HansH Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Hallo allemaal. Vraagje. Bij de instellingen heb ik bij de scherminstellingen "Dimm-modus" op "auto" staan en dat zou volgens de omschrijving betekenen dat de helderheid van het scherm automatisch aan de helderheid van de omgeving wordt aangepast. Bij mij lijkt dat niet te werken want als ik 's avonds of 's nachts een route groot op het scherm heb dan is het of er een felle lamp in de auto brand. Automatisch aan de omgeving aanpassen? Niet echt of beter gezegd: echt niet! Ben ik de enige (omdat ik ergens een instelling over het hoofd zie?) of zijn er meer die hier last van hebben? Het gevolg is namelijk dat ik in het donker bijna altijd met het scherm uitgeschakeld rij en het maar doe met de navigatie aanwijzingen in het lcd venster. Hans. Quote
Regulus_Regulus Posted April 26, 2017 Posted April 26, 2017 Bij mij wordt het scherm wel gedimd dus lijkt het inderdaad wel een instellingsdingetje te zijn. Iemand anders? Quote
Murcielaygo Posted April 26, 2017 Posted April 26, 2017 Gaat het hier om dimmen of nachtkleuren?Bij mijn Picanto dimt de radiodisplay zodra het licht aan gaat. En mijn losse TomTom schakelt over naar nachtkleuren als op mijn locatie de zon officieel onder is.Kijk eens verder of je dergelijke instellingen kunt vinden. Quote
Guest Nirofan Posted April 27, 2017 Posted April 27, 2017 Ik rij ook een executieve. Mijn navischerm maar ook instrumentenpaneel dimmen automatisch. Zelf bij het rijden in een tunnel. Wordt het scherm wel gedimmed wanneer je de instelling op Nacht zet? Als dat werkt zou de sensor de oorzaak kunnen zijn. Je hebt ook een instelling om de helderheid (dag/nacht te regelen) of om scherm te resetten naar fabrieksinstelling. (zie pag 75 handleiding navigatie Kia.) Probeer dat eens. Anders even langs de dealer. Quote
HansH Posted April 27, 2017 Author Posted April 27, 2017 @Nirofan: laat dit nu precies zijn waar ik gistermiddag in het donker van de garage mee aan het experimenteren ben geweest! Ik heb Dimm-modus beurtelings op Dag en Nacht gezet en ben toen met de helderheid aan het stoeien geweest. Als ik dan zo af en toe naar het navigatiescherm ging dan zag ik duidelijk verschil in helderheid van het scherm, dus dat werkte in ieder geval. Op een gegeven moment Dimm-modus weer op "auto" gezet en.... taraaaaa probleem is weg! Het lijkt er dus op dat de unit intern constant op "Dag" heeft gestaan. Hoe dan ook, ik kan 's avonds en 's nachts eindelijk het scherm normaal gebruiken zonder verblind te worden. Hans 2 Quote
stansan Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Ik weet dat deze post al wat ouder is, echter ik heb nu een nieuwe Picanto, en het probleem is er nog steeds. Al heb ik de navigatie op nachtmodus en de helderheid op -5 (helmaal links), dan nog is het scherm veel te fel als je op donkere wegen rijdt. Zelfs als ik het analoge klokje op het scherm zet met de zwarte achtergrond dan zie je de backlight door het zwart heen schijnen. Eigenlijk is de navigatie in het donker niet normaal te gebruiken en vind ik het zelfs gevaarlijk licht. Ik gooi er dus een doek overheen in de nacht. Zo jammer dit.... Quote
HansG Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 4 uur geleden zei stansan: Ik weet dat deze post al wat ouder is, echter ik heb nu een nieuwe Picanto, en het probleem is er nog steeds. Al heb ik de navigatie op nachtmodus en de helderheid op -5 (helmaal links), dan nog is het scherm veel te fel als je op donkere wegen rijdt. Zelfs als ik het analoge klokje op het scherm zet met de zwarte achtergrond dan zie je de backlight door het zwart heen schijnen. Eigenlijk is de navigatie in het donker niet normaal te gebruiken en vind ik het zelfs gevaarlijk licht. Ik gooi er dus een doek overheen in de nacht. Zo jammer dit.... Heb je geen last van de klokken voor je dan? Die vind ik behoorlijk fel oplichten en als je de verlichting lager zet wordt de rest van het dashboard bijna niet verlicht. De navigatie straalt behoorlijk wat minder licht uit. Quote
HansG Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Ik zie al dat je een Picanto hebt.Geen idee hoe het daar geregeld is. Bij de Niro heb ik hier dus geen last van. Quote
stansan Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Op 12-2-2018 om 18:23 zei HansG: Heb je geen last van de klokken voor je dan? Die vind ik behoorlijk fel oplichten en als je de verlichting lager zet wordt de rest van het dashboard bijna niet verlicht. De navigatie straalt behoorlijk wat minder licht uit. ja ik vindt de klokken ook te fel, maar volgens het boekje heeft ie of een hradware draaiknopje tussen de klokken Of via de uitgebreide software menus een functie om die klokken wat te dimmen. helaas heb ik beide niet.. de klokken blijven dus fel en zijn niet te dimmen... Quote
PeterSelie Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 3 uur geleden zei stansan: ja ik vindt de klokken ook te fel, maar volgens het boekje heeft ie of een hradware draaiknopje tussen de klokken Of via de uitgebreide software menus een functie om die klokken wat te dimmen. helaas heb ik beide niet.. de klokken blijven dus fel en zijn niet te dimmen... Heb de FE en kan dashboard (klok)verlichting op een nette manier dimmen. Navigatiescherm dimt automatisch als verlichting aangaat tot een mooie sterkte. Prima geregeld. 1 Quote
HenkM Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Hier ook geen probleem. Verschil tussen Niro en Picanto? Bij onze Picanto (ouder) is de klokverlichting ook prima geregeld, kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij de nieuwere Picanto's niet zo is. Klokverlichting een tandje dimmen en daarna gaat deze met de (automatische) verlichting feller (licht uit) en gedimd (licht aan). Quote
Murcielaygo Posted February 15, 2018 Posted February 15, 2018 Hier een Picanto TA, zonder navi.Ik kan mijn dashboard niet dimmen, de radio dimt als het licht aan gaat... Quote
Recommended Posts