Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ook ik wil graag het geluid van mijn Kia picanto upgraden. Ik ben al lang opzoek naar goede speakers die ik kan inbouwen en ik overweeg het inbouwen van een subwoofer. Nu is het mij opgevallen dat er nog maar weinig winkels zijn waar je autospeakers ook echt kan luisteren voordat je ze koopt. Via het internet vind ik het namelijk erg moeilijk om goed in te schatten of de speakers aan mijn eisen voldoen. Heeft iemand suggesties voor goede speaker shops voor caraudio in omgeving Haarlem, Hoofddorp of omstreken?

Posted

Ik heb de subwoofer uit het accessoire boekje gekocht, ben daar meer dan tevreden over!

Heb je die ook eerst kunnen luisteren voordat je hem hebt gekocht?

Posted

Heb je die ook eerst kunnen luisteren voordat je hem hebt gekocht?

Nee dat heb ik niet kunnen doen, op dat moment had de dealer geen exemplaar in een demo auto oid zitten, dit heb ik op de gok gedaan en valt gelukkig niet tegen! ;)

Ik had hem wel op YouTube opgezocht daar had iemand er een review over gemaakt.

Posted

Dit is het exemplaar wat ze nu op de accessoire lijst hebben staan, heb hem bij de Kia vandaan en door de Kia laten inbouwen om op geen enkele manier de garanties aan te tasten.

Als garantie geen rol (meer) speelt kan je uiteraard alles doen en laten wat je wil met de auto.

Dit is hem en ik zou de specs eens goed vergelijken want krachtiger betekend niet automatisch mooier/beter geluid zeker niet in zo'n klein autotje ;)

Remote e.d. zit hier ook gewoon bij, is niet afgebeeld + de systeem kabel van de radio + inbouw kosten.

https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZK60099SWX120A

Het is maar net wat je wil en hoeveel je er aan uit wil geven.

Posted

Ik zeg het niet zomaar ook ik heb die van Pioneer gehad maar het voldeed niet geheel aan mijnverwachtingen en de excalibur wel zitten ook meer instel mogelijk heden op

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Ik zeg het niet zomaar ook ik heb die van Pioneer gehad maar het voldeed niet geheel aan mijnverwachtingen en de excalibur wel zitten ook meer instel mogelijk heden op

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zeg het ook niet zomaar! Dit is een anders model dan die ze voorheen aanboden vanuit de Kia, voor in een Picanto is dit een prima SUB (VIND IK), de Rio is wat groter van binnen he dus heeft voor het zelfde effect net ff wat meer lucht te verplaatsen, of was dat ook in je Picanto toen de tijd?

Posted

Ik zeg het ook niet zomaar! Dit is een anders model dan die ze voorheen aanboden vanuit de Kia, voor in een Picanto is dit een prima SUB (VIND IK), de Rio is wat groter van binnen he dus heeft voor het zelfde effect net ff wat meer lucht te verplaatsen, of was dat ook in je Picanto toen de tijd?

Dank voor jullie reacties Pimpmasters en Beus! De excalibur is inderdaad wat krachtiger en zal iets diepere bass geven maar mijn Kia Picanto zit nog wel in de garantie periode. Ik overweeg daarom een upgrade te doen bij de Kia dealer zelf. Wel wil ik ze allebei eerst even luisteren, dus even langs Pim Tensen de excalibur luisteren en misschien hebben ze daar ook de pioneer subwoofer? Anders even langs die andere winkel in hoofddorp. Raden jullie het meer aan om een subwoofer in te bouwen dan de originele speakers te vervangen?

Posted

gaat niet eens om dat de excalibur krachtiger is maar gewoon veel beter is af te stellen op je eigen smaak 

en niet alleen harder en zachter zo als bij de pioneer 

garantie is altijd een dingetje maar ook de dealer zal tussen de bedrading wat moeten solderen of maken omdat er geen aansluitingen zitten op de originele radio 

gelukkig heb je maar 2 jaar garantie op je audio

mestal help een paar andere speakers al veel een subwoofer is al een hele verbetering en als je ook de radio nog eens vervangt dan pas zal alles optimaal zijn 

ook voor zo een klein autootje :wink: 

• Like 1
Posted

Wat ik gedaan heb is de achter speakers in de deur los laten koppelen en "betere" speakers in de hoedenplank gebouwd, in combinatie met de Pioneer SUB is dat voor mijn smaak meer dan zat.

Voor heeft de sportsline iig al aparte losse tweeters ter hoogte van de spiegels en midrange in het dash.

Van deze Pioneer is NIET alleen het volume in te stellen maar ook de phase en frequentie van de bass:

https://www.autoshopdetijger.nl/images/producten/4660-Pioneer%20TS-WX120A-8442.jpg

Waar het mij vooral omgaat bij het idee het door de dealer in te laten bouwen is dat wanneer er iets stuk gaat, sluitingen of weet ik veel wat dat je altijd kan zeggen dat zij het hebben ingebouwd.

Hoe ver je gaat bij het vervangen van de originele speakers voor betere is echt een kwestie smaak en hoeveel geld je er in wil pompen ;)

Posted

Dank voor de reacties, heeft iemand misschien een idee welke Kia dealer een picanto heeft staan met de Pioneer subwoofer ingebouwd om te kunnen luisteren? Anders wordt het toch gewoon op de gok kopen.

Alvast bedankt!

Posted

Denk geen.

Dit soort dingen wordt achteraf ingebouwd door de monteurs.

Moet wel heel toevallig een occasion staan die deze sub heeft.

Posted

Ik heb in mijn Picanto een Pioneer TS-WX110A, de voorloper van de 120 die Kia nu in hun lijst heeft staan.

Deze had ik in mijn Aygo al en beviel me prima, daarom heb ik 'm meegenomen naar de Picanto.

Als je in de buurt van Tilburg komt ben je meer dan welkom te komen luisteren met een eigen CD of USB-stick :wink:

• Like 2
Posted

Ik heb in mijn Picanto een Pioneer TS-WX110A, de voorloper van de 120 die Kia nu in hun lijst heeft staan.

Deze had ik in mijn Aygo al en beviel me prima, daarom heb ik 'm meegenomen naar de Picanto.

Als je in de buurt van Tilburg komt ben je meer dan welkom te komen luisteren met een eigen CD of USB-stick :wink:

Bedankt voor de uitnodiging! Ik zal het onthouden maar helaas kom ik niet vaak in Tilburg... Ik denk dat ik gewoon eerst een subwoofer plaats in mijn Kia picanto. Aan alle reacties te horen wordt dat het meest gedaan. Als ik daarna niet tevreden ben gaan we kijken voor andere speakers en een ander navigatiesysteem.

Posted

je mag ook altijd even langs Haarlem komen we hebben een excalibur in een picanto zitten kan je meteen horen wat voor geluid er in zit

• 2 weeks later...
Guest Vitara 2
Posted

of naar amsterdam ,heb een mtx in de koffer

Amsterdam..Amsterdam.... :?

Je woonplaats is toch Almere. Of mag hij de polder niet in :no:

97abccf92e882c8b18dae9c52fbbf0ba.jpg