Pugnator Fortis Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Beste Hallo, U stuurt mij een prive bericht die bijna op spam lijkt (4/5 berichten achter elkaar) dit kan ik niet echt waarderen wij hebben immers alleen de band dat wij beide op het zelfde forum zitten. En de manier waarop u met een wildvreemde communiceert is nu niet bepaald goed te noemen. Mijn advies: overleg op een fatsoenlijke manier met de dealer indien dit om wat voor reden onmogelijk is of wordt gemaakt (van u kant of de dealer zijn kant) laat u een second opinion doen bij een andere dealer. In de medische achtergrond die u heeft niet geheel vreemd. Onvrede uiten mag altijd alleen in het redelijke zijn wij volgens mij wel over de grens heen. Tevens kan ik u melden dat als u een brandende sigaret in een blik met benzine gooit de sigaret dooft. Alleen bij open vuur zal de brandstof (damp) tot ontbranding komen. Dus qua veiligheid praten wij over relatieve veiligheid. Zolang mensen met te lage bandenspanning rijden en/of oudere banden als 6/7 jaar onder hun voertuig hebben zou ik mij daar meer zorgen over maken. Graag wens ik u succes met u dealer en wij hopen uiteraard voor een goed en succesvol einde. 4 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Ik heb nog geen kans gehad mijn Picanto te bekijken, maar ik zie geen plasjes en ruik geen benzine, dus denk dat het goed zit. Je lijkt echt een pech-auto te hebben; ik rij de mijne sinds februari 2012, maar het IS er eentje uit 2011. Op een paar kleine dingetjes en wat normale sleet na heeft ie me nog niet in de steek gelaten. Afgelopen week de 111.111ste km gereden en met mijn huidige baan maak ik er een kleine 500 per week, zonder gedoe. Ik hoop echt dat je probleem goed opgelost gaat worden, maar mijn gevoel zegt dat de "waarschuwing" die je naar buiten wilt brengen niet nodig is; dit is exemplarisch, niet structureel... Quote
hallo Geplaatst 10 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 10 Oktober, 2016 Voor iedere die zich stoort. Sorry. Ik spam niet ( bewust) ! Ik ben gewoon niet thuis op Een forum. En geen enkel andere . Lekker zo houden maar denk ik. Ik wou alleen waarschuwingen. Maar wordt niet door iedereen gewaardeerd. In ieder geval hebben we een datum voor het gesprek. Kijk maar of er belangstelling is voor de uitkomst. Mvg Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Tuurlijk zijn we nieuwsgierig naar de afloop Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Smart Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 En de dealer wilde niet eens een monteur sturen om een leenauto te brengen en hem op te halen. Weet u waarom.... 5 x raden . Succes niemand heeft het nog goed gehad in onze omgeving. Bij 5 x raden geef ik u het goede antwoord Ik hou het niet meer....kweet ut ech nie!De monteur durfde niet in jullie Picanto te rijden? Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 niemand heeft het nog goed gehad in onze omgeving.Deze opmerking valt me nu pas op; je weet dat mensen die NIET tevreden zijn veel mondiger zijn?Denk maar eens na; heb je op een feestje ooit iemand horen zeggen dat 'ie een fijne wortelkanaalbehandeling heeft gehad? Nee. Maar er zijn meer dan genoeg verhalen over de tandarts die zo'n beul is... Ik weet zeker dat er meer goede dan "slechte" rondrijden in je omgeving, maar je bent nu ZO ontevreden (deels terecht) dat je dit niet wilt of kunt zien... Quote
hallo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Bijna Smart ..bijna Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
bigmac Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Ik heb een van de eerste Picanto's 2011 (picanto 2) 1.0 comfort zoals de topicstarter. Inmiddels 173500 km gereden en slechts enkele gebreken tegengekomen, waaronder een vervelende die deze meneer ook had: deurschakelaar defect zodat het licht aanblijft (als je dat niet zelf uitdoet), en dus na een tijdje een lege accu tegenkomt. Probleem is niet zo dramatisch natuurlijk, een schakelaar van een paar euro. Lekke benzineleiding ben ik nog niet tegengekomen en dan tank ik nog wel vaak E-10. Verdere problemen in vijf jaar tijd: -Achterruitenwisserschakelaar defect. -Steenmarter onder de motorkap die kabel had aangeknaagd. -Achterklepsluiting(Schakelaar defect). -Middelste autogordel achter vervangen(sensor defect) Paar keer lampjes en ruitenwissers en banden vervangen en tijdje terug de remschijven voor en remcilinders vervangen. Dat valt dus eigenlijk best wel mee als je de kilometerstand bekijkt. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Die deurschakelaar is vreemd; ik heb al verschillende keren aan de auto gewerkt met alle deuren open, maar na verloop van tijd gaat het binnenlichtje dan TOCH uit. Pas als alles dicht is geweest en je weer wat opent gaat het weer aan... De kofferbakschakelaar is bij mij niet defect geweest, wel het afdekrubbertje doorgescheurd. Ik heb een gerafelde gordel gehad en dat is het wel zo'n beetje. Ja, schijven en blokken voor vervangen, maar dat is met 90.000km niet raar, net als twee sets banden, een paar keer de ruitenwissers en het interieurfilter meermaals. Lampjes heb ik zelfs nog niet stuk gehad, behalve 1 elementje van een zelf geplaatste LED-vervanger... Als dit echt zulke slechte auto's waren zou je lang zo vaak niet zien rijden... Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 En de dealer wilde niet eens een monteur sturen om een leenauto te brengen en hem op te halen. Weet u waarom.... 5 x raden . Succes niemand heeft het nog goed gehad in onze omgeving. Bij 5 x raden geef ik u het goede antwoord Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Oh het is een spel. Ik denk omdat die het te druk heeft! Quote
hallo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Nee fout Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Ik ga niet raden. Zeg wat je kwijt wilt of hou er (helemaal) over op. Ik merk dat je (manier van) posten irritatie opwekken en dat is niet de bedoeling, maar dat is wel de reden dat je nu de reacties krijgt die je krijgt. Zelf heb ik vanmiddag de winterwielen weer onder mijn Picanto TA gezet en dus meteen even bij de tank gekeken. Hartstikke vuil, want ik banjer mijn auto gerust door de modder, maar wel 100% droog en dicht, zonder enig spoor van droogtescheurtjes. Quote
hallo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Nee ook niet . Maar je was zo dichtbij.... Ok het antwoord van de receptionist op de vraag of hij de auto de volgende morgen om kon ruilen voor een leenauto zodat ik naar mijn werk kon..... " in DIE auto laat ik mijn monteurs niet rijden " Echt waar !! Duidelijk..maar ons gezin wel Top . Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Ik ben d'r wel klaar mee... Ook al. Het komt ook niet meer geloofwaardig over. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Zoek lekker een andere dealer. Quote
bigwade Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 @hallo Ik heb even gekeken op Autoweek. Sinds 2011 zijn er 55613 Picanto’s verkocht. Als ik google op Kia, staat de Kiaclub.nl bijna bovenaan. De Picanto gaat door het leven als betrouwbare metgezel. Als dat niet zo zou zijn zou het hier regenen van de klachten. Jouw, jullie klachten zijn hier niet bekend, nul noppes nada en nergens elders. Ga het maar zoeken als je twijfelt, je vind niks. Meneertje Ricardo12 met z’n maandagochtendauto was een hoax en zwamde maar wat. Wanneer is het gesprek ? Quote
hallo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Voor alle duidelijkheid. Wij twijfelen NIET over de betrouwbaarheid in het algemeen. Er staan meer dan genoeg voorbeelden dat ze goed zijn ! Het gesprek is deze week . En ALLES is waar . We hebben echt vertrouwen in kia . En willen dit ook blijven rijden. We hebben gewoon heel heel erg pech. Dat kan bij ieder merk . En we hebben er alle vertrouwen in dat in dit unieke geval we er echt wel uitkomen. Ik laat het u weten. Ik begrijp uw twijfels maar oordeel niet te snel. Mvg Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 14 Oktober, 2016 Geplaatst 14 Oktober, 2016 Volgende keer, Kom je na de oplossing op het forum dan vertel je kort het verhaal en de uiteindelijke oplossing. En geeft de tip om de brandstof slang te bekijken. Hier heeft iedereen wat aan. Nu is het een onleesbaar en onduidelijk topic geworden waar mensen met evt ideeën om een picanto aan te schaffen of om tips te krijgen niets van snappen. Ik begrijp dat de situatie lastig is als je niet gelijk wordt bediend, maar een Kia dealer zal een wel overwogen beslissing maken ze zijn immers te zaken kundig. Als ik het merk zo volg en zeker kiaclub kan ik niets anders dan concluderen dat Kia NL en zijn/haar dealer netwerk het meestal fantastisch oplost. Fouten worden overal gemaakt, maar als ze het uiteindelijk oplossen en niet weg lopen voor problemen vind ik het bijzonder knap. Groet 3 Quote
bigwade Geplaatst 22 Oktober, 2016 Geplaatst 22 Oktober, 2016 Hoe is het gesprek geweest?? Ja, we zijn idd erg benieuwd... Quote
Smart Geplaatst 22 Oktober, 2016 Geplaatst 22 Oktober, 2016 Ik vermoed dat er geen reactie meer komt. Het is wel erg stil geworden. Mogelijk dat de Picanto zijn laatste sacramenten heeft gekregen.... Quote
bigwade Geplaatst 22 Oktober, 2016 Geplaatst 22 Oktober, 2016 Ik vermoed dat er geen reactie meer komt. Het is wel erg stil geworden. Mogelijk dat de Picanto zijn laatste sacramenten heeft gekregen.... Of een mooie pedicure 1 Quote
hallo Geplaatst 24 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 24 Oktober, 2016 Het gesprek verliep goed. Het filmpje is gekopieerd en meegenomen naar de directie. Kia nederland heeft ons ( omdat het een uitzonderlijk geval is ) financiële steun gegeven en ook de dealer heeft bovenop de normale korting een goede ( zeer goede ) vergoeding gegeven. Mede dankzij hun begrip ( we hebben gewoon pech ) Mogen we volgende week de trotse eigenaren van een nieuwe kia Rio PE Executiveline CVVT. O... en we hebben ook al deze tijd gratis vervangend vervoer van de dealer. Zeer netjes ! Vraag ? Laatste sacramenten? Pedicure ? Uitleg ..? Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.