Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ligt het aan mij?

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ach meneer bigwade,

Waarom heb ik toch altijd het knagende gevoel dat de door mij bij de belasting achtergelaten centjes helemaal niet goed worden besteed?

Wat de vormgeving van de Pica betreft geef ik U gelijk. Het vorige model was een beetje het snoepje van de week. De derde generatie ziet er wat volwassener uit. Terwijl de buitenmaten nauwelijks zijn veranderd; de lengte is gelijk gebleven en de daklijn is welgeteld één centimeter opgekrikt. Dat de auto niet langer mocht worden hebben we te danken aan de Zuidkoreaanse markt. Daar is de Picanto (Morning) een heel belangrijke speler, die dankzij zijn bescheiden afmeting in een goedkoop belastingtarief valt. 

Geplaatst
32 minuten geleden zei GreyGriffin:

Waarom heb ik toch altijd het knagende gevoel dat de door mij bij de belasting achtergelaten centjes helemaal niet goed worden besteed?

Dat idee heb ik helaas ook. Niet terugkijken maar genieten van de hemelse tuut !

Gast GreyGriffin
Geplaatst

@ Murcielaygo:

Ik kom nog even terug op je wens een nieuwe Picanto met een open dak te bezitten. Ik zag namelijk vandaag deze bij mijn dealer in Amersfoort:

airline02.jpg

airline03.jpg

Het is natuurlijk geen glazen dak, maar wel elektrisch bedienbaar. Deze rode Picanto 1.0 kost (inclusief dat dak) 15.990 euro. Het is een First Edition 'Airline', dus lekker dik in de spullen.

Geplaatst

Hey GG,
Lief dat je aan me denkt, maar een stoffen dak wil ik niet. Ik heb een Nissan 100NX gehad met uitneembaar dak, daarna een Toyota Aygo waar ik na anderhalf jaar een Webasto spoilerdak in heb laten zetten omdat ik het open rijden miste.
Bij aanschaf van mijn Picanto had ik keus; 4 weken wachten op deze (MY2011) met de velgen die ik wilde of 4 maanden voor een MY2012 met fabrieks-schuif/kanteldak en net niet de velgen die ik mooi vond.
Ik heb er nu nog bijna dagelijks spijt van dat ik geen geduld heb gehad; de velgen had ik later ook nog kunnen kopen en zo lelijk zijn ze niet; ik rij ze nu in de winter.

Ik ben echt ENORM gecharmeerd van de nieuwe Picanto, maar de financiën zijn er niet. Ik heb dan wel (eindelijk) een vaste, goed betalende, leuke baan, maar ook een kleintje onderweg.
En een Picanto met 137k+ op de klok levert niet genoeg inruil op om te kunnen verantwoorden een andere te kopen :-(

Geplaatst

Alles opzn tijd Murcielaygo.
Je moet natuurlijk ook wat te wensen overhouden. Maar als de kleine er eenmaal is ben je die wenselijst snel een tijdje vergeten

Gast GreyGriffin
Geplaatst

@ Murcielaygo:

Even geen nieuwe Picanto op jouw programma, maar een kleine is zeker iets om met vreugde naar uit te kijken!

Ik snap je dilemma. Moest even terugdenken aan lang vervlogen tijden toen je de Nissan 100NX aansneed. Die heb ik ook gehad (donkerrood) en herinner me nog levendig de twee glazen dakpanelen die je met mooi weer kon losklikken en er uit kon trekken.

Ik keek trouwens wel een beetje vreemd op toen ik de Picanto First Edition 'Airline' zag. Ik dacht altijd dat er bij de Pica geen groot schuifdak in kon, omdat er in de breedte over het dak een behoorlijk heftige verstevigingsbalk liep. Maar dat is kennelijk niet meer het geval in deze moderne tijden van verlijmde carrosserieën en zeer sterke soorten plaatstaal.

Geplaatst

Dankjewel! Begin november zal de kleine man het daglicht zien :-)

En mbt die daken; ook de Picanto TA is als "Airline" leverbaar geweest. De Webasto-daken zijn zo stevig dat ze de functie van de dwarsspant kunnen overnemen.
Bij een glazen Webasto moest er eigenlijk ook in het spant gezaagd worden, maar door de bolling van het dak was dat te vermijden door het dak iets naar voren te plaatsen tov de instructies van Webasto.
Ik kan me herinneren dat dit hier op het forum al eens voorbij kwam.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Je hebt gelijk, ik had net een korte opleving van helderheid in de oude hersenen. :dup: Ik herinner mij dat de Picanto TA (vijfdeurs) die verstevigingsbalk had als onderdeel van het SIPS. Maar de firma Webasto wist daar een oplossing voor, men plaatste geloof ik een nieuwe op een iets andere plek. Forumleden Marillion en Jack_z reden in Pica's met glazen schuif/kanteldaken van de aftermarket.

Het mooiste blijft toch de fabrieksuitvoering, maar die wil Breukelen ons hier in Nederland niet leveren...

Geplaatst

Mooie auto, dat hemelse blauw staat m goed. Ik heb nu sinds een paar weken een Dazzling Blue Picanto 11/2015 ipv de vorige Alice Blue 6/2011. Inruilbedrag valt nog wel mee voor een auto met 200.000 km op de teller.

2.jpg

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ha bigmac,

Dazzling Blue oogt prettig en die velgen staan de auto goed. Veel plezier ermee! Twee ton op de teller van de vorige Pica is trouwens iets om de pet even bij af te nemen.

Nog even en dan ben ik ook lid van de Blauwe Brigade.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...