Ga naar inhoud

Verbruik Niro


AJ Mol

Aanbevolen Berichten

  • 1 maand later...

Wanneer zou Kia komen met accessoires voor de Sportage? Met uitzondering van een paar bullbars is er helemaal niets te vinden!

Zijn er b.v. al dwarsdragers voor de Sportage?

Voor de Tucson zijn er allemaal leuke accessoires beschikbaar:

http://www.hyundai.nl/page.asp?sPageID=100,010,150&id=51&model=TUCSON

Wie weet meer?

Groet,

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Arjan,

Ik heb al zo'n 260 foto's van de nieuwe Sportage. Nergens staan er accessoires op afgebeeld, behalve dan de eerder vermelde zaken van Cobra.

Mogelijk passen de accessoires van Hyundai op die van Kia. Het zijn toch gelijkwaardige auto's.

We zullen het verder in de gaten houden.

Wel wat kleinere accessoires gevonden op een Duitse site.

http://www.va-tra.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ,Ik ben sinds Januari (2005) een trotse bezitter van een KIA SPORTAGE Adventure 2.0 4wd ,En hoewel de dealer nog geen accessoires voor de Sportage kon leveren heb ik na enige zoekwerk op het internet wel al een paar Sidesteps en 18" Velgen gekocht en gemonteerd op mijn auto nu is het zo dat alles wat je op de side van

http://www.cobra-sor.com/ kunt vinden voor de Sportage ,

je in Nederland kan bestellen bij http://www.bullbarshop.nl/default.asp dit bedrijf is gevestigd in Naarden (N/H) de foto,s van mijn Sportage kun je bekijken op de volgende link http://groups.msn.com/thekiafancommunity/mijnnieuwekiasportage.msnw

gr.Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Mijn dealer vertelde me dat de prijs vermeld in de accessoirelijst zonder het spuiten in de kleur van de bumper is.

Het is een speciale laksoort.

Ik kan beslissen of ik het wil als ik een telefoontje krijg dat mijn Sportage binnen is

Ervaring heb ik er dus nog niet mee.

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag bij Julian Groenendijk geweest. Hij heeft een bedrijf gespecialiseerd in accessoires voor Koreaanse auto's.

Al aardig wat Sportage onderdelen gezien. Ziet er goed uit.

De winkel is nog niet helemaal ingericht, maar je kan er natuurlijk altijd even langs gaan.

Het adres is:

GB Holland BV

Boelewerf 1f

2987 VD Ridderkerk

Nederland

E-mailadres: info@gbholland.com

E-mail (bestellingen): sales@gbholland.com

Uw contact persoon voor alle zaken: Julian Groenendijk,

te bereiken op : 0629-254 888 dagelijks van 8.00 - 22.00 uur

De link naar de website is:

http://www.sorentotuning.com/shop/

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...
  • 2 weken later...

He die Arjan,

Heb wat besteld via internet in KOREA en ja hoor is voor de new sportage en heb zelf een sportage uit 2007 en dat past dus niet gaat om een chromenachterklepgreep cover heb hem ook op marktplaats staan misschien wat voor jou!!

Greetz Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 7 jaar later...

Dit wordt een heel aardig topic gezien de eerdere reacties op de andere Niro draadjes.

Vanaf morgen, dinsdag 7 juni 2016 zijn er testdrives op het ANWB test center te Lelystad.

Laat de ervaringen eens weten !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kort filmpje over verbruik bij 90 en 110 km/h Nou is mijn koreaans niet zo goed, maar beelden spreken voor zich. Nou moet ik ook zeggen dat er nog zo een filmpje is over acceleratie en daarbij is de maximum snelheid 180 km/h. Dus of tellerafwijking of anders afgesteld?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een paar minuten....

Denk alleen niet dat we in 20 minuten het verbruik kunnen meten op een afgesloten testcentrum....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een paar minuten....

Denk alleen niet dat we in 20 minuten het verbruik kunnen meten op een afgesloten testcentrum....

 

Wellicht tips en trucks om dat wel te doen vrijdag ?

-automotor is warm,

-dagteller/verbruiksteller op 0,

-ramen en deuren sluiten,

-alle overbodige elektra (AC) uit ! :)

 

Goede rit Derrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


D'r een goeie! Er zit een systeem in die je precies kan vertellen om zuinig te rijden. Bijvoorbeeld. wanneer je gas moet loslaten zodat de accu's worden opgeladen tijdens (af) remmen. Dat kun je dan leren. Met navigatie (Google kaarten, geen Navtec) gaat dat nog verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ook net terug. Verbruik gemiddeld op het testcentrum zit op ongeveer 4,8 l/100 km volgens mijn begeleider (hij werkt niet voor Kia begreep ik). Komt vooral omdat er dan vrij veel elektrisch gereden wordt. In de praktijk kan er echter erg veel verschil in zitten door rijstijl en of er veel/weinig snelweg wordt gereden. In de stad zal hij relatief veel elektrisch rijden en dus zuinig, terwijl alleen snelweg rijden duurder zal zijn. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben weer thuis. Ben dus een van die “malloten” die 2 x 5 kwartier heeft gereden om 20 minuten ineen auto te “mogen” rijden. Maar de ervaring van Niro-hybride rijden was het wel waard.

 

We zijn opgevangen door een (ingehuurde) begeleider die goed technisch onderlegd was, goed kon uitleggen hoe de hybride en alle opties werkten  en op mijn (ook technische) vragen goed antwoord kon geven. Heel wat beter dan zo’n commercieel onbenul die er weinig van snapt en alleen maar gewenste antwoorden kan geven waar je verder niets aan hebt!

 

Maar nu de Niro.

Ik kan nu begrijpen dat een autotester op een vrij hoog verbruik uit kan komen. Ook ik heb de auto een paar keer flink op zijn staart getrapt, maar ik denk zeker dat bij ietwat een normale wat rustiger rijstijl (waar een automaat doorgaans toe geeft ) het verbruik een stuk minder KAN zijn. Het is onder andere een kwestie van aanleren op het goede moment gas te geven en op tijd gas los te laten en ik geloof daar wel in. Maar de praktijk moet het natuurlijk nog wel uitwijzen.

 

We hadden de witte Niro SportsLine, de een na luxte versie met 18” wielen. Eerst een rondje in de normale stand gereden en een tweede rondje in de “S” (Sport) stand. Dan schakelt de automaat later op, stuurt het ietsje zwaarder  en is het onderstel war stugger afgesteld.

 

Het is een ervaring om op de startknop te drukken en dan gebeurt er …..niets. Dan gas geven en de Niri rijdt geruisloos elektrisch weg. Afhankelijk van de hoeveelheid gas schakelt de benzinemotor daarna ongemerkt (!) bij. Bij stoppen is de benzinemotor al weer afgeslagen. Je merkt het allemaal nagenoeg niet.

 

De automaat schakelt prima en vrijwel ongemerkt. Heb pas nog in een Seat met DSG gereden en de schakeling van de Niro doet er niet voor onder. Een fijne wegligging en nauwelijks overhellen bij bochten. Ik vond het allemaal heel comfortabel.

 

De wagen was afgeladen met leuke zaken en gadges. De Navigatie gebruikt Google in combinatie met Live Services van TomTom. Connectiviteit met Internet met je mobiele telefoon (die moet je dus wel bij je hebben).

 

Leuk vond ik ook de bestuurders airco. Een airco gebruikt energie en als je alleen in de auto zit, dan kun je alleen de bestuurderszitplaats koelen. De blaasopening van de bijrijdersplaats ne achter worden dicht gezet... Scheelt energie!

 

De leren voorstoelen zijn te verwarmen (winter) , maar ook te koelen (zomer)!

Door de perforaties in het leer wordt dan koude lucht geblazen. Het wekt!!

 

Op één vraag wist de begeleider geen antwoord (en dat zij hij dan ook eerlijk): hoe lang geeft Kia garantie op het accupakket. Ik had, dacht ik, ergens gelezen “lifetime”, maar in de prijslijst staat onder garantie daar niets over vermeldt. Bij mijn Rio was de garantie voor de accu 2 jaar (geen 7 jaar dus…). Dat moet dan nog even officieel bij de importeur worden nagevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ook net terug. Verbruik gemiddeld op het testcentrum zit op ongeveer 4,8 l/100 km volgens mijn begeleider (hij werkt niet voor Kia begreep ik). Komt vooral omdat er dan vrij veel elektrisch gereden wordt. In de praktijk kan er echter erg veel verschil in zitten door rijstijl en of er veel/weinig snelweg wordt gereden. In de stad zal hij relatief veel elektrisch rijden en dus zuinig, terwijl alleen snelweg rijden duurder zal zijn. 

In de stad trek je doorgaans veel meer op dan op een snelweg en dat doet een hybride dan in de stad vooral op de accu op de energie van het afremmen. Dit in tegenstelling tot een normale auto waar de energie voor afremmen in warmte wordt omgezet en verloren gaat en de benzinemotor alle energie (en brandstof) voor het weer optrekken volledig moet leveren.

 

Maar ook op de snelweg is winst te behalen. Telkens als je gas loslaat en zelfs als je remt (hij remt op de dynamo), worden de accu's bijgeladen.Dat gebeurd ook regelmatig op de snelweg wanneer je het gas even loslaat voor een voorganger, op af te slaan, etc.

 

Rijden op een buitenweg valt hier tussenin.

 

Ik begrijp hiermee dat de rijstijl bij een hybride belangrijker is voor het gebruik van bij een normale brandstofauto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...