Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 18-1-2017 om 19:14 zei Kenny:

Ik rij erg zuinig, ook volgens de boordcomputer. Gemiddel eco 60% normaal 49% sportief 1%

Verbruik zit rond de 1 op 16.5 en merk inderdaad dat de hybride weinig doet. Meestal schakel hij op electrisch zo'n 500 m voordat ik bijv een rotonde of stoplicht krijg. Ik rij veel op de Cruise controle, ondanks de storing in de cc. 

Vandaag getankt, 1 : 18,2. Ook gekeken naar het rijgedrag, dan kom ik op eco 70% normaal 29% en sportief 1%. 

Overigens vind ik jouw percentages wel knap, je komt uit op 110%:rolleyes:.

Geplaatst

Zoals eerder gepost haal ik max 1:16  (18" velgen) en valt het mij op dat de motor redelijk druk is om de accu op te laden. Vorige week viel mij op dat tijdens het rijden de accu werd opgeladen ondanks dat accu bijna vol was. Nadat ik gestopt was bleef dit nog even doorgaan. Zie foto.

Het is natuurlijk een grafische weergave, maar ik had toch graag wat stroom terugontvangen voor de voortstuwing.
Het laden via de accu door de motor kost natuurlijk brandstof.

Accu laden.JPG

Geplaatst
8 minuten geleden zei xtra40:

Maar rechts boven in staat een half volle batterij ?? emoji16.pngemoji16.png

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk

Van GSM... als we dan toch bezig zijn laat ik die ook maar direct opladen haha

Geplaatst

TypfoutJe  Nog ff gekeken ik zit ik 63 eco 36 normaal en 1 sportief. Ik rij overigens 40km woon werk enkele rit op 80 en 100 km. Zou volgens mij dan ook 1 op 19 moeten halen lijkt mij. Ook ritjes van 250km kom ik rond de 1 op 16.5 of zelfs lager. 130 km begint de niro namelijk wel veel bezien te vragen maar dat is denk ik wel logisch. 

Geplaatst

Bij ons met 16" winterbanden:

1ste tank: 1:16.9 (volle tank af dealer)

2de tank: 1:18.3 (80% snelweg 120km/h met cc)

3de tank: 1:18.7 (80% snelweg 120km/h met cc)

Geplaatst

datum

liter

ltr.tot.

km

km.tankbeurt

verbuik

gem. verbuik

24-11-2016

8

1-12-2016

31,51

512

512

16,2

9-12-2016

32,28

63,79

1.107

595

18,4

17,4

20-12-2016

35,51

99,30

1.729

622

17,5

17,4

10-1-2017

36,3

135,60

2.261

532

14,7

16,7

Als oud Priusrijder weet ik dat het verbruik in de koude maanden altijd wat hoger ligt.
Ik meet een gemiddeld verbruik van nu 1:16,7. Mijn meting komt overeen met de boordcomputer. :wink:
Het verbruik van 14,7 was gereden met een fietsendrager en twee fietsen daarop.
Het verbruik valt mij toch iets tegen ik had gerekend op 1:20 maar het rijden in de Kia Niro vind ik toch veel leuker dan met de Prius.
Dus nog steeds geen spijt!

• Like 1
Geplaatst

Ik probeer heel, heel, heel zuinig te rijden.....
Echter rijd mijn vrouw alles om zeep :smileys-car-driving-896549:

Die houd van vlot doorrijden :smileys-car-driving-433567:

Ik hou veel van haar hoor :tt1:

• Like 4
Geplaatst
6 minuten geleden zei Wimis on:

Echter rijd mijn vrouw alles om zeep 

Die houd van vlot doorrijden 

Ik mag dat soort vrouwen ook wel!

• Like 2
Geplaatst
Op 22-1-2017 om 17:36 zei xtra40:

Maar rechts boven in staat een half volle batterij ?? emoji16.pngemoji16.png

Hoi de batterij rechts boven is die van je telefoon...

Geplaatst
Hoi de batterij rechts boven is die van je telefoon...

Klopt die was van zijn telefoon

• Like 1
Geplaatst
Op 21-1-2017 om 22:21 zei Kenny:

Als het hetzelfde Is maar niet goedgekeurd kan zon auto dus ook gekeurd worden voor de 1300 trekgewicht? Weet je ook waar ik die informatie kan vinden?

Staat ook op je kentekenbewijs.

Geplaatst
3 uur geleden zei Wollies:

Hoi,

Gisteren 1e tankbeurt .. gemm 1:14.5 nu weet ik niet hoe vol de tank zat bij aflevering natuurlijk.

Ik rij altijd rustig, eco 7 soms 8 en 80% in de stad.

denk dat rijden in de stad, relatief korte stukjes, in deze tijd van het jaar niet gunstig is. Maar zou eerst even een 2e keer tanken, als de tank niet vol zat, kan het natuurlijk behoorlijk schelen.

Geplaatst
Op ‎22‎-‎1‎-‎2017 om 17:29 zei Nirofan:

Zoals eerder gepost haal ik max 1:16  (18" velgen) en valt het mij op dat de motor redelijk druk is om de accu op te laden. Vorige week viel mij op dat tijdens het rijden de accu werd opgeladen ondanks dat accu bijna vol was. Nadat ik gestopt was bleef dit nog even doorgaan. Zie foto.

Het is natuurlijk een grafische weergave, maar ik had toch graag wat stroom terugontvangen voor de voortstuwing.
Het laden via de accu door de motor kost natuurlijk brandstof.

Accu laden.JPG

Zo vol komt mijn batterij nooit, en ik vraag mij dan ook af of er misschien een fout in de software zit, misschien kunnen ze bij de dealer een update doen.

Ik merk wel dat bij koude motor het verbruik omhoog schiet en dat de elektrische motor niet gebruikt wordt, pas als de motor op bedrijfstemperatuur is komt die erbij, en ik begrijp dat jouw woon werk verkeer maar 13 km is dus in deze tijd van het jaar duurt dat even.

Ook de 18" velgen helpen niet om een verbruik van 1:19 of hoger te halen.

Ook gebruik ik altijd de navigatie, ook bij woon werk verkeer, ik zet wel het geluid uit, maar het systeem kijkt dan waar hij volledig elektrisch kan rijden, en waar hij moet opladen.

Ik zelf zit nu bij 4600 km op een gemiddelde van 1:195 , mijn woon werk verkeer is dagelijks 83 km. heen en weer tussen Almere stad (centrum ) en Schiphol, dat is dus veel snelweg maar max 100 km. harder mag niet op de gehele route.  

Ook gebruik ik zo veel mogelijk de CC ook als het kan in de stad, en ik zie dat ook op de snelweg bij 100 km per uur de auto af en toe volledig elektrisch rijd.

Ik heb de originele 16" velgen met Michelin Cross Climate banden, ook staat de klimaat control op automatische waarbij de AC altijd aanstaat.

Volgens mijn kentekenbewijs mag ik 1300 kg trekken, dus daar zit het niet in.

In de Autoweek van deze week staat een test met de NIRO op 18" velgen en die kwamen overigens ook op 1:169, de NIRO maakte daar in overigens gehakt van de Opel Mokka X, altijd leuk om te lezen als trotse NIRO rijder:-).

Jan-Willem

• Like 1
Geplaatst

Hier dan weer mijn bijdrage:

km. stand   4731

km. afgelegd   701

LTR.   37.16

Verbruik   1 : 19   ( BC 1 : 19.1 )

• Like 1
Geplaatst
7 uur geleden zei JWS:

Zo vol komt mijn batterij nooit, en ik vraag mij dan ook af of er misschien een fout in de software zit, misschien kunnen ze bij de dealer een update doen.

Ik merk wel dat bij koude motor het verbruik omhoog schiet en dat de elektrische motor niet gebruikt wordt, pas als de motor op bedrijfstemperatuur is komt die erbij, en ik begrijp dat jouw woon werk verkeer maar 13 km is dus in deze tijd van het jaar duurt dat even.

Ook de 18" velgen helpen niet om een verbruik van 1:19 of hoger te halen.

Ook gebruik ik altijd de navigatie, ook bij woon werk verkeer, ik zet wel het geluid uit, maar het systeem kijkt dan waar hij volledig elektrisch kan rijden, en waar hij moet opladen.

Ik zelf zit nu bij 4600 km op een gemiddelde van 1:195 , mijn woon werk verkeer is dagelijks 83 km. heen en weer tussen Almere stad (centrum ) en Schiphol, dat is dus veel snelweg maar max 100 km. harder mag niet op de gehele route.  

Ook gebruik ik zo veel mogelijk de CC ook als het kan in de stad, en ik zie dat ook op de snelweg bij 100 km per uur de auto af en toe volledig elektrisch rijd.

Ik heb de originele 16" velgen met Michelin Cross Climate banden, ook staat de klimaat control op automatische waarbij de AC altijd aanstaat.

Volgens mijn kentekenbewijs mag ik 1300 kg trekken, dus daar zit het niet in.

In de Autoweek van deze week staat een test met de NIRO op 18" velgen en die kwamen overigens ook op 1:169, de NIRO maakte daar in overigens gehakt van de Opel Mokka X, altijd leuk om te lezen als trotse NIRO rijder:-).

Jan-Willem

De Navigatie software waarbij de Niro, op basis van de ingestelde route, bepaald waar elektrisch te rijden en waar de accu op te laden is er volgens mij nog niet. Die was wel aangekondigd voor Eind 2016. Ik heb de foto met uitleg zojuist eens naar mijn dealer gestuurd. Kijken wat die zegt.

Geplaatst

1e keer tanken 1:14,3

2e keer tanken 1:16,25 maar toen heb ik met name op 60/80km wegen gereden.

Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Mijn dealer vertelde me dat ik 1:18 zou kunnen halen...

Geplaatst

Heb vandaag 120 km gereden, 4 ritten. Gemiddelde 1:21,1 1:20,7 1:20,1. 1:20,3. Allemaal stad, 60/80 en snelweg. Niet harder dan 100 km/h.

Vanavond een 5e rit over 20 km, en gewoon gas gegeven, in sportstand gereden, en 140 km/h. Dan blijkt wat rijstijl doet: 1:13,0.

Kortom, volgens mij is het voor 95% de rechtervoet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Dag Ron,

Je begint een beetje op mijn dealer te lijken. Het zal wel in de rechter voet zitten. 

Bij 140km per uur is 1 op 13 nog netjes... het gaat erom dat sommige echt de 1 op 20 niet gemakkelijk halen. Ik ben blij voor jou dat jij dat wel haalt maar zou het prettig vinden als je ook wilt meedenken dat niet elke niro hetzelfde rijd. Tips zijn daarintegen wel welkom. 

Zelf vw gereden en door de dealer aangegeven verbruik (1op 14) ruimschoots overtroffen door 1 op 16 te rijden , soms zelfs nog zuiniger. De niro valt wat mij betreft op dit moment tegen voor een hybride, tenminste op mijn verbruik. Die van jou, met 1 op 20 zeker niet. 

Mvg kenny 

• Like 1
Geplaatst

Heb je al met je dealer samen een langere rit gereden. Hij en jij. Dan kan je of het verschil zien, of hij merkt duidelijk het hogere verbruik. Dan is de discussie met de dealer er ook niet meer.

Overigens haal ik de 1:20 ook niet makkelijk hoor, normaal zit ik ook hoger als j mijn overzicht bekijkt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden zei Kenny:

Dag Ron,

Je begint een beetje op mijn dealer te lijken. Het zal wel in de rechter voet zitten. 

Bij 140km per uur is 1 op 13 nog netjes... het gaat erom dat sommige echt de 1 op 20 niet gemakkelijk halen. Ik ben blij voor jou dat jij dat wel haalt maar zou het prettig vinden als je ook wilt meedenken dat niet elke niro hetzelfde rijd. Tips zijn daarintegen wel welkom. 

Zelf vw gereden en door de dealer aangegeven verbruik (1op 14) ruimschoots overtroffen door 1 op 16 te rijden , soms zelfs nog zuiniger. De niro valt wat mij betreft op dit moment tegen voor een hybride, tenminste op mijn verbruik. Die van jou, met 1 op 20 zeker niet. 

Mvg kenny 

Ik haal de gemiddelden die Ron haalt ook met gemak. Zit zelfs een fractie hoger n.m. 1:21,7, 1:23,4, 1:22,6  etc. (kijk maar naar de foto's in mijn garage, dat was wel met hogere temperaturen maar toch) Als ik een heel kort ritje maak zit ik op ongeveer 1:16,5. En ja het zit zoals Ron en je dealer ook zegt wel degelijk in je rechtervoet(je). Bij het rijden in de sportstand gaat het verbruik drastisch naar beneden. En daarbij komt nog, hoe vreemd het ook mag klinken, dat je moet leren rijden met een hybride.

• Like 1
Geplaatst

Kijk, het kan ook altijd beter. Was kort stukje met warme motir van het tankstation naar huis, maar toch :rolleyes:

En ben het ook eens met Specialmade, je moet leren rijden met een hybride, merk ik nu nog steeds na 4 á 5 maanden. Vooral het vroegtijdig gas loslaten bij kruisingen en rotondes bijvoorbeeld, de Niro rolt echt ver uit.

2017-01-28 15.28.28.jpg

• Like 2
Geplaatst

@Ron, Dit heb ik nog niet gehaald. :-)  :-) 

Het gas vroegtijdig loslaten bij het naderen van rotondes en verkeerslichten maar ook als je de gewenste snelheid hebt bereikt het gas loslaten en daarna een beetje gasgeven. Je zult zien dat, als de accu voldoende capaciteit heeft, de Niro dan overschakelt naar EV.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...