cravisser Geplaatst 27 Juni, 2016 Geplaatst 27 Juni, 2016 Beste Rio rijders, Inmiddels heb ik mijn nieuwe Rio Dynamic line met automatische airco net zoals mijn vorige twee monsterlijk mooi. Nu wil het geval als de airco aanstaat en je komt tot stilstand het toerental stationair hevig schommeld van 500 naar 900 toeren net of je gas geeft en weer los laat. Natuurlijk vraagt de airco motor veel vermogen maar dit is in mijn ogen niet normaal en vervelend. Mijn dealer heeft rond gebeld en vertelde mij dat het waarschijnlijk gaat om een software probleem ik moet zeggen dat ik daarover mijn vraagtwekens zet omdat alles prima werkt met airco uit. Bij Kia dachten ze dat er een oplossing zou wezen en er is getest maar helaas zonder resultaat! Wie herkend dit probleem en kan mij tips info enz geven . Groeten Jeroen Quote
kia_21 Geplaatst 30 Juni, 2016 Geplaatst 30 Juni, 2016 Beste Rio rijders, Inmiddels heb ik mijn nieuwe Rio Dynamic line met automatische airco net zoals mijn vorige twee monsterlijk mooi. Nu wil het geval als de airco aanstaat en je komt tot stilstand het toerental stationair hevig schommeld van 500 naar 900 toeren net of je gas geeft en weer los laat. Natuurlijk vraagt de airco motor veel vermogen maar dit is in mijn ogen niet normaal en vervelend. Mijn dealer heeft rond gebeld en vertelde mij dat het waarschijnlijk gaat om een software probleem ik moet zeggen dat ik daarover mijn vraagtwekens zet omdat alles prima werkt met airco uit. Bij Kia dachten ze dat er een oplossing zou wezen en er is getest maar helaas zonder resultaat! Wie herkend dit probleem en kan mij tips info enz geven . Groeten Jeroen Hoi Jeroen, Ik heb hier een topic geplaatst met precies hetzelfde probleem onder "eerste probleem Kia Rio 2015". Eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Het lijkt me ook sterk dat er nog zo weinig mensen zijn aangezien ik na een hoop rompslomp een nieuwe heb gekregen (tegen betaling) en deze ook precies weer hetzelfde probleem heeft. Zelf ben ik namelijk al maanden bezig met dit gezeur rondom het probleem. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn Rio is zelfs in Breukelen getest. Zij hebben 500 kilometer gereden met de auto en geen problemen ondervonden. Lijkt mij heel sterk want als ik de airco op stand 2 of 3 zet heb ik het probleem zelfs nog vele malen erger. Op stand 4 dan heb ik helemaal feest want dan kan de auto niet stationair draaien want dan blijft deze schommelen en de auto trilt dan als een gek wanneer hij weer zakt. Ik heb hier zelfs nog een filmpje van. Is er toevallig een manier dat wij in contact kunnen komen? Misschien dat Kia dan eindelijk is actie gaat ondernemen om het probleem te verhelpen. Quote
bigwade Geplaatst 30 Juni, 2016 Geplaatst 30 Juni, 2016 Bizar.. Het is normaal dat als een airco aanslaat dat invloed heeft op het st.toerental. maar dit is gek. Laat filmpje eens zien... Quote
cravisser Geplaatst 6 Juli, 2016 Topic Starter Geplaatst 6 Juli, 2016 Beste Rio rijders, Helaas is er voor dit probleem nog geen passende oplossing bij Kia Nederland er word aan gewerkt. Het is zeker een software probleem dat samen hangt met de euro 6 motor die moet voldoen aan de Euro normen. Het is wel BELANGRIJK dat veel mensen Kia Nederland hierover mailen om de druk wat op te voeren zodat ze er wat vaart achter gaan zetten. Jeroen Quote
kia_21 Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 Graag wil ook alle Kia Rio rijders van het bouwjaar 2015/2016 oproepen om te checken of het toerental schommelt. Dit is meestal als de airco aanstaat, de ventilator op 1 of hogere stand. En het wat warmer weer word. Als er vragen zijn hoe je er achter moet komen. Laat het dan weten. De test is met een warme motor gedaan. Dit is belangrijk omdat er dan wel een oplossing moet komen. Nu staan we met een groot aantal Rio rijders voor een raadsel. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
cravisser Geplaatst 21 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Augustus, 2016 Lezers, Ik ben inmiddels twee maanden verder en heb een aantal keer contact gehad met Kia Nederland. Het antwoord wat ze geven is dat er in Korea aan gewerkt word maar wanneer er een oplossing zal komen dat is niet te zeggen. Buiten het feit dat de storing bizar vervelend is vind ik ook dat Kia zich er wat makkelijk vanaf maakt het zou dus nog wel maanden kunnen gaan duren niet echt een goede reclame! Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 21 Augustus, 2016 Geplaatst 21 Augustus, 2016 Dit probleem speelt bij veel merken, niet alleen bij KIA. Heel herkenbaar voor mij, heb dat in het verleden bij Nissan ook gehad. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.