Ga naar inhoud

Verbruik Niro


AJ Mol

Aanbevolen Berichten

Mijn dealer gaf aan dat op het accupakket ook 7 jaar garantie zit maar of dat juist is?

 

Zit nu op de chat met klantensupport........... een moment graag!

 

 

.................. nog geen antwoord, weet het zo 1 2 3 niet!

Ik wordt terug gebeld door mijn dealer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de normale Kia accu's zit 2 jaar garantie, 7 jaar lijkt me best veel voor een accu..

 

Ps  ik lees net dat Honda 8 jaar en Toyota levenslang  (tot 400.000 km) garantie geeft dus zo gek is 7 jaar niet blijkbaar  :online2long:

Link naar reactie
Delen op andere sites


niro heeft 2 accus 1 om de motor te starten de normale accu zeg maar

en 1 dikke accupakket voor de hybride aandrijving denk dat het wel om die speciale accu gaat

De motor van de Niro wordt helemaal niet gestart, hooguit het systeem.

Je drukt de startknop in en het systeem wordt op "aan" gezet.

De eerste meters rij je dan elektrisch en pas boven de 5(?) km/h sleept de auto de benzine motor aan en mee.

De gewone accu zal er voor de gewone dingetjes inzitten maar met starten heeft hij niks te maken of ik moet het helemaal fout hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank u voor deze uitleg 

dit is met de test rit niet besproken denk ik  :-)  :-)  :-)

 

Jazeker, de vraag was zelfs of er überhaupt een startmotor in zou zitten.

Het hele systeem loopt natuurlijk in de war als de hybride accu "leeg" zou zijn, was de gedachte.

En nee, we hebben niet de tijd gehad om het volledige instructieboekje door te tijgeren :wink:

 

Maar dank voor de uitleg SM !

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb op de Hyundai - site gelezen dat de Ionoq 8 jaar garantie geeft op de 'grote' accu. Is dezelfde als de Niro, dus die 7 jaar klopt wel. Zal de keus geweest zijn om dit met de 'totale' 7 jaar gelijk te trekken.

https://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq-hev   op onderaan de pagina)

 

 

Wat verbruik betreft denk ik idd dat de particulier zuiniger rijdt dan de leaserijder. Mijn laatste gegevens van vandaag:

 

Aantal km:  612 km

Liters:           28,13 L

Verbruik:    1 : 21,76 km/L (BC 22,3)

 

Rijgedrag: 76 % eco

                   23 % normaal

                     1 % sportief

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 1.500 km hoofdzakelijk woon-werkverkeer 1 op 22 (op basis van getankte liters). Op snelweg zal gebruik wel ergen tussen 1 op 18 tot 1 op 20 liggen (afhankelijk van drukte) op binnenwegen 1 op 23 tot 1 op 25. Daarbij is denk ik ook bepalend in hoeverre cruise controle wordt gebruikt.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 1.500 km hoofdzakelijk woon-werkverkeer 1 op 22 (op basis van getankte liters). Op snelweg zal gebruik wel ergen tussen 1 op 18 tot 1 op 20 liggen (afhankelijk van drukte) op binnenwegen 1 op 23 tot 1 op 25. Daarbij is denk ik ook bepalend in hoeverre cruise controle wordt gebruikt.

Verwacht je met CC dan een hoger of lager verbruik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik verwacht met cruise controle duidelijk lager verbruik dan zonder

Cruise controle. De cruise controle werkt op dit moment nog niet helemaal goed, maar de keren dat ik m gebruik zie ik het verbruik dalen. Als het goed is heb ik vanaf woensdag een goedfunctionerende cc.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 1.500 km hoofdzakelijk woon-werkverkeer 1 op 22 (op basis van getankte liters). Op snelweg zal gebruik wel ergen tussen 1 op 18 tot 1 op 20 liggen (afhankelijk van drukte) op binnenwegen 1 op 23 tot 1 op 25. Daarbij is denk ik ook bepalend in hoeverre cruise controle wordt gebruikt.

 

 

Vind het nog al een verschil. Zelf zit ik nu op de 1 op 17,5 (via boordcomputer) na iets minder dan een halve tank te hebben verbruikt. Trap ik het gas flink in? Nee. De gereden kilometers zijn woon/werk met 50Km/h wegen (9 km enkel) en enkele KM autosnelweg. Maken de Limburgse heuvels dan zoveel verschil ? Kan ik mij ook niet voorstellen want bij het berg af rijden zie je de accu gewoon vollopen en vlakke stukken zie ik alleen maar de accu gebruikt worden.

 

De 18 inch velgen maken die zoveel verschil? Volgens de test in autovisie ook niet die zitten ook op iets van 1 op 23 als ik mij goed herinner met de 18 inch velg/band

Bandenspanning ook netjes 2,5 bar.

 

Ben benieuwd als ik weer getankt heb wat er dan uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van een 9km enkele reis wordt geen enkele auto vrolijk.

De boel krijgt de tijd niet om op te warmen en daar zul je met koud weer nog meer last van krijgen.

Tip: ga eens lekker toeren door dat mooie Limburg en dan langer dan 14 minuten :wink:

( je kunt btw ook omrijden naar je werk :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik in een ander deel van dit forum heb aangegeven ben ik zeer geintereeseerd in de Niro, vooral het verbruik is voor mij een reden om de eventuele overstap te maken. Ik ben vooral geïnteresseerd in het echte verbruik, dus zelf uitgerekend. De ervaring van de BC op mijn Nissan Qashqai is dat deze wat voordeliger aangeeft dan wat wat ik bereken. (ik kom op een verbruik van 1:13 terwijl de BC 1:14 aangeeft) Dus ik lees vol interesse mee in dit draadje. (Ben ook heel benieuwd in verschil in verbruik bij 16 inch en 18 inch wielen.)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gisteren weer getankt:

 

Aantal km:      829

aantal liter:       38,53

Verbruik:        1 : 21,51 km/ltr

 

Als ik kijk sinds de aanschaf heb ik een gemiddeld verbruik van 

 

Aantal km:      2276

Aantal liters:     108,82

Verbruik         1 : 20,92 km/ltr

 

Rijd in de First Edition met 16 inch velgen

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

ook ik heb weer getankt vandaag;


 


 


Aantal km:      780


aantal liter:       36.36 ltr


Verbruik:        1 : 21,45 km/ltr


 


De BC zegt dan 1 : 21,2


 


 


en nog steeds vind ik het mooie verbruikscijfers.  :-)  :-)  :-)


  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...