Jump to content

Ligt het aan mij?

Recommended Posts

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo allemaal,

Had wat gedoe in mijn leven en ben dus een poos weggeweest van dit forum. Bij terugkomst word ik nu geconfronteerd met de nieuwe lay-out. Hmmmm, ligt het aan mij als oude kerel die niet aan vernieuwingen kan wennen? Of is deze board-indeling een stuk minder gezellig? Ik mis het oude, vertrouwde forum toch wel tamelijk hevig. Ik ben mij ervan bewust dat hier sprake is van een gevalletje helaas-pindakaas.

Intussen viel mijn oog ook op mededelingen van enkele forum-leden die zijn toegetreden tot de sector 'gedoogd lid'. Vroeger noemden wij dat vreemdgaan. Maar ik moet toegeven dat er behalve Kia meer merken zijn die best aantrekkelijke automobielen van de band laten rollen. Veel plezier met de nieuwe aanwinsten!

Groet van GreyGriffin

Guest Stief
Posted

Welcome back!

En nee ligt niet aan jou.
Om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe look wel beter smoelen. Maar wel ve minder prettig in gebruik. Hierdoor kom ik ook bijna niet meer op de website maar gebruik ik meestal TalpaTalk op mn tel.

Posted

@ GG, Hey ouwe reus, wederom welkom.

Nee, het is er niet beter op geworden en het bezoek is beheurlijk teruggelopen iig de reacties van leden.

Bezoek is volgens beheerder op peil maar daar hebben we geen reedt aan.

De gedoogden kunnen straks wel eens de meerderheid worden, haha !

Alles goed met u ?

• Like 1
Guest GreyGriffin
Posted

Dag bigwade,

Dank voor het informeren naar mijn welbevinden. Ja hoor, de oude meneer haalt nog opgewekt adem. Wel een tikje droevig dat zo'n software-aanpassing de gezelligheid op het forum danig heeft weten aan te tasten. Hoe was het ook al weer? Oh ja: niet elke verandering is een verbetering. Je ziet, ik zit nog steeds vol met tegeltjes-wijsheden.

Groet van GG

Guest GreyGriffin
Posted

Ja, maar dat kan ik uitleggen. In een ander draadje mopperde ik eerder vandaag over het feit dat men als automaat-rijder kan kiezen uit slechts één variant Picanto. Ik had graag een GT-line uitgezocht, maar dan moet ik verhuizen naar Duitsland of naar België. Breukelen schrijft voor dat ik mij in Nederland dien te beperken tot de First Edition. Na enig denkwerk heb ik dus maar snel toegeslagen. Want in die First Edition zit leuk speelgoed (ingebouwde navi, achteruitrij-camera, elektrisch inklapbare spiegels). Over een paar maanden is het gedaan met de First Edition. Dan wordt de Pica Automaat weer gewoon een DynamicLine, zonder al die speeltjes. De wegen van Breukelen zijn ondoorgrondelijk...

Guest GreyGriffin
Posted

Helaas niet, dan moest ik nog veel langer wachten dan de drie maanden die ik nu aan het aftellen ben. Het is Celestial Blue geworden. Ik noem het gewoon grey metal met een klein drupje blauw. Ik vind het niet moeilijk mijzelf voor de gek te houden.

Kia-_Picanto-2017-1600-0b.jpg

Guest Warmentuuter
Posted
9 uur geleden zei GreyGriffin:

Helaas niet, dan moest ik nog veel langer wachten dan de drie maanden die ik nu aan het aftellen ben. Het is Celestial Blue geworden. Ik noem het gewoon grey metal met een klein drupje blauw. Ik vind het niet moeilijk mijzelf voor de gek te houden.

Gefeliciteerd met de nieuwe picanto!
Veel plezier en veilige kilometers met de nieuwe tuut.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Warmentuuter,

Leuk je weer te ontmoeten op het forum en bedankt voor de gelukwens. Ik heb de nieuwe Pica op 29 april besteld en hij wordt pas eind juli verwacht. Toch al tweederde van de wachttijd achter de rug! Maar je weet hoe het is met wachten, het duurt altijd (te) lang.

Groet van GG

Posted
Op 29-6-2017 om 22:45 zei GreyGriffin:

Kia-_Picanto-2017-1600-0b.jpg

gt line of niet ik vind het wel een hele mooie auto 

vind hem eigenlijk mooier dan de gt line (maar dat is mijn smaak)

van harte met je mooie picanto

laat het lange wachten maar beginnen  

Guest GreyGriffin
Posted

Dag xtra40 aka pimpmaster,

Dank je voor de felicitatie! Het lange wachten is gelukkig al voor tweederde achter de rug. Vandaag is het 1 juli en eind deze maand zou de Pica in Nederland arriveren. Er moet dan nog wel leren bekleding en stoelverwarming worden ingezet, maar dat gaat tegenwoordig via de importeur. Begin augustus hoop ik er in rond te rijden.

Ik ben zo langzamerhand een soort ervaringsdeskundige met de Picanto Automaat aan het worden. Heb eerder ook de generaties 1 en 2 in bezit gehad. Als ik de eerste kilometers met generatie 3 heb afgelegd, zal ik mijn indrukken hier op het forum zetten.

Groet van GG

Posted

Hey GG,

Leuk dat weer terug op het forum bent. En na het wachten op de Picanto (overigens mooie kleur) kun je gaan genieten van de FE. Slim gedaan om nu de FE aan te schaffen zodat je een aantal extra accessoires hebt voor deze prijs. Alvast veel veilige kilometers met de nieuwe bolide.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Specialmade,

Ja, ik verheug me op generatie drie. De verkoper bij mijn Kia-dealer (Amersfoort) keek in een ingewikkelde tabel met vele vakjes toen ik vroeg welke kleuren Pica's met automaat op het schip naar Nederland stonden. Hij mompelde: "Celestial Blue". Ik keek bedenkelijk. Vanaf een staaltje had ik die kleur geloof ik niet genomen, maar gelukkig had hij een Pica 1.0 handgeschakeld in die kleur in de showroom staan. Het is typisch een kleur die je op de auto moet zien.

Groet van GG

Posted

Dat babyblauw staat toch best stoer bij een krasse knar ?

Zonder dollen, kek bakkie zo op de foto !

Kost dat ?

Guest GreyGriffin
Posted

Tegen de term 'krasse knar' maak ik totaal geen bezwaar. Wel heb ik bedenkingen bij de omschrijving 'babyblauw'. Letterlijk vertaald betekent Celestial Blue immers Hemels Blauw. De Pica is ook verkrijgbaar in Alice Blue en dat is pas echt babyblauw!

Celestial Blue heeft de prettige eigenschap dat het in de schaduw een klein beetje neigt naar grijzig paars en in de zon is het overduidelijk, uhhhhh, lichtblauw.

celestial_blue.jpg

Celestial Blue in de schaduw: een beetje neigend naar grijzig paars.

Je vroeg naar het prijskaartje. Daar ga je van schrikken, want we leven in Nederland onder een even curieus als heftig belastingsysteem op nieuwe auto's en dan druk ik mij zeer beleefd uit. Kaal kost de Pica Automaat 19.800 euro. Ik ga altijd voor de opties leren bekleding, stoelverwarming, voetverlichting en instaplijsten. Dat schroeft de totale rekening op tot 22.000 eurootjes. Gelukkig kreeg ik voor mijn oude voiture een sympathieke inruilprijs.

Posted

Dat is zeker schrikken zeg :5877dddc12e34_ek02(20):  niettemin, gefeliciteerd met de nieuwe Pica! Leuke kleur, waarbij mij voorkeur gaat naar de schaduwversie :) en welkom terug weer :)

Guest GreyGriffin
Posted

Dag Lique,

Dank je voor de begroeting! Ja, zo'n Pica Automaat is geen goedkope grap. Ons belastingsysteem weet de automaat-rijder gevoelig te treffen. Omdat de automatische versie altijd net wat meer vervuilt dan de geschakelde gooit de belasting de eigenaren zonder mededogen in de strafklasse. Dokken!

Groet van GG

Posted
3 uur geleden zei GreyGriffin:

Dag Lique,

Dank je voor de begroeting! Ja, zo'n Pica Automaat is geen goedkope grap. Ons belastingsysteem weet de automaat-rijder gevoelig te treffen. Omdat de automatische versie altijd net wat meer vervuilt dan de geschakelde gooit de belasting de eigenaren zonder mededogen in de strafklasse. Dokken!

Groet van GG

Dan maar dokken...we krijgen er zoveel voor terug :mrgreen:

• Like 1
Posted

Ik heb ook zitten kijken naar een nieuwe Picanto; mijn huidige heeft inmiddels 135.000km gelopen.
Maar met een B-label en mijn wensen zou ik ook net onder de 20k uitkomen. En dat zit er even niet in met een kleine man onderweg.
Ook het feit dat het zonnedak (dat in heel veel promotiemateriaal voorbij komt) in NL niet leverbaar is (DU en BE trouwens ook niet), terwijl ik in mijn huidige Picanto het dak nog steeds mis...
Had ik 5 jaar geleden 4 maanden geduld gehad dan reed ik nu nog steeds "open" en zou ik ws. ook minder uitkijken naar een nieuwe auto.

Guest GreyGriffin
Posted

@ Lique: Da's waar, maar het wordt wel steeds erger. Mijn Pica Automaat eerste generatie (2009) had een catalogusprijs van 12.895 euro. Aan de tweede generatie (2015) hing een prijskaartje van 17.095 euro en voor generatie 3 (2017) wil Kia 19.800 euro hebben.

Natuurlijk, enige geldontwaarding zal er sinds 2009 zeker hebben plaatsgevonden. Maar voornamelijk de hersenspinsels van de politiek drijven de prijs extreem op. De auto is met recht een ware melkkoe en de minister van financiën is er blij mee.

@ Murcielaygo: Ik heb laatst bij Kia België de Pica GT-line zitten configureren. Daar kun je wel een zonnedakje aanklikken. Voor 499 euro en een paar centen heb je er eentje:

open_dak.jpg 

Posted

@GreyGriffin: ik heb na de klap van de prijs niet meer verder gekeken, dus ook geen configurator geprobeerd...
Bovendien is aanschaf in België niet echt gunstig; de uitstootwaarden daar liggen anders, waardoor bij import de BPM erg ongunstig uitkomt.

Posted

@GG
Hemels Blauw.
We houden het daar op. 
We hebben in maart kunnen stemmen dus onze toekomstige regering zal uw fiscale bijdrage zonder twijfel goed besteden :wink:

• Like 2