Guido98 Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Hallo, Ook ik wil graag het geluid van mijn Kia picanto upgraden. Ik ben al lang opzoek naar goede speakers die ik kan inbouwen en ik overweeg het inbouwen van een subwoofer. Nu is het mij opgevallen dat er nog maar weinig winkels zijn waar je autospeakers ook echt kan luisteren voordat je ze koopt. Via het internet vind ik het namelijk erg moeilijk om goed in te schatten of de speakers aan mijn eisen voldoen. Heeft iemand suggesties voor goede speaker shops voor caraudio in omgeving Haarlem, Hoofddorp of omstreken? Quote
Beus Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Ik heb de subwoofer uit het accessoire boekje gekocht, ben daar meer dan tevreden over! Quote
Guido98 Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 Ik heb de subwoofer uit het accessoire boekje gekocht, ben daar meer dan tevreden over! Heb je die ook eerst kunnen luisteren voordat je hem hebt gekocht? Quote
Beus Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Heb je die ook eerst kunnen luisteren voordat je hem hebt gekocht? Nee dat heb ik niet kunnen doen, op dat moment had de dealer geen exemplaar in een demo auto oid zitten, dit heb ik op de gok gedaan en valt gelukkig niet tegen! Ik had hem wel op YouTube opgezocht daar had iemand er een review over gemaakt. Quote
KiaLee Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 waarvan ik af weet zit in hoofddorp. Hij heeft wel wat demo's s in z'n muur gebouwd wellicht een kijkje waard? weet niet of je die al kent? http://www.dgce.nl Quote
xtra40 Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 ik heb deze al meerdere keren ingebouwd stukje goedkoper als die de dealer inbouw en ook een stukje krachtiger en bij jou in de buurt te bekijken bij Pimtensen in Badhoevedorp http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us-120-watt-rms-8-quot-actieve-flat-subwoofer/ 1 Quote
Beus Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Dit is het exemplaar wat ze nu op de accessoire lijst hebben staan, heb hem bij de Kia vandaan en door de Kia laten inbouwen om op geen enkele manier de garanties aan te tasten. Als garantie geen rol (meer) speelt kan je uiteraard alles doen en laten wat je wil met de auto. Dit is hem en ik zou de specs eens goed vergelijken want krachtiger betekend niet automatisch mooier/beter geluid zeker niet in zo'n klein autotje Remote e.d. zit hier ook gewoon bij, is niet afgebeeld + de systeem kabel van de radio + inbouw kosten. https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZK60099SWX120A Het is maar net wat je wil en hoeveel je er aan uit wil geven. Quote
xtra40 Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Ik zeg het niet zomaar ook ik heb die van Pioneer gehad maar het voldeed niet geheel aan mijnverwachtingen en de excalibur wel zitten ook meer instel mogelijk heden op Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Beus Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Ik zeg het niet zomaar ook ik heb die van Pioneer gehad maar het voldeed niet geheel aan mijnverwachtingen en de excalibur wel zitten ook meer instel mogelijk heden op Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik zeg het ook niet zomaar! Dit is een anders model dan die ze voorheen aanboden vanuit de Kia, voor in een Picanto is dit een prima SUB (VIND IK), de Rio is wat groter van binnen he dus heeft voor het zelfde effect net ff wat meer lucht te verplaatsen, of was dat ook in je Picanto toen de tijd? Quote
Guido98 Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 waarvan ik af weet zit in hoofddorp. Hij heeft wel wat demo's s in z'n muur gebouwd wellicht een kijkje waard? weet niet of je die al kent? http://www.dgce.nl Oke bedankt, zeker even een kijkje waard! Ga van het weekend even langs. Quote
Guido98 Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 Ik zeg het ook niet zomaar! Dit is een anders model dan die ze voorheen aanboden vanuit de Kia, voor in een Picanto is dit een prima SUB (VIND IK), de Rio is wat groter van binnen he dus heeft voor het zelfde effect net ff wat meer lucht te verplaatsen, of was dat ook in je Picanto toen de tijd? Dank voor jullie reacties Pimpmasters en Beus! De excalibur is inderdaad wat krachtiger en zal iets diepere bass geven maar mijn Kia Picanto zit nog wel in de garantie periode. Ik overweeg daarom een upgrade te doen bij de Kia dealer zelf. Wel wil ik ze allebei eerst even luisteren, dus even langs Pim Tensen de excalibur luisteren en misschien hebben ze daar ook de pioneer subwoofer? Anders even langs die andere winkel in hoofddorp. Raden jullie het meer aan om een subwoofer in te bouwen dan de originele speakers te vervangen? Quote
xtra40 Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 gaat niet eens om dat de excalibur krachtiger is maar gewoon veel beter is af te stellen op je eigen smaak en niet alleen harder en zachter zo als bij de pioneer garantie is altijd een dingetje maar ook de dealer zal tussen de bedrading wat moeten solderen of maken omdat er geen aansluitingen zitten op de originele radio gelukkig heb je maar 2 jaar garantie op je audio mestal help een paar andere speakers al veel een subwoofer is al een hele verbetering en als je ook de radio nog eens vervangt dan pas zal alles optimaal zijn ook voor zo een klein autootje 1 Quote
Beus Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Wat ik gedaan heb is de achter speakers in de deur los laten koppelen en "betere" speakers in de hoedenplank gebouwd, in combinatie met de Pioneer SUB is dat voor mijn smaak meer dan zat. Voor heeft de sportsline iig al aparte losse tweeters ter hoogte van de spiegels en midrange in het dash. Van deze Pioneer is NIET alleen het volume in te stellen maar ook de phase en frequentie van de bass: https://www.autoshopdetijger.nl/images/producten/4660-Pioneer%20TS-WX120A-8442.jpg Waar het mij vooral omgaat bij het idee het door de dealer in te laten bouwen is dat wanneer er iets stuk gaat, sluitingen of weet ik veel wat dat je altijd kan zeggen dat zij het hebben ingebouwd. Hoe ver je gaat bij het vervangen van de originele speakers voor betere is echt een kwestie smaak en hoeveel geld je er in wil pompen Quote
xtra40 Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 jeetje wel de garantie van je hoedeplank meteen weg 2 Quote
Guido98 Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 Dank voor de reacties, heeft iemand misschien een idee welke Kia dealer een picanto heeft staan met de Pioneer subwoofer ingebouwd om te kunnen luisteren? Anders wordt het toch gewoon op de gok kopen. Alvast bedankt! Quote
Guest Stief Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Denk geen. Dit soort dingen wordt achteraf ingebouwd door de monteurs. Moet wel heel toevallig een occasion staan die deze sub heeft. Quote
Murcielaygo Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 Ik heb in mijn Picanto een Pioneer TS-WX110A, de voorloper van de 120 die Kia nu in hun lijst heeft staan. Deze had ik in mijn Aygo al en beviel me prima, daarom heb ik 'm meegenomen naar de Picanto. Als je in de buurt van Tilburg komt ben je meer dan welkom te komen luisteren met een eigen CD of USB-stick 2 Quote
Guido98 Posted September 3, 2016 Author Posted September 3, 2016 Ik heb in mijn Picanto een Pioneer TS-WX110A, de voorloper van de 120 die Kia nu in hun lijst heeft staan. Deze had ik in mijn Aygo al en beviel me prima, daarom heb ik 'm meegenomen naar de Picanto. Als je in de buurt van Tilburg komt ben je meer dan welkom te komen luisteren met een eigen CD of USB-stick Bedankt voor de uitnodiging! Ik zal het onthouden maar helaas kom ik niet vaak in Tilburg... Ik denk dat ik gewoon eerst een subwoofer plaats in mijn Kia picanto. Aan alle reacties te horen wordt dat het meest gedaan. Als ik daarna niet tevreden ben gaan we kijken voor andere speakers en een ander navigatiesysteem. Quote
theomonika Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 je mag ook altijd even langs Haarlem komen we hebben een excalibur in een picanto zitten kan je meteen horen wat voor geluid er in zit Quote
Picawhite Posted September 20, 2016 Posted September 20, 2016 of naar amsterdam ,heb een mtx in de koffer Quote
Guest Vitara 2 Posted September 21, 2016 Posted September 21, 2016 of naar amsterdam ,heb een mtx in de koffer Amsterdam..Amsterdam.... Je woonplaats is toch Almere. Of mag hij de polder niet in Quote
Picawhite Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 niet zonder visum , nee werk in Amsterdam is makkelijker ben dan de hele dag aanwezig Quote
Recommended Posts