Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Cruisecontrol bug/Update

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet precies hoe het zit.

Maar ik zie bij afremmen of uitrollen regelmatig "EV" linksonder verschijnen.

Dat is mij bij snelwegsnelheden nog nooit opgevallen. Mijn vermoeden was dat dan de elektromotor dan nooit wordt gebruikt voor zowel rijden als "tussentijds" opladen door remmen of uitrollen.

Geplaatst
12 uur geleden zei Nirofan:

Predictive Energy Control (of hoe het ook heet) is ook niet aktief. Als je de (A)CC aan hebt staan dan doet de Niro zijn uiterste best om de ingestelde snelheid vast te houden. Wanneer de electronica registreert dat er meer vermogen geleverd moet worden dan wordt een versnelling teruggeschakeld en gas bij gegeven om dat te realiseren. Mij ervaring is dat wanneer de (A)CC eraf staat de Niro niet (of veel later) terugschakelt maar dat je dan wel moet accepteren dat de snelheid iets terugzakt in de klim. 

Klopt als een bus :dup::dup:

Geplaatst
2 uur geleden zei BvE:

Mij ervaring is dat wanneer de (A)CC eraf staat de Niro niet (of veel later) terugschakelt maar dat je dan wel moet accepteren dat de snelheid iets terugzakt in de klim. 

Klopt inderdaad. Als je dit wil voorkomen door gas te geven zal de bak ook terugschakelen. Gelijk aan de CC dus?

Geplaatst
Op 8-9-2017 om 08:00 zei Nir00tje:

Ik weet niet precies hoe het zit.

Maar ik zie bij afremmen of uitrollen regelmatig "EV" linksonder verschijnen.

Dat is mij bij snelwegsnelheden nog nooit opgevallen. Mijn vermoeden was dat dan de elektromotor dan nooit wordt gebruikt voor zowel rijden als "tussentijds" opladen door remmen of uitrollen.

EV is het gebruik van of door de electro motor.

Wij zijn afgelopen weken geregeld naar Duitsland gereden en daar rijdt de Niro hele lange stukken op EV, met een snelheid van 100km/u... 

Geplaatst

Met "snelwegsnelheden" bedoelde ik trouwens 120 en 130 km/h, in het noorden van het land zijn maar kleine stukken snelweg 100 km/h.

Mijn Niro (geleverd in juli) is gisteren naar de garage geweest voor wat kleine opleveringspuntjes. Ik had de hoop dat er ook een update beschikbaar was voor de CC. Helaas was dat niet het geval.

Dat (licht) schommelen van de snelheid op CC vind ik best wel lullig.

Geplaatst

Dit is het enige minpunt van de Niro tot zover! Ik heb de Niro een paar weken en het valt me op dat de CC niet goed werkt. Hij heeft een marge van 3 a 4 km. Als ik hem een plusje, of een minnetje geef, dan zakt, of stijgt hij 1,2,3 kilometers. Ook "bergie op" gaat schokkend, ipv vloeiende.

Wij hadden hiervoor de Golf7. Die had een perfecte CC! 

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi allemaal. Ik heb mijn Niro opgehaald op 2 januari. Ook bij deze nieuwe last van een schokkerige cruise control. Bij het vastzetten op bijvoorbeeld. 120 gaat hij met een noodgang naar Power en zakt daarna heel erg af, om vervolgens in het midden uit komen. Heb de dealer geïnformeerd en die meldde dat het voor deze Niro nog geen update was. Maar ik mag langs komen. Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500F met Tapatalk

Geplaatst
9 minuten geleden zei rahag1976:

Hoi allemaal. Ik heb mijn Niro opgehaald op 2 januari. Ook bij deze nieuwe last van een schokkerige cruise control. Bij het vastzetten op bijvoorbeeld. 120 gaat hij met een noodgang naar Power en zakt daarna heel erg af, om vervolgens in het midden uit komen. Heb de dealer geïnformeerd en die meldde dat het voor deze Niro nog geen update was. Maar ik mag langs komen. Ben benieuwd.

Deze bug was vooral duidelijk merkbaar bij de First Edition. Dit is softwarematig opgelost. Als ik het goed heb heeft de Dynamic Line andere hardware. Ik heb volgens mij tot nu toe nog niet gehoord dat daar problemen mee zijn.

Maar zoals je het beschrijft lijkt het op hetzelfde issue. Overigens bleef bij de FE de snelheid teruglopen, dat is bij jou begrijp ik  niet.

Geplaatst
Deze bug was vooral duidelijk merkbaar bij de First Edition. Dit is softwarematig opgelost. Als ik het goed heb heeft de Dynamic Line andere hardware. Ik heb volgens mij tot nu toe nog niet gehoord dat daar problemen mee zijn.
Maar zoals je het beschrijft lijkt het op hetzelfde issue. Overigens bleef bij de FE de snelheid teruglopen, dat is bij jou begrijp ik  niet.
Nee, jij blijft daarna gewoon op snelheid.

Geplaatst
19 uur geleden zei Ron Penguin:

Dat klopt Ron,

Bij mij, FE 02-2017, was het precies aan de hand als wat Rahag nu met zijn nieuwe auto heeft. Dit is idd opgelost door update. Toch vreemd dat het nu weer de kop opsteekt.

Misschien een combinatie van hard/softwarematige aanpassingen. Je mag toch denken dat het na 1.5jr wel opgelost moet zijn. Ik leef met de eigenaar  mee.

• Like 1
Geplaatst
Dat klopt Ron,
Bij mij, FE 02-2017, was het precies aan de hand als wat Rahag nu met zijn nieuwe auto heeft. Dit is idd opgelost door update. Toch vreemd dat het nu weer de kop opsteekt.
Misschien een combinatie van hard/softwarematige aanpassingen. Je mag toch denken dat het na 1.5jr wel opgelost moet zijn. Ik leef met de eigenaar  mee.
Ik ga er mee terug. Zal jullie op de hoogte houden. Dankjulliewel voor de feedback.

Geplaatst

Ik rij de Dynamic Line vanaf 15-11-2017, is 2018 uitvoering. Nog geen enkele bug gemerkt. CC werkt zonder problemen. Wat een fijne auto!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
1 uur geleden zei iBigfarmer:

Ik rij de Dynamic Line vanaf 15-11-2017, is 2018 uitvoering. Nog geen enkele bug gemerkt. CC werkt zonder problemen. Wat een fijne auto!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een enkele keer heb ik nog wel is een bug in de auto, maar dan heb ik hem vrij snel te pakken. Moet dan meestal wel daarna de ruit aan de binnenkant schoonmaken :whistling:

• Haha 1
Geplaatst

Ik heb nog als eens dat de 'Smart' cruise control ingrijpt omdat hij ineens een fiets ziet op het vrijliggende fietspad naast de weg.

Eigenlijk levensgevaarlijk, want vanuit het niets gaat hij vol op de rem. Als er iemand achter zit, die schrikt zich (net als ik) de pleuris, en denkt dat je een brake check doet.

Op de snelweg werkt het prima, maar wegen met een fietspad er langs zijn link.

Geplaatst

Ik heb de Dynamic Line van oktober 2017. De CC vind ik niet echt nauwkeurig. Verder een heerlijke auto.

Bij m'n vorige Peugeot 308 werkte de CC vlekkeloos en kon je vooraf de ingestelde snelheid instellen en op de display zien. In de Niro moet je eerst de gewenste snelheid maken en dan vastzetten.

Werkt een beetje knullig.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb sinds een week ook een Niro Dynamic. Cruise Control is een ramp. Soms set ik hem, dan gaat hij 4km harder. Als ik geremd heb en even later andere snelheid wil zetten, blijft hij even op die snelheid en dan accelereert hij met een muziek noodgang 20 km harder. Vreselijk. Ga morgen naar de dealer. 

Geplaatst
Op 25-1-2018 om 19:20 zei heindevries:

Ik heb sinds een week ook een Niro Dynamic. Cruise Control is een ramp. Soms set ik hem, dan gaat hij 4km harder. Als ik geremd heb en even later andere snelheid wil zetten, blijft hij even op die snelheid en dan accelereert hij met een noodgang. 

Verder heerlijke auto behalve verouderde navigatie van meer dan jaar oud. Woon in Maastricht, auto als demo elder gekocht, snap niet dat ze die zo afleveren. Nu hopen dat ze in Maastricht probleem op kunnen lossen. Had voorheen citroen C5 nooit problemen met cc. Gelukkig heb ik dezelfde garage dus ik wacht ff af en hoop. 

Verleden week naar dealer in Maastricht geweest. Daar constateerden ze dat ondanks het feit dat gemeld werd dat er een update was geweest door de verkopende dealer (ik heb auto bij een Kia Dealer anders dan Maastricht gekocht), deze niet had plaatsgevonden. Na update geen problemen meer. Cruise control is nog niet perfect, dwz bij klimmen bij heuvel gaat hij 2 km harder en bij dalen 2 km zachter, maar alla. Ik ben tevreden :). Goede service in Maastricht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...