Glenn1607 Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 Goedenavond allemaal, Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Sportage uit 2007 en ben dus nieuw op dit forum. Ben van plan de radio te vervangen door een Android Navigatie systeem. Heb inmiddels het hele internet afgezocht maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Heb wel de console rondom er uit, vervolgens de 4 schroeven los en de radio weten te verwijderen. Het nieuwe navigatie systeem kon ik meteen aansluiten met de standaard kabel en werkt ook prima, dus tot zo ver geen probleem. Maar helaas kan ik de nieuwe radio niet inbouwen omdat er iets in de weg zit waardoor ik de radio niet ver genoeg kan door schuiven(zie foto) heb nu een gewone radio er in met er onder een klein vakje, in dit geval schuift de radio over dit frame heen. Maar deze dubbel din schuif ik nu dus er tegen, is dit normaal dat dit frame daar zit en is er een optie om deze te verwijderen? Alvast heel erg bedankt voor je hulp. Mvg Glenn Quote
Guest Stief Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 Frame kun je gewoon verwijderen hoor. Enige functie hiervan is voor een 1 din radio en het vakje eronder. Quote
Glenn1607 Posted July 19, 2016 Author Posted July 19, 2016 Bedankt voor je reactie. Heb gekeken en het zit met 4 schroeven vast, echter komt er totaal geen beweging in. Of moet ik nu het hele dashboard verwijderen om het te kunnen weg halen? Quote
steamduck Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 hoi, Nee hoor. Het zit slechts met vier bouten vast. Ik ben er met de inbouw van mijn Kenwood 2 DIN navigatie ook tegen aan gelopen. Hij klemt een beetje en je kan hem er naar voren toe uit draaien. Vervolgens in de lengte draaien en dan komt hij er uit. Klemt wel, was mijn ervaring. Moest even zoeken maar hier is een link van KenWood: http://images.kenwood.eu/files/prod/1308/5/CAW1179-06.pdf Zij hebben een frame en daar hoort een manual bij Groeten, ruud Quote
Broscy Posted December 25, 2016 Posted December 25, 2016 Hoi, Even een vraagje. Ik ben me helemaal verloren aan het zoeken naar een oplossing Net een kenwood 2din gekocht maar de radio is veel groter dan het vak waar de oude radio en het opbergvakje zit. Ik dacht dat 2din een standaard maat was? Moet ik dan het hele console eruit halen? Of moet ik deze vervangen? Het lijkt me zo vreemd dat ik moet gaan zagen in mijn midden console. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Quote
steamduck Posted January 21, 2017 Posted January 21, 2017 Hoi Broscy, Nah, volg het linkje van kenwood even. Er zitten wat framedelen in de weg van het bakje en het 1 din support frame. Vergeet ook niet de beugel er uit te halen. Bij een aantal leveranciers op het www. vind je inbouw frames voor je 2 din unit. Ik heb goede ervaringen met een aantal duitse leveranciers. Leveren keurig de montage materialen en de omhullende afdekframes. ook voor bijzondere consoles. Wat voor sportage heb je? Ruud Quote
Recommended Posts