Ron Penguin Geplaatst 15 November, 2016 Geplaatst 15 November, 2016 Nieuwsgierig geworden door andere topics was ik benieuwd naar de werking van de ODB II adapter in de Niro. Heb vandaag mijn adapter binnengekregen vanuit het verre oosten, kostprijs € 3,44 . Daar kan je nog is voor proberen of het werkt. Net even aangesloten, en ja, het werkt Verder nog niet in verdiept, in het instellen van de app, maar de verschillende gegevens werden weergegeven. Had het overigens besteld op 30 oktober, en vandaag, 15 november binnen. Hoewel het een plat model is, Lourens had deze al is gepost, kan de zekeringklep niet dicht. Geen verrassing want de aansluiting zit er direct achter, dus er is voor geen enkel model ruimte. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 November, 2016 Geplaatst 15 November, 2016 Ik weet niet hoe het bij jouw auto zit, maar bij sommige voertuigen kun je met wat prullen de OBD-stekker losmaken uit het dashboard. Misschien lukt dat bij jou ook wel en kun je zo je dongle alsnog plaatsen met de klep dicht. Bij mijn Picanto zit de plug gelukkig wat verdiept en kan de kabel van mijn ScanGauge II probleemloos aangesloten blijven met de klep ervoor. Quote
Wimis on Geplaatst 15 November, 2016 Geplaatst 15 November, 2016 Ik zeg: Ducktape !Wat kan/moet je ermee? 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 16 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2016 Zie wat uw auto aan het doen is in realtime, krijg OBD foutcodes, auto de prestaties, sensor data en nog veel meer! Torque is een voertuig / auto performance / diagnose instrument dat een OBD II Bluetooth-adapter gebruikt om naar uw OBD2 motormanagement / ECU Lay-out van uw eigen dashboard te verbinden met de widgets / meters u wilt! Het kan gebruik maken van de GPS tracker logs met de motor te loggen, zodat u kunt zien wat je aan het doen waren op enig moment in de tijd Het kan ook laten zien en reset een DTC / CEL / foutcode als een tester. Koppel beschikt ook over: * Dyno / Dynomometer en Vermogen / HP & Koppel * Kunnen lezen Transmission temperaturen (voertuig afhankelijk) * 0-60 timings - nauwkeuriger dan alleen met behulp van duidelijke oude GPS - zie hoe snel je auto is (of vrachtwagen:)) * CO2-uitstoot uitlezing * Aanpasbare dashboards * Video uw reis met behulp van de Track-recorder plugin met het scherm OBDII data overlay - een zwarte doos voor je auto / truck!* GPS-gelabeld direct tweets op twitter (bijvoorbeeld als je gaat op een road trip) * Massive storingscode-database voor het toestaan van lookup van foutcodes van veel verschillende fabrikanten * Thema-ondersteuning (keuze uit verschillende thema's om het uiterlijk van uw dashboard te veranderen ) * Stuur logging informatie naar web of e-mail CSV / KML voor analyse via Excel / openoffice * Heads up display / HUD-modus voor 's nachts rijden * Kompas (GPS gebaseerd), dat niet zal lijden magnetische storingen * GPS Speedometer / Tracking en realtime web upload mogelijkheden - zien wat u aan het doen waren en je de motor, op een punt in de tijd * Turbo boost-functie voor voertuigen die ondersteuning bieden voor MAP en MAF sensoren (VW / Audi / Seat etc ondersteund) 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 November, 2016 Geplaatst 16 November, 2016 Haha, je had beter de Engelse tekst geplakt, want deze machine-vertaling is echt tenenkrommend slecht. Wel mooi functiepakketje die app! Zelf ben ik meer van de dedicated devices; mijn telefoon gaat al leeg genoeg op een dag zonder dit te moeten loggen... Quote
Ron Penguin Geplaatst 16 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2016 Klopt, is de tekst van de app uit de google Playstore, en idd nou niet de best vertaalde tekst. Maar geeft voldoende info vond ik zo. En mijn telefoon houdt de Niro wel vol via een kabeltje, voeding van de aansluitingen zijn echt sterk, dus laat de telefoon met gemak. Dat vond ik bij de Venga (en ervoor de Citroen Picasso) nou niet de sterkste kant Quote
Wimis on Geplaatst 16 November, 2016 Geplaatst 16 November, 2016 Klopt, is de tekst van de app uit de google Playstore, en idd nou niet de best vertaalde tekst. Maar geeft voldoende info vond ik zo. En mijn telefoon houdt de Niro wel vol via een kabeltje, voeding van de aansluitingen zijn echt sterk, dus laat de telefoon met gemak. Dat vond ik bij de Venga (en ervoor de Citroen Picasso) nou niet de sterkste kant Ja, die vind ik sterk 4 Quote
Ron Penguin Geplaatst 26 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2016 Vandaag even op de snelweg gereden en vind sommige waarden wel apart. Teller in de auto : 99 km/h Volgens de OBD: 91 km/h En de GPS zegt: 95 km/h Wat is de waarheid??? Quote
Ron Penguin Geplaatst 26 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2016 Daar dacht ik ook aan. Vind het verschil op de teller en OBD alleen zo vreemd, die worden toch beiden uit de gegevens van de auto gehaald? En dan 8 km verschil .... Quote
Wimis on Geplaatst 26 November, 2016 Geplaatst 26 November, 2016 GPS is volgens mij leidend 99 km/u op de teller en dan 95 in werkelijkheid klinkt logisch (afwijking van de teller) 91 ? OBDII (zei al dat het niks is ) Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 November, 2016 Geplaatst 26 November, 2016 OBD geeft volgens mij een pulssignaal, ik zou dat (als dat kan) kalibreren naar de GPS-snelheid.Bij mijn ScanGauge II heb ik dat ook moeten doen, die loopt nu perfect gelijk met de GPS en daarmee kloppen ook de afstanden op OBD tov de dagteller, ook best raar... 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 10 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 10 Mei, 2017 Dit is onder andere wat je kan doen met OBD. Tis een ook zo een speeltje, maar kostte paar euro, en een app uit de playstore. 2 Quote
Ron Penguin Geplaatst 19 Juni, 2017 Topic Starter Geplaatst 19 Juni, 2017 voorbeeld van basisscherm van de de app die ik gebruik, maar die zijn vrij in te richten met veel meer opties. (app is Torque Pro) Quote
Derrek Geplaatst 24 Oktober, 2017 Geplaatst 24 Oktober, 2017 Wellicht leuk voor de technisch geinteresseerden de TomTom Curfer. Iemand al ervaring mee? Er zijn ook (Youtube) video's van. Quote
MetBril Geplaatst 24 Oktober, 2017 Geplaatst 24 Oktober, 2017 1 uur geleden zei Derrek: Wellicht leuk voor de technisch geinteresseerden de TomTom Curfer. Iemand al ervaring mee? Er zijn ook (Youtube) video's van. Als je je eigen link naar TomTom volgt zie je dat de Niro niet in het keuzelijstje staat. En bovendien dat de Curfer niet werkt met hybride elektrische auto's 1 1 Quote
Derrek Geplaatst 24 Oktober, 2017 Geplaatst 24 Oktober, 2017 13 uur geleden zei metbril: Als je je eigen link naar TomTom volgt zie je dat de Niro niet in het keuzelijstje staat. En bovendien dat de Curfer niet werkt met hybride elektrische auto's Sorry. Dom, dom, dom. Quote
PeterD Geplaatst 2 November, 2017 Geplaatst 2 November, 2017 Als we bij mijn laatste werkgever Dom, dom,dom riepen lieten we dat altijd volgen door: "Maar wat een fantastisch leermoment". Zo lieten we merken dat we opgelet hadden tijdens de trainingen. On topic nu: vandaag dwarrelde de OBDII module op de deurmat. Ongelooflijk dat je dat voor minder dan 4 euro vanuit het verre oosten thuis krijgt. Hij werkt. Maar ik moet me nog even verder in de zaak verdiepen. En ook even een praktische oplossing vinden hoe ik mijn telefoon wel in het zicht kan hangen, maar niet mijn uitzicht beperkt. 2bcontinued Quote
gjcvro Geplaatst 2 November, 2017 Geplaatst 2 November, 2017 wel iets meer dan 4 euro.. https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p61506_Proclip_Kia_Niro_2017-_Center_mount.html Quote
Nir00tje Geplaatst 3 November, 2017 Geplaatst 3 November, 2017 21 uur geleden zei PeterD: Als we bij mijn laatste werkgever Dom, dom,dom riepen lieten we dat altijd volgen door: "Maar wat een fantastisch leermoment". Zo lieten we merken dat we opgelet hadden tijdens de trainingen. On topic nu: vandaag dwarrelde de OBDII module op de deurmat. Ongelooflijk dat je dat voor minder dan 4 euro vanuit het verre oosten thuis krijgt. Hij werkt. Maar ik moet me nog even verder in de zaak verdiepen. En ook even een praktische oplossing vinden hoe ik mijn telefoon wel in het zicht kan hangen, maar niet mijn uitzicht beperkt. 2bcontinued Ik heb netjes een zuignap op het midden van de voorruit Quote
gjcvro Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 Is het al iemand gelukt om de OBDII poort los te koppelen zodat het klepje wel dicht kan? Weglaten is geen optie, omdat de bediening van de voor sensoren er in is gemaakt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.