hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Pas op ! Onze kia picanto comfort pack van medio oktober 2011 bleek bij de beurt uitgedroogde slangen te hebben! ( in en uitvoer) Deze waren niet op voorraad. Omdat we dus nog bijna 2 weken door hebben gereden waren ze inmiddels gaan lekken. Omdat deze inspectie niet bij de 5 jaars onderhouds beurt zit , VRAAG ER NAAR , https://vimeo.com/185907053OF KIJK ZELF ! Wij kunnen niet voorstellen dat we de enige zijn. Links achter naast het wiel onder de benzine tank. Rij voorzichtig en reageer alstublieft als u hier ook problemen mee heeft . Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 dat ziet er niet goed uit ik hoop niet dat er meer zijn met dit probleem Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Ik ga dit weekend waarschijnlijk naar winterwielen, zal er dan meteen eens naar kijken Quote
hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2016 Bedankt voor jullie reacties We hoop via dit forum zo veel mogelijk mensen te bereiken. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Is gewoon een campagne op, mijn dealer heeft dit 2 jaar geleden al (preventief) vervangen. Quote
hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2016 Goedemorgen Pugnator fortis. Ik heb net gebeld Kia importeur weet van niks. Nog een nummer gekregen Voor als hun er niet uit komen. Weten ook van niks Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Ik mag toch aan nemen dat dit onder de 7 jaar garantie is vervangen Aangezien je hier ook geen onderhoud op uit kunt voeren Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2016 Het is geconstateerd maar nog niet vervangen. Vandaar nu de lekkage. Het valt wel onder de garantie. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 1 Quote
Vfrood Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Rook je? ..... Lijkt me toch iets om met voorrang te controleren EN iets aan te doen!! Quote
hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2016 Nee we roken niet. Maar als iemand in de file een sigaret uit het raam gooit....... Quote
bigwade Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Ik had em gewoon naar de garage gereden, sleutels op de balie gelegd met de vermelding, doe er iets mee. Zelf vinden ze benzine lucht ook niet prettig. Quote
hallo Geplaatst 7 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Oktober, 2016 Tja ....Ik heb 2 x gebeld En filmpjes gestuurd. Maar ik kon nog wel rijden.. Ze hadden pas vandaag ( vrijdag ) tijd . Maar hier kom ik om juridische redenen later deze week nog op terug. Rij voorzichtig Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
bigwade Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Ik zou niet te paniekerig gaan doen. Ik heb in mijn jonge jaren zeker een half jaar rond gereden met een oude BMW528 en die lekte ook ergens bij de vulbuis. Verdampt bij het rijden. Zet die auto bij de dealer neer, achter hun hek, dan zal je zien dat ze dat heel snel gaan oplossen Bij jou voor de deur laten staan lijkt me minder prettig. Quote
Wimis on Geplaatst 7 Oktober, 2016 Geplaatst 7 Oktober, 2016 Hoi Hallo, preventieve info TOPMaar zit je anders op een ander forum dan dit forum? Belachelijk dat je (nog) 2 weken moest wachten! Avatar aanvullen is best wel interessant ! Ook Je reageert alleen via Mobiel? heb je geen vaste PC? Quote
hallo Geplaatst 8 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 8 Oktober, 2016 Hou Wimis. Ik heb wel een vaste pc maar doe daar bijna niks mee. Voor iedereen die dit leest ik heb ook geen Facebook Twitter of zo. Kan wel aan onze dochter vragen om te helpen... Avatar en winkiss . Wat is dat? Ons doel is zo veel mogelijk mensen te waarschuwen. En ongelukken te voorkomen. Ik hem kris kras door Nederland een paar kia dealers gebeld . Het komt niet veel voor maar ze hebben er meer gezien. Importeur gebeld om de dealers te waarschuwen of mensen terug te roepen. Maar die geven niet thuis..ongelooflijk Kan iemand ook vertellen of het filmpje wat ik heb geplaatst dat ze lekken te bekijken is ? Rij voorzichtig allemaal. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
hallo Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 dat ziet er niet goed uit ik hoop niet dat er meer zijn met dit probleem Nogmaals bedankt voor uw reactie. ( waarschuwing benzineslangen ) Ik las op een ander forum dat er aan een 3 cylinder eigelijk niks kapot gaat. ( student die een auto in Friesland had gekocht en ......nou ja nog moest leren spellen en communiceren en...) Nou ben ik absoluut NIET technisch maar medisch geschoold. EN ik wil niet de augurk . Maar staat u nog achter deze uitspraak ? Gaat er in principe niets stuk aan een 3 cylinder? Groetjes Hallo Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Een avatar is een foto van jezelf, je auto of wat jou leuk lijkt om te plaatsen bij je forumnaam. Deze kun je uploaden bij de instellingen rechts bovenin. Daar kun je ook jouw type/uitvoering Kia bij je naam plaatsen, zodat iedereen ziet om welk model Kia het gaat. Je kunt dan vaak sneller geholpen worden. Winkiss is een grappig symbool die je op het forum via laptop/pc kunt kiezen en in Tapatalk als tekst ziet staan. Welk symbool weet ik dus niet. Nee, geen auwgurk. Die moet je echt verdienen... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Gaat er in principe niets stuk aan een 3 cylinder? Op de benzineslang na. Maar is het nu ondertussen gerepareerd? Wanneer het lekken te erg wordt zou je ook de Kia hulpdienst kunnen bellen. Dit is een gratis dienst wanneer je Kia door een Kia dealer is onderhouden. Vaak hebben die wel nood middelen om het probleem tijdelijk te verhelpen tot je auto gerepareerd is. Quote
hallo Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 Ok je vraagt het zelf. Een ( KLEINE opsomming ) De benzinepomp, katalysator, Management computer Schokbreker 2 x extra bougie Koelstofslangen lekkage Cartnerpan Ontluchter? ( of zo ? ) Verbruik olie 1 liter op 300 km Hij rookte als een ..... En ja de lekkage was zo erg ..we hebben een filmpje naar de dealer gestuurd die durfde zijn personeel er niet in te laten rijden ( maar ons blijkbaar wel ) Dus idd kia sleepdienst 6 keer nu al . Sleepdienst wilde hem wel meenemen maar niet binnen in het depot zetten 's nachts.. Ook is de dealer al 7 keer langs geweest om starthulp te bieden Ik ben niet technisch nog mijn man . We hebben de volgende morgen wel meteen een leenauto gekregen van de dealer. Als het goed is komt volgende week de importeur en directeur praten . We hopen op een GOEDE oplossing. En voor de volgende vraag komt ... We zijn de 1 e eigenaar En alle beurten zijn op tijd en bij de kia dealer uitgevoerd. Denk erom geen augurk Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
hallo Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 Ok exuus Verkeerd geïnterpreteerd Dacht...Wat is er ondertussen gerepareerd ..op de benzine slangen na... Dat dat een vraag was . Maar ik heb niet verteld wat er nog niet is gerepareerd .. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 1 Quote
hallo Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 De avatar is gewijzigd Denk ik Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 1 liter olie op 300km ? Dat zijn we hier in de 8 jaar dat ik hier nu mee loop nog niet tegengekomen... Hooguit een keer met een brakke, over de datum, Sorento. Edit: je hebt het over een Picanto 2011 Is dat het laatste type of net daarvoor ? Quote
hallo Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 Type 2 oktober 2011 Comfort pack. En ja ik heb er ook filmpjes van. Hele schoolplein stond blauw. Nu weet ik ook waarom alle vrachtwagens het afgelopen jaar zaten te knipperen Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Inleveren en laat ze het maar uitzoeken. Daar is die 7 jaar garantie tenslotte voor. Jammer dat je zo'n maandag morgen Pica hebt. Ons gewaardeerde lid bicmac rijdt nu al fluitend 150.000km+ met zo'n zelfde auto rond en die is nog heel fris. De auto dus NB wat heeft jullie auto gereden ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.