Jump to content

Recommended Posts

wie ben ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds mijzelf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

firefox, nog steeds ik :death:

Share this post


Link to post
Share on other sites

test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je ingelogd blijft is erniks aan de hand

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was niet ingelogd op een andere browser, daar wat geprobeerd maar ik krijg geen andere naam te zien, heb jij dit zelf al gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf heb er geen last van gehad maar ik lig eigenlijk nooit uit Mischien dat dat helpt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik log me ook nooit uit maar iedere morgen ben ik Lique  dus dan maar weer uitlogen en weer inlogen op onze naam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was ook op andere fora dit probleem, daar is alles nu rustig.

 

Probeer eens een keer uit te loggen en de cookies te wissen, cache van de browser leegmaken dat soort zaken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was ook op andere fora dit probleem, daar is alles nu rustig.

 

Probeer eens een keer uit te loggen en de cookies te wissen, cache van de browser leegmaken dat soort zaken. 

al een keer of 100 gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag weer even op het forum........ en opletten nu!
Rechtsboven verschijnt weer Warmentuuter terwijl ik Wimis on ben ?

Uitloggen en weer inloggen, YES, ben weer Wimis :)

 

Ik log ook nooit uit en swap van de ene naar de andere site, zo vaak als ik maar wil!
En dan toch soms ingelogd als WT, is best wel opletten en lastig :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Warmentuuter

Vanmiddag weer even op het forum........ en opletten nu!

Rechtsboven verschijnt weer Warmentuuter terwijl ik Wimis on ben ?

Uitloggen en weer inloggen, YES, ben weer Wimis :)

 

Ik log ook nooit uit en swap van de ene naar de andere site, zo vaak als ik maar wil!

En dan toch soms ingelogd als WT, is best wel opletten en lastig :mad:

 

Als ik terug ben van vakantie zal ik mijn wachtwoord even aanpassen. 

Toch prettig Wimis dat het tijdens mijn vakantie allemaal bijhoud voor me :-)

Men is er mee bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor graag of het nu nog steeds voor komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor graag of het nu nog steeds voor komt...

blijf tot nu toe goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier 2e inlog vandaag, GOED

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff kijken: GOED

Wat heb je nu gedaan Jheroen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de servers zijn we bezig geweest met (engintron) nginx engine, deze engine kan een flinke snelheidsboost geven in de reactiesnelheid van websites dmv caching technieken, echter staat deze extensie ook bekend om het wat nukkige gedrag mbt sessions in combinatie met (drukke) fora.

 

deze is nu uitgeschakeld voor dit account, daarna de standaard cache module verwijderd en opnieuw gecompiled in apache, so far so good :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou das helemaal duidelijk dan

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook nog steeds goed mijn dank is groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou..... niet meer WT zijn account kunnen bewerken......... Pfff

Jullie worden bedankt hoor :(  WT had mij nog wel............ laat maar!

 

.

 

 

Goed werk Jheroen :punk:

 

:tt2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Warmentuuter

Nou..... niet meer WT zijn account kunnen bewerken......... Pfff

Jullie worden bedankt hoor :(  WT had mij nog wel............ laat maar!

 

.

 

 

Goed werk Jheroen :punk:

 

:tt2:

 

bedankt dat je tijdens mijn vakantie mijn berichten niveau op pijl hebt gehouden. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je nu mede forum leden voor om elkaar te helpen ook bij afwezigheid

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt dat je tijdens mijn vakantie mijn berichten niveau op pijl hebt gehouden. :-)

 

Graag gedaan en ik hoop dat je een beetje uit de verwarring komt als je er weer echt bent :winkiss:

Ik ga morgen alweer weer voor de Hybride, beetje "out of topic, maar" lekker proefraggen ... rijden met Hybrides :ninja:

 

Wellicht morgen (na die ritjes, EVO dirtdiggen) bericht daarover :online2long:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By Rob Lezer
      15.05.2020 | Hybride technologie | Rijverslag + test | Online artikelen
      Kia Niro PHEV in vergelijkingstest met de Kia Niro HEV
      Auteurs:   Patrick Schäfer , Sven Eisenkrämer , Marc Ziegler 6:30 min leestijd De Kia Kiro is verkrijgbaar als Niro Hybrid, met plug-in hybride aandrijving of als puur elektrische auto. MTZ en springerprofessional.de hebben de twee hybride modellen getest en vergeleken.
      Kia Niro HEV en PHEV
       Springer Fachmedien Wiesbaden / sve  
      De Kia Niro is 4355 millimeter lang, 1805 millimeter breed en 1545 millimeter hoog. Als zogenaamde cross-over combineert het designelementen van een stationwagen met die van een SUV, zoals de wielkastlijsten van robuust, zwart kunststof. Bij de geëlektrificeerde modellen is het tijgerneusrooster volledig gesloten. Een dakspoiler aan de ietwat boxy achterkant verbetert de aerodynamica. De luchtweerstandscoëfficiënt van de Kia Niro is 0,29.
      Aandrijving: parallel hybride
      De combinatie van een benzinemotor met een elektromotor biedt in beide hybride modellen een systeemvermogen van 104 kilowatt (141 pk). De 1.6-liter GDI-verbrandingsmotor levert 77 kilowatt (104 pk), de elektromotor ook op de vooras draagt 32 kilowatt (43,5 pk) bij; de PHEV heeft 45 kilowatt (61 pk). De krachtoverbrenging van het maximale koppel van 265 Newtonmeter wordt uitgevoerd door een transmissie met dubbele koppeling en zes trappen. De Niro PHEV is wat levendiger en accelereert in 10,8 seconden naar 100 km / u, in de Niro Hybrid duurt het 11,5 seconden. De topsnelheid in de PHEV is 172 km / u, in de Niro Hybrid is dat 162 km / u.
      Scherm Met zijn grotere accu (8,9 kW tot 1,56 kW) kan de Niro PHEV ook puur elektrisch langere afstanden afleggen. Volgens het display is het elektrische bereik ongeveer 54 km volledig opgeladen (gegevensblad 58 km). Elektrisch rijden kan in de PHEV worden geregeld met de "Drive Mode Select" -knop, die onderscheid maakt tussen auto, HEV (voornamelijk elektrisch rijden) en puur elektrisch rijden (EV). Maar: bij een koude start start de verbrandingsmotor altijd eerst. En er is geen opslagfunctie voor elektrisch rijden. 
      Eco is ingesteld als de standaard rijmodus; als u de automatische keuzehendel naar links duwt, bevindt u zich in de sportmodus. Dan wordt het luid, maar het voertuig accelereert veel sneller. Met de peddels op het stuur kan de transmissie met dubbele koppeling worden geschakeld in de Sport-modus, in de Eco-modus wordt deze gebruikt om de mate van recuperatie te regelen. Het systeem, dat in drie fasen kan worden ingesteld, staat het rijden met één pedaal niet toe, maar komt heel dichtbij.
      Interieur / HMI
      De bestuurder kijkt naar een zeven-inch digitaal instrumentenpaneel dat Hyundai "supervisie" noemt. Maar zo goed is het niet, zoals de naam al doet vermoeden. Het is niet vrij configureerbaar en is enigszins gefragmenteerd. Om dit te doen, biedt het een te grote weergave van gedeeltelijk onbelangrijke informatie, zoals dat de achterruitwisser net is geactiveerd. Aan de linkerkant zijn de staafdiagrammen voor zuinig rijden of recuperatie leuk om naar te kijken, maar dat is ook niet echt belangrijk. De snelheidsweergave wordt altijd uiterst rechts weergegeven.
      Het stuur is ook overbelast, het biedt twaalf dicht tegen elkaar ingedrukte knoppen, waarvan er twee er aan elke kant hetzelfde uitzien met verschillende schuifregelaars met verschillende functies direct naast elkaar. Soms moet je goed kijken, zodat je niet per ongeluk de snelheid van de cruisecontrol aanpast als je alleen verder wilt schakelen in het weergavemenu.
      Scherm Sinds de facelift is het infotainmentscherm 10,25 inch groot geweest. Het touchscreen behaagt met scherpe graphics en reageert zeer gevoelig tijdens het typen. De knoppen zijn meestal groot genoeg. Apple CarPlay en Android Auto, navigatie, DAB + radio en online services zijn geïntegreerd in het systeem. Maar ook hier zijn er enkele geneste menu's. Het uitschakelen van het centrale display is vooral relevant tijdens het rijden 's nachts, maar je hebt vijf acties nodig voordat het scherm eindelijk donker wordt. Als u echter bijvoorbeeld de temperatuur van het airconditioningssysteem aanpast, moet het proces worden herhaald omdat de weergave opnieuw begint.
      De aangenaam gestoffeerde stoelen zijn voorzien van stoelverwarming en ventilatie aan de voorzijde. De lederen stoelen met geperforeerde oppervlakken zijn voorzien van witte contraststiksels, die ook terug te vinden zijn op het lederen stuur. De verwerking van de Koreanen is goed, zelfs op slechte wegen is er geen gekraak of gerammel. De ruimte is achterin goed, ook hier is er stoelverwarming. De airconditioning kan alleen voor de bestuurder worden ingesteld met de knop "Alleen bestuurderszijde". De functie kan niet echt overtuigen, in de winter wordt het merkbaar koeler in het voertuig.
      Beide Niro-modellen zijn uitgerust met de volgende rijhulpsystemen: adaptieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning, actieve rijstrookwisselassistent met dodehoekwaarschuwing, kruisverkeerswaarschuwing achter en camera achter. De voorste pieper moet elke keer dat u parkeert handmatig worden ingeschakeld, tenzij de achteruitversnelling vooraf is geactiveerd.
      Rijgedrag Niro HEV en PHEV
      Zelfs als de prestatiegegevens op papier vergelijkbaar zijn, verschillen de concepten aanzienlijk tijdens het rijden. Enerzijds komt dit natuurlijk door de mogelijkheid van de PHEV om puur elektrisch te rijden. De actieradius op batterij is 58 kilometer volgens de fabriek. We bereikten in de test een maximum van 49 kilometer over land, met relatief weinig recuperatiemogelijkheden. Anderzijds heeft de grotere accu van de PHEV invloed op het voertuiggewicht en de bruikbaarheid van de Niro. Het kofferbakvolume is 112 liter minder dan dat van de HEV door de daar geïnstalleerde accu en het leeggewicht neemt met 100 kg toe door extra componenten zoals boordlader en energieopslag. De PHEV compenseert dit met het grotere nominale vermogen van zijn elektrische machine van 45 in plaats van de 32 kilowatt van het hybride model. 
       

      Beide hybride versies bieden vergelijkbare prestatiegegevens, maar de Kia Niro HEV en PHEV verschillen aanzienlijk in rijgedrag.
       
      In het dagelijks leven wordt de verbrandingsmotor in de hybride constant ondersteund door de elektromotor. De motor wordt zo vaak mogelijk uitgeschakeld in de naloopmodus en bij constant rijden zonder grote gasvragen. Het rijgedrag is vergelijkbaar met dat van een conventionele verbrandingsmotor en de langst mogelijke glijdende fasen worden ondersteund, omdat een hoge recuperatie niet vereist is, zoals het geval is bij de PHEV. Bij vertragingen wordt altijd eerst het recuperatievermogen van de elektrische machine in generatorstand gebruikt om de accu op te laden. Op de lange termijn is het opvallend dat de PHEV alleen een verbruiksvoordeel kan behalen als de accu volledig opgeladen is bij het starten van de reis. Beide Niro's kunnen dan alleen comfortabel over de snelweg worden verplaatst in nauwkeurige snelheidsbereiken. In theorie kun je maximaal maximaal 120 km / u elektrisch rijden, maar zelfs bij 130 km / u wordt de verbrandingsmotor vaak ontkoppeld om elektrisch korte afstanden af te leggen. Helaas verloopt de overgang tussen elektrisch en hybride rijden niet bijzonder soepel; elke keer dat de motor wordt gestart en de motor wordt uitgeschakeld, schokt de auto en verlies je direct zonder de ondersteuning van de verbrandingsmotor snelheid. Dit heen en weer rijden is zo ongemakkelijk dat het beter is om wat langzamer te rijden dan de constante veranderingen te ondergaan. elke keer dat de motor wordt gestart en uitgeschakeld, schokt de auto en natuurlijk verlies je direct de snelheid zonder de steun van de verbrandingsmotor. Dit heen en weer rijden is zo ongemakkelijk dat het beter is om wat langzamer te rijden dan de constante veranderingen te ondergaan. elke keer dat de motor wordt gestart en uitgeschakeld, schokt de auto en natuurlijk verlies je direct de snelheid zonder de steun van de verbrandingsmotor. Dit heen en weer rijden is zo ongemakkelijk dat het beter is om wat langzamer te rijden dan de constante veranderingen te ondergaan.
      HEV- en PHEV-verbruik
      Zoals gezegd hangt het verbruik over lange afstand van de Niro PHEV af van het laadniveau van de accu. Als deze aan het begin van de reis vol is, wordt de lading geleidelijk over de route vrijgegeven om ondersteuning te bieden. Over een totale afstand van 500 kilometer verbruikt de PHEV dus gemiddeld 6,1 liter Super. Als de accu aan het begin van de rit leeg is, verbruikt de auto gemiddeld een soepele liter meer, dat is bijna precies zoveel als de hybride, die op dezelfde route 7,1 liter super verbruikte (BAB met een beoogde snelheid van 130 km / u).
      Conclusie vergelijking Kia Niro HEV vs. PHEV
      In stedelijke gebieden en op korte afstanden kan de Kia Niro overtuigen in beide hybride varianten. Wie niet ter plaatse over een oplaadpunt beschikt, kan op routes tot 50 kilometer nauwelijks profiteren van de voordelen van de PHEV. Om de aanzienlijk hogere aankoopprijs van de plug-in hybride te laten uitbetalen, moet de batterij altijd worden opgeladen om het elektrische bereik zo effectief mogelijk te gebruiken. Als dit niet het geval is, neemt het verbruik van de auto aanzienlijk toe, en over korte afstanden overtreft het ook dat van de pure hybride, die iets minder gewicht en iets meer kofferbakvolume biedt en waar u zich geen zorgen hoeft te maken over opladen. Investeren in de PHEV heeft dus weinig zin, vooral in gebieden waar het niet mogelijk is om 's nachts of gedurende lange periodes van stroom te voorzien.
    • By Ron Penguin
      De Anwb heeft een rijimpressie gedaan over de Niro als Caravantrekker. Conclusie is dat een Hybride uitstekend is voor dit doel.
      Anwb test Niro als caravantrekker
×
×
  • Create New...