Specialmade Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 12 uur geleden, Gsm zei: Niemand ? Je kunt proberen om dit van de binnenverlichting af te takken. Volgens mij is dat bij mijn dashcam ook zo gedaan. Quote
Gsm Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 1 uur terug, Specialmade zei: Je kunt proberen om dit van de binnenverlichting af te takken. Volgens mij is dat bij mijn dashcam ook zo gedaan. Dan heb je alleen de constante + maar ik moet ook de spanning van het contactslot hebben en dat kan vanaf de sigarettenstopcontact al kom je daar ook moeilijk bij Contactslot spanning moet ook op de zekeringkast zitten net zoals de constante + maar waar en hoe kom je daar bij. 1 uur geleden, Nir00tje zei: Als je deze vraag stelt kun je beter zelf niet aan beginnen. Elektra in auto's is behoorlijk onoverzichtelijk Ik ben goed op de hoogte van elektra maar de vraag is waar de stroom van gepakt wordt, uit de zekeringkast lijkt mij het beste maar hoe kom ik daarbij zonder die er helemaal uit te halen. Quote
SatJunk Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 (aangepast) 7 minuten geleden, Gsm zei: Dan heb je alleen de constante + maar ik moet ook de spanning van het contactslot hebben en dat kan vanaf de sigarettenstopcontact al kom je daar ook moeilijk bij Contactslot spanning moet ook op de zekeringkast zitten net zoals de constante + maar waar en hoe kom je daar bij. Ik ben goed op de hoogte van elektra maar de vraag is waar de stroom van gepakt wordt, uit de zekeringkast lijkt mij het beste maar hoe kom ik daarbij zonder die er helemaal uit te halen. Je kunt de kabel toch naar de voorkant van het zekerings kastje trekken en afmonteren via een zekeringhouder Zo is het bij mij gemonteerd. 30 November, 2019 aangepast door SatJunk typo Quote
Gsm Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 Daar heb ik de kabel al naar toe getrokken maar aan de voorkant van het zekeringskastje zitten alleen zekeringen maar geen kabels, die zitten allemaal aan de achterkant. De constante plus is misschien nog te trekken vanaf de accu met een zwevende zekering bij de accu maar de + van het contactslot is dan nog het probleem, waar kan ik die vinden ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 Gebruik gewoon twee "Add-a-Circuit" zekering-tapjes. Hierboven ook al aangegeven...Je trekt de bestaande zekering uit de positie, steekt die in de onderste houder van de Add-a-Circuit. Dan de zekering voor jouw apparaat in de bovenste houder.Nu met een spanningzoeker even in de zekeringkast meten aan welke kant de voeding zit en de verbruiker.Dan de tap plaatsen met de draad aan de kant van de verbruiker, klaar!Wel een tap kopen voor micro-steekzekeringen; mini's passen wel, maar kunnen bewegen, waardoor het contact slecht is, dat weet ik uit ervaring helaas... Quote
Gsm Geplaatst 30 November, 2019 Geplaatst 30 November, 2019 @Satjunk en Murcielaygo Mijn welgemeende excuses, ik had die nog niet gezien en eerlijk gezegd wist ik ook niet van het bestaan af Maar dat is de oplossing en die ga ik gelijk halen of bestellen. Bedankt voor de hulp 2 Quote
Gsm Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 Op 30-11-2019 om 19:11, Murcielaygo zei: Wel een tap kopen voor micro-steekzekeringen; mini's passen wel, maar kunnen bewegen, waardoor het contact slecht is, dat weet ik uit ervaring helaas... Ik ben er nog niet aan toe gekomen om ze te halen maar ga dat deze week doen. Er zitten dacht ik mini zekeringen in de zekeringkast van de Niro past daar de micro dan wel in ? 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 Mijn Picanto is voorzien van micro, de Niro is nieuwer, daarom ging ik er vanuit dat deze ook micro-zekeringen gebruikt.Maar als ik zo wat foto's opzoek mbt de Niro zekeringkast denk ik dat je gelijk hebt; mini... Quote
Gsm Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 In ieder geval bedankt voor de tip, morgen ga ik op zoek waar ik ze kan kopen Primaparts of Brezan denk ik 1 Quote
Gsm Geplaatst 5 December, 2019 Geplaatst 5 December, 2019 Het zijn toch micro zekeringen en ik heb er 2 gekocht bij Primaparts maar ze zijn daar fors duurder dan bv bij Bol.com, ik betaalde ruim €10 per stuk Eigen schuld maar wil andere waarschuwen, bij Bol kosten ze even €6 en in China nog geen €4 voor 5 stuks Hoe dan ook ik ga mijn camera van de week aansluiten 2 Quote
Gsm Geplaatst 2 Januari, 2020 Geplaatst 2 Januari, 2020 Helaas nog geen gelegenheid gehad om de camera aan te sluiten maar vandaag wel en ik kom er nog niet uit welke zekering ik moet pakken die stroom geeft na het contactslot. Is er iemand die weet welke dat is ? Zonder contact aan vind ik enkele die geen stroom hebben maar met contact aan ook niet. Moet de motor soms lopen voor er spanning op de zekering komt ? Voor de constant stroom heb ik links onder gevonden die van de stoelverwarming wat ik weer vreemd vind want de stoelverwarming werkt alleen als het contact aan staat. Zal wel aan mij liggen maar dan nog weet ik niet welke ik moet pakken voor constant stroom en stroom nadat het contact aan staat. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Januari, 2020 Geplaatst 2 Januari, 2020 Kijk eens in het boekje op welke zekering je 12V-aansluiting zit, die is vaak wel geschakeld. Zo'n klepje is veel te grof, kijk sowieso eens naar de meerdere "module" en "memory", hoe moet je zonder boekje anders weten wat die doen?De zekering van de stoelverwarming kan permanent onder spanning staan, maar als de bediening achter contact zit zal de stoel toch niet verwarmen kunnen... 1 Quote
Gsm Geplaatst 2 Januari, 2020 Geplaatst 2 Januari, 2020 Dat vermoede ik al van de stoelverwarming maar ik heb module 5 gemeten en ook daar geen stroom als ik het contact aan zet. Ga het morgen weer even proberen Quote
SatJunk Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 14 uur geleden, Gsm zei: Helaas nog geen gelegenheid gehad om de camera aan te sluiten maar vandaag wel en ik kom er nog niet uit welke zekering ik moet pakken die stroom geeft na het contactslot. Is er iemand die weet welke dat is ? Zonder contact aan vind ik enkele die geen stroom hebben maar met contact aan ook niet. Moet de motor soms lopen voor er spanning op de zekering komt ? Voor de constant stroom heb ik links onder gevonden die van de stoelverwarming wat ik weer vreemd vind want de stoelverwarming werkt alleen als het contact aan staat. Zal wel aan mij liggen maar dan nog weet ik niet welke ik moet pakken voor constant stroom en stroom nadat het contact aan staat. Volgens mij zat die van mij in de spare 10A linksboven..(NIRO 2017). CAM ging alleen aan als ik de auto starte.. 1 Quote
Gsm Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 Het is gelukt, ik heb linksonder frt stoelverwarming genomen en module 3 Wat mij verwarde was dat module geen spanning gaf als ik het contact aan had gezet maar nu blijkt wel als ik heb gestart en de motor loopt Module 5 kon ik niet pakken omdat de zekering dan tegen de rand van de unit aan komt iedereen bedankt voor de adviezen en meedenken 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 Heb je wel kunnen meten of de Add-a-Circuits in de goede richting zitten? Wanneer je ze verkeerdom plaatst staat je extra zekering in serie met de originele, waardoor deze eerder aan zijn grens kan zitten EN als die uitvalt valt ook je extra circuit uit! 1 Quote
Gsm Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 Ik heb gemeten na dat de auto liep en zonder zekering er in had ik geen spanning op de draad van de Add-a-Circuits en met zekering er in wel dus moet dat goed zijn. Ik heb de Viofo A119 V3, heeft die een speciale merk grote micro sd kaart nodig ? Ik had er een Lexar 300x 64GB in maar dan geeft die foute memory aan en met een Scandisk 2GB geen probleem De Lexar doet het goed in mijn film camera, je weet wel zo´n ding waar je mee kan filmen 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 Met de zekeringhouder is het dus zaak dat de kant TEGENOVER de draad op de AANVOER van de zekering zit. Hiervoor moet je eigenlijk de originele zekering verwijderen en dan meten/testen.Maar omdat je ws niet weet wat "module" doet heb je dan kans dat iets essentieels dan dienst weigert.Vwb de geheugenkaart; kijk eens in de handleiding naar de maximale grootte. Mijn dashcam kan bijv. maximaal 32GB aan, groter herkent hij niet. Dus jouw 64GB kan in dit geval te groot zijn... Quote
Gsm Geplaatst 4 Januari, 2020 Geplaatst 4 Januari, 2020 Ik heb geen storing van wat dan ook maar zal morgen alsnog even checken. Maximaal kan die 128GB hebben daarom vond ik het vreemd. Quote
Jannic Geplaatst 4 Januari, 2020 Geplaatst 4 Januari, 2020 19 uur geleden, Gsm zei: Ik heb de Viofo A119 V3, heeft die een speciale merk grote micro sd kaart nodig ? Is het kaartje op de juiste wijze geformatteerd. Soms moet het Fat32 geformatteerd zijn terwijl het vaak standaard op NTFS staat. 1 Quote
Gsm Geplaatst 4 Januari, 2020 Geplaatst 4 Januari, 2020 Ik heb die in de camera geformatteerd en net weer even in de pc gedaan om te checken of die FAT32 was geformatteerd maar nu wordt die niet meer gevonden. Ik had nog een 32GB liggen en die in de PC gedaan en die was FAT32 geformatteerd dus die in de camera en die werkt. Denk dat de 64 is overleden al deed die het het nog in de filmcamera Ga een nieuwe 128GB kopen Net de Add-a-Circuits gechecked en dat zit goed, draad zit aan de kant waar zonder zekering er in geen spanning op komt als de motor loopt Bedankt weer voor het meedenken en adviezeren Quote
Vince Geplaatst 14 April, 2020 Geplaatst 14 April, 2020 Op 4-1-2020 om 16:05, Gsm zei: Ik heb die in de camera geformatteerd en net weer even in de pc gedaan om te checken of die FAT32 was geformatteerd maar nu wordt die niet meer gevonden. Ik had nog een 32GB liggen en die in de PC gedaan en die was FAT32 geformatteerd dus die in de camera en die werkt. Denk dat de 64 is overleden al deed die het het nog in de filmcamera Ga een nieuwe 128GB kopen Ik heb inmiddels ook een Viofo A119 V3 geïnstalleerd omdat deze zeer goed uit diverse Youtube-reviews komt én goed betaalbaar is. Bij Bol.com heb je een set inclusief hardwire kit voor € 125,- De twee Add a Circuits zekeringhouders om de boel aan te sluiten dien je er nog wel apart bij te kopen. Let op, voor een Niro heb je type Micro2 nodig. Ik heb ze van het merk Sinatec. Er kan trouwens een 256 GB sd-kaart in deze dashcam. Quote
Gsm Geplaatst 14 April, 2020 Geplaatst 14 April, 2020 Ik heb hem nu enkele maanden werken compleet met hardwire kit en GPS module en bevalt mij goed maar jammer dat ik hem toch te snel er in heb geplakt want hij zit te dicht op het zwarte gedeelte achter de achteruitkijk spiegel, ik keek voornamelijk een plek waardoor ik zo weinig mogelijk kabel zag lopen. Misschien toch nog een keer verplaatsen maar dan heb ik waarschijnlijk nieuw dubbelzijdig plakband nodig. Je schrijft dat er max 265GB in kan maar in de handleiding staat dat er maximaal 128GB in kan. Jij heb daar een filter bij, ik niet, wat doet dat precies ? Quote
Vince Geplaatst 15 April, 2020 Geplaatst 15 April, 2020 23 uur geleden, Gsm zei: Ik heb hem nu enkele maanden werken compleet met hardwire kit en GPS module en bevalt mij goed maar jammer dat ik hem toch te snel er in heb geplakt want hij zit te dicht op het zwarte gedeelte achter de achteruitkijk spiegel, ik keek voornamelijk een plek waardoor ik zo weinig mogelijk kabel zag lopen. Misschien toch nog een keer verplaatsen maar dan heb ik waarschijnlijk nieuw dubbelzijdig plakband nodig. Je schrijft dat er max 265GB in kan maar in de handleiding staat dat er maximaal 128GB in kan. Jij heb daar een filter bij, ik niet, wat doet dat precies ? Heb idd ook even moeten puzzelen voor de beste plaats van de dashcam waarbij je dat zwarte stuk plastic buiten beeld houdt. Op de officiële Viofo-website lees je dat er een 256 Gb kaartje in kan. Dit werkt zonder problemen. Zo heb je toch weer wat extra opslagruimte! Het filter is polariserend en onderdrukt vooral de hinderlijke schitteringen en spiegelingen veroorzaakt door je voorruit. Het videobeeld ziet er serieus beter uit. 1 Quote
Vince Geplaatst 16 April, 2020 Geplaatst 16 April, 2020 (aangepast) Op 14-4-2020 om 23:41, Gsm zei: Misschien toch nog een keer verplaatsen maar dan heb ik waarschijnlijk nieuw dubbelzijdig plakband nodig. In mijn kit zit een extra plaksticker voor het geval je een plakfout hebt gemaakt of als je de dashcam naar een andere auto verhuist. 16 April, 2020 aangepast door Vince Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.