Ron Penguin Geplaatst 17 September, 2016 Geplaatst 17 September, 2016 De (standaard) cruisecontrol in de Niro werkt niet goed. Als je bijvoorbeeld de snelheid vast zet op 100 km/h zakt deze eerst terug naar de 97 km/h om vervolgens een boost te geven naar 103 á 104 km/h. Vervolgens blijkt dat deze snelheid niet goed wordt vast gehouden en zakt deze heel langzaam af. Ik maak(te) altijd veel gebruik van de cruisecontrol maar vind het bij de Niro slecht werken. Gelukkig heb ik van de dealer begrepen dat het probleem is onderkent en dat er aan een software-update gewerkt wordt. Wat mij betreft kan die niet snel genoeg komen, zo als de cruisecontrol nu werkt is slecht, en maak ik er nu (nauwelijks) gebruik van. In hoeverre dit ook speelt bij de Adaptive cruisecontrol weet ik niet. Ik kan mij voorstellen dat als die is ingeschakeld dat je er geen last van hebt. Maar mogelijk dat je er wel last van hebt als die niet is ingeschakeld. Daar heb ik verder geen informatie over. Quote
Hanz001 Geplaatst 17 September, 2016 Geplaatst 17 September, 2016 Bijzonder want dat was bij de Rio ook al zo (model 2011). Ook hier is in 2012 een update voor geweest. Raar dat hetzelfde (of soortgelijk) nu weer speelt. 1 Quote
Preston Geplaatst 17 September, 2016 Geplaatst 17 September, 2016 Geen probleem met de adaptive cruiscontrol van de Niro. Afgelopen week naar Duitsland gereden - paar dagen later terug - en cruiscontrol veelvuldig gebruikt. Blijft netjes op afgestelde snelheid staan, als er geen langzamere rijder voor me zit en 1 tikje omhoog 1 km per tikje sneller, iets langer vasthouden en snelheid verhoogt met 10KM ( omhoog of omlaag ) Mijn ervaring tot nu. Cor 1 Quote
olympus Geplaatst 17 September, 2016 Geplaatst 17 September, 2016 Ik heb eerlijk gezegd ook geen probleem bij mijn cc. En ik gebruik hem ook best wel veel, ik zie hem niet wegzakken en blijft op de ingestelde snelheid hier. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 17 September, 2016 Geplaatst 17 September, 2016 Ik heb daar ook geen last van. Niet met de CC en niet met de adaptieve cruisecontrol. Zoals Preston en olympus ook aangeeft. Quote
Gast niro Geplaatst 18 September, 2016 Geplaatst 18 September, 2016 Ook aan deze kant geen problemen gehad met de CC. Veel gebruikt op diverse snelheden. Wel mooi dat het probleem al erkend is voor de mensen die er last van hebben. Als nieuwe KIA gebruiker hoe gaat KIA met update's om? Doen ze dat bij service beurten of update aanwezig binnen lopen en updaten maar. Kan me ook zo voorstellen dat er een update komt voor de ACC was subtieler te laten weken. Meer vloeiender afremmen en optrekken bijvoorbeeld Quote
Ron Penguin Geplaatst 18 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2016 Normaal doen ze het bij een servicebeurt. Ik heb mij bij de dealer echter op een lijst laten zetten en dan wordt er contact met mij opgenomen als de update er is. Zal denk ik ook wel samenhangen met de noodzaak dat er is. Quote
almkia Geplaatst 18 September, 2016 Geplaatst 18 September, 2016 Op langere afstanden zul je er ook niet zo veel van merken. Het gaat volgens mij alleen om het moment van inschakelen. Dan zie je de verbruiksmeter ook ineens terugvallen van 1op25 naar 1op10. Daarna herstelt ie wel weer. 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 18 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2016 klopt, daar zit inderdaad het probleem, bij het inschakelen. Misschien ben ik er ook gevoelig voor, en gebruik het veel, maar vind het heel irritant. Hoop dus dat de update snel wordt uitgebracht. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Heerlijk die Adaptive CC.Mocht die nu afremmen vanwege een voorganger die er wat lang over doet om naar zijn afrit te komen......Even het voetje erbij en de Niro remt niet meer af! Wel opletten hoor. Je haalt die gekken er met klooien aan een telefoon of anders zo uit Quote
almkia Geplaatst 1 Oktober, 2016 Geplaatst 1 Oktober, 2016 Krijg woensdag een nieuwe update of zo, ze zeggen een voorlopige oplossing te hebben. Definitieve oplossing moet uit Korea komen. 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 1 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2016 Heb nog niks gehoord. Dus ben benieuwd. Quote
almkia Geplaatst 1 Oktober, 2016 Geplaatst 1 Oktober, 2016 Ik laat hier wel weten of de tijdelijke oplossing resultaat levert. 1 Quote
almkia Geplaatst 1 Oktober, 2016 Geplaatst 1 Oktober, 2016 Ik zal de ervaring met de voorlopige oplossing hier wel delen. Quote
Ron Penguin Geplaatst 5 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 5 Oktober, 2016 Krijg woensdag een nieuwe update of zo, ze zeggen een voorlopige oplossing te hebben. Definitieve oplossing moet uit Korea komen. En heeft de update plaatsgevonden? Quote
almkia Geplaatst 5 Oktober, 2016 Geplaatst 5 Oktober, 2016 Ze hebben een poging gedaan. De voorlopige oplossing zou aanpassing van een onderdeel bij uitlaatstuk zijn. Dat hebben ze ook gedaan, maar ik merk geen verschil. Het ziet er naar uit dat ook ik moet wachten op een update die vanuit Korea moet komen. Helaas. Quote
Gast Stief Geplaatst 6 Oktober, 2016 Geplaatst 6 Oktober, 2016 Techniek van auto's van tegenwoordig....... Kan zelf niet bedenken wat je cruisecontrol met je uitlaat te maken heeft. Quote
Ron Penguin Geplaatst 6 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 6 Oktober, 2016 Ze hebben een poging gedaan. De voorlopige oplossing zou aanpassing van een onderdeel bij uitlaatstuk zijn. Dat hebben ze ook gedaan, maar ik merk geen verschil. Het ziet er naar uit dat ook ik moet wachten op een update die vanuit Korea moet komen. Helaas. Jammer dat het niet geholpen heeft. Ben wel benieuwd wanneer er dan wat uit Korea komt .... Quote
almkia Geplaatst 6 Oktober, 2016 Geplaatst 6 Oktober, 2016 Ik ben ook benieuwd. Maar ben bang dat t nog wel een aantal weken gaat duren. Anders was er geen poging gedaan om het op een andere manier op te lossen. Quote
Hempie Geplaatst 25 December, 2016 Geplaatst 25 December, 2016 Heb hetzelfde probleem bij de dealer gemeld. Erg lastig bij hogere snelheid, bijvoorbeeld bij 120 km. Je rijdt in een treintje en wil dezelfde snelheid aanhouden. De verbruiksmeter zakt eerst en schakelt daarna naar power. Vervolgens rijdt je zo maar 125 km. Moet wachten op een update! Quote
Ron Penguin Geplaatst 25 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2016 Ik heb afgelopen dinsdg een motorupdate gehad bij de dealer, dit heeft wel een positief effect op het probleem, maar over is het nog niet. De motorupdate staat ook los van de update voor deze bug. De laatste update is weer afgekeurd, en er is besloten de software voor de cruisecontrole volledig te herschrijven. Dat gaat ongeveer een maand duren. Overigens begreep ik dat dit probleem ook speelt bij de adaptive cruisecontrol, maar dat het zich op een andere manier uit. Hoe of wat daarvan weet ik niet precies, maar in de basis heeft dus elke Niro er last van. Het is dus nog even afwachten. Je zou kunnen vragen naar de motorupdate, dat is 20 minuten werk voor ze. Dat geeft bij mij wel een verbetering. Quote
JWS Geplaatst 26 December, 2016 Geplaatst 26 December, 2016 Vervelend als je dit probleem hebt, ik kwam dit ook tegen tijdens het proefrijden, maar nu heb ik de ACC en merk er niets van, dus ik ben benieuwd wat voor probleem daar dan in zit, misschien het abrupt remmen wat hij inderdaad doet Quote
almkia Geplaatst 26 December, 2016 Geplaatst 26 December, 2016 Vorige week hebben ze bij de mijne een poging gedaan om de nieuwe software-update voor probleem met cruise controle toe te voegen. Dit lukte echter niet. Volgens dealer hebben ze het probleem wel gevonden. Nu afwachten of ze snel uitvinden hoe deze update ook kan worden uitgevoerd. Quote
almkia Geplaatst 26 December, 2016 Geplaatst 26 December, 2016 @Ron Penguin ik was dus afgelopen week speciaal bij garage voor de nieuwe update speciaal voor de cruise controle. Hij is er dus al wel alleen lukte het nu nog niet om de daadwerkelijke update toe te voegen. Quote
jeffreykok Geplaatst 26 December, 2016 Geplaatst 26 December, 2016 Hallo. Ik heb sinds een week mijn nieuwe Niro met ACC. Ik vond deze in eerste instantie zeer hinderlijk reageren op mijn voorgangers. Hard remmen en dat in een heel vroeg stadium. Ik ben er achter gekomen dat er een tweetal instellingen zijn die het geheel een stuk prettiger maken ten eerste de gevoeligheid zo laag mogelijk zetten en de afstand tot je voorganger op de kortste afstand zetten. Nu geen abrupte reacties meer, tenzij er zich een situatie voordoet waarbij iemand bv plots voor je invoegt. Ben er nu eigenlijk heel tevreden mee. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.