb over verbruikscijfers slechts een conclusie getrokken over de gevolgen. Dus.... waar gaat het over modder gooien of ergens kritische kantlijnen bij plaatsen.Bpm waar ik op doelde gaat niet over praktijk maar officiele lab.meetingen.
Ron Penguin Geplaatst 6 Juni, 2016 Geplaatst 6 Juni, 2016 En nu allemaal even diep adem halen, die (bittere) pil doorslikken, dan kunnen we het daarna weer over de Kia Niro hebben. Daar gaat dit topic tenslotte over
Aanbevolen Berichten