Jump to content

Nieuwste kaart versie navigatiesysteem Venga

BarneyRubble
 Share

Recommended Posts

Beste Forumgenoten, ik zit met een vraag, kan iemand mij vertellen wat nu de nieuwste / recenste routekaart geschikt voor de Kia Venga is. En zijn dit nu eigenlijk TomTom kaarten of van een andere leverancier ? Welk nsvigatie systeem zit er eigenlijk in een Venga ? Ik vraag dit voor de Venga van mijn Pa. Wacht graag jullie reacties af . Groet Eric

Guest Warmentuuter

Je kan controleren welke kaarten je hebt als je op de knop met het tandwieltje drukt.
Als je deze drie seconden indrukt kom je in een sub menu en kan je zie van welke datum deze is. (waarschijnlijk is 2015 de laatste)

De eerste serie heeft de LG navigatie met Here kaarten.

De laatste serie heeft de LG navigatie op basis van Tomtom

@WarmentuuterBedankt voor je reactie, hij kan nu dus zien welke versie er nu op staat, bedankt hiervoor.

Wat me vader nu graag wil weten is dus welke kaarten staan nu op zijn systeem, is dit TomTom of Here, er is niet lang geleden een nieuwe installatie ingebouwd dus neem ik aan dat hij met TomTom kaarten werkt, waar kan ik nu zien wat de versie van de nu recenste tomtom kaart voor zijn navigatie is, is dat simpel op de TomTom site of moet ik op een specifiekere website voor zijn Venga zijn.?

Bvd,

Eric

Guest Warmentuuter
49 minuten geleden zei Eric-H:

@WarmentuuterBedankt voor je reactie, hij kan nu dus zien welke versie er nu op staat, bedankt hiervoor.

Wat me vader nu graag wil weten is dus welke kaarten staan nu op zijn systeem, is dit TomTom of Here, er is niet lang geleden een nieuwe installatie ingebouwd dus neem ik aan dat hij met TomTom kaarten werkt, waar kan ik nu zien wat de versie van de nu recenste tomtom kaart voor zijn navigatie is, is dat simpel op de TomTom site of moet ik op een specifiekere website voor zijn Venga zijn.?

Bvd,

Eric

Het gaat er even om wat het bouwjaar van de Venga is.
Van 2009 t/m 2014 is de LG navigatie met Here kaarten. (deze navigatie heeft de bedieningstoetsen aan beide zijkanten)
kia_navigatie_headera.jpg

Van 2014 t/m nu is de LG navigatie met Tomtom ( deze navigatie heeft de bedieningstoetsen aan de onderkant.)
kia_venga_my15_grey_centre_fascia_with_n

Beide kan je laten updaten via je dealer. 

• 4 years later...

Ik haak even op dit topic aan.
Mijn schoonvader heeft een Venga uit 2011 met Here navigatie. Deze is op dit moment niet meer te updaten (aldus de dealer)
Dit topic al gevonden: Navigatie loopt vast na update  Wat mij betreft het proberen waard. Stiekem ook nieuwsgierig of het interne geheugen te vervangen is voor een grotere versie.

Maar na het lezen van bovenstaand de vraag, heeft iemand zijn LG Here al eens vervangen voor het nieuwere LG TomTom? Belangrijk is dat natuurlijk alles (achteruitrijcamera, handsfree etc) gewoon blijft werken.

Alternatief zou Pioneer navigatie zijn....

Dank alvast!

ik ben bang dat dit niet gelukt is 

topic is ook al weer ruim 4 jaar niet gebruikt 

ik vrees dat het de pioneer oplossing gaat worden

@xtra40 klinkt eenvoudig ;). Desalniettemin ga ik toch wat verschillende pogingen wagen te onderzoeken.

Ik kon het niet op het forum vinden, volgens mij heeft niemand de navigatie van Here naar TomTom omgezet. De vormfactor van de 2011 Here en latere TomTom zijn hetzelfde toch? Is de systeemcodering/taal/signaal ook hetzelfde gebleven?

Is de systeemcodering/taal/signaal ook hetzelfde gebleven?

Ik denk niet dat iemand je daar antwoord op kan geven.
Kia of een dealer al helemaal niet; die hebben bijna nooit diepgaande kennis. "Stuk = vervangen" is het daar meestal.