Jan58 Posted August 29, 2017 Posted August 29, 2017 http://http://www.kianiroforum.com/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem. html/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem.html Dit kreeg ik ook toegestuurd via ander forum. Iemand hier ook problemen mee? Quote
HenkM Posted August 29, 2017 Posted August 29, 2017 Hier ook niet. Als dit een item zou zijn zou er hier op dit forum al eerder over "gesproken" zijn. Quote
RVK Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Hallo, ik heb Kia Niro Exec van april 2017. Ik herken wel dit probleem. Bij de snelheid rond 70-80 km/H, rijdt de auto 'schokkerig' of 'stotterend'. Indien de auto op deze snelheden vervolgens op elektromotor schakelt dan verdwijnt dit en auto rijdt zeer gelijkmatig. Bij de lagere of hogere snelheden komt dit probleem ook niet voor. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er eventueel updates beschikbaar? Quote
HenkM Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 5 uur geleden zei RVK: Zijn er eventueel updates beschikbaar? Allen de dealer kan dit volgens mij controleren. Zelf herken ik dit probleem na de nieuwst update niet. Mijn Niro is van maart en heeft enkele maanden geleden een update gehad (een enorme verbetering). De info op het media systeem zegt niets over de software van de aandrijflijn en andere motor gerelateerde (be)stuursystemen. Quote
RVK Posted September 19, 2017 Posted September 19, 2017 OK. Ik ga over 3.500 KM naar de dealer voor de eerste beurt. Dan ga ik dit aankaarten. Overigens het lijkt op het eerder beschreven probleem op dit forum: 'Onregelmatig rijden Kia Niro' van Karel S, 12 februari 2017. Daar was het vervangen van een ERG klep een (mogelijke) oplossing. Quote
Haida Posted September 19, 2017 Posted September 19, 2017 Ook ik heb dit probleem(stotteren....) met mijn Niro FE van april dit jaar . Ik ben een maand geleden naar mijn dealer geweest, waarbij er een software update heeft plaatsgevonden. Het probleem leek even weg maar is de afgelopen weken weer teruggekomen. Tussen de 70 en 100 km p/u heb ik het meeste last, de laatste week is het behoorlijk heftig als ik (rustig)optrek vanaf 50 tot =/- 75 km p/u. Ik ben zeer te spreken over mijn Niro en heb inmiddels al bijna 20.000 km gereden maar dit gedoe bederft de feestpret behoorlijk. Ik maak mij ook een beetje zorgen over het feit dat mijn dealer mij vertelde nog nooit over dit probleem gehoord te hebben. Ik ga morgen weer een nieuwe afspraak maken waarbij ik ga benadrukken dat ik toch wel graag een structurele oplossing wil en niet weer 'dezelfde softwareupdate' van een maand geleden. wordt vervolgd...... Quote
PeterD Posted September 19, 2017 Posted September 19, 2017 De meeste dealers hebben nog nooit van een probleem gehoord als je er mee aankomt. Dat zit in hun genen ☺ Behalve als je komt inruilen. Quote
Haida Posted September 20, 2017 Posted September 20, 2017 Vandaag contact gehad met mijn dealer en die heeft ruggespraak gehouden met hoofdkantoor KIA. Er blijkt overigens alweer een nieuwe software-update beschikbaar te zijn..... De techneuten van het hoofdkantoor gaven het advies om ook de verstuivers te checken maar volgens de monteurs van mijn dealer is waarschijnlijk de 'self learning functionaliteit' van het motormanagement systeem de hoofdverdachte. Dat blijkt mogelijk uit het feit dat 5 weken geleden nadat er een software update was uitgevoerd de auto vlekkeloos reed en nu na een aantal weken weer steeds slechter. Gelukkig kan ik morgen direct terecht bij mijn dealer en hopelijk kunnen zij deze keer de oorzaak structureel wegnemen......wordt vervolgd. Quote
RVK Posted September 20, 2017 Posted September 20, 2017 Haida, ik ben zeer benieuwd naar de reactie van jouw dealer. Hou ons aub op de hoogte. Ik wil 'mijn' probleem nog nuanceren: ik merk dat dit voorkomt als de benzine motor koud is, bv 's ochtends. Als die warm is, bv. na het 15 minuten op een snelweg en dan op een provinciale weg te rijden, dan komt het stotteren bij de snelheid 70-80 niet meer voor. Quote
Lex65 Posted September 21, 2017 Posted September 21, 2017 Zelfde probleem, auto van nog geen 2 maanden oud Stotteren tussen de 60- en 90 ongeveer. Al bij de dealer geweest maar kon er niks mee. Wordt over 2 weken opnieuw naar gekeken want lijkt inderdaad steeds erger te worden. Rij hoofdzakelijk 80 km wegen Quote
HansG Posted September 21, 2017 Posted September 21, 2017 Ik ben benieuwd wanneer het probleem zich voordoet. In wat voor stand wordt er gereden? In de Eco- of sportstand? Ven je een rustige rijder of juist niet? Quote
RVK Posted September 22, 2017 Posted September 22, 2017 HansG, bij mij gebeurd het in eco stand. De auto wordt door mijn vrouw gebruikt = rustige rijder en door mij = normale rijder. De auto stotterd bij ons beiden. Quote
Haida Posted September 22, 2017 Posted September 22, 2017 Vervolg...........Gisteren mijn Niro naar mijn KIA garage gebracht voor het oplossen van mijn eerder genoemde 'stotter-problemen'. Gisterenmiddag gebeld door de garage, dat naast het toepassen van een nieuwe software-update ook de injectoren worden vervangen op advies van KIA. Ben benieuw of het probleem nu getackeld is. KIA Nederland is blijkbaar toch op de hoogte van dergelijke problemen, dus............... Quote
Jan58 Posted September 22, 2017 Author Posted September 22, 2017 Op 29-8-2017 om 23:18 zei HenkM: Hier ook niet. Als dit een item zou zijn zou er hier op dit forum al eerder over "gesproken" zijn. Blijkt dus toch wel meer mensen dit probleem te kennen. En is dit nu opgelost? Quote
HenkM Posted September 23, 2017 Posted September 23, 2017 Sommige Niro rijders hebben blijkbaar dit probleem. Zelf herken ik dit niet dus voor mij bestaat het eenvoudig niet. Voor de mensen die dit wel herkennen hoop ik iig dat dat snel wordt opgelost. Quote
Lex65 Posted September 29, 2017 Posted September 29, 2017 Vrijdag weer de Niro inleveren bij de garage. Hopen dat het dan opgelost wordt .....klein smetje op een, voor de rest, heerlijke auto! Quote
Jan58 Posted September 30, 2017 Author Posted September 30, 2017 Klein smetje.......kan behoorlijk iritant zijn vind ik. Vroeger een bmw 325 diesel gehad. Een hele fijn lopende motor met een 6 cilinder . Maar rond de 80 km stotterde deze ook. ook alles geprobeerd en vernieuwd.Niks hielp. Ik vond dat verry grrrrrrrr. Ben benieuwd naar DE oplossing van Kia. We zitten ook te kijken op diverse auto verkoop sites naar een Niro Sports of Executive line. En dan zit ik hier niet op te wachten. Groet Jan Quote
Lex65 Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 De dealer heeft iets gedaan met de EGR klep. Nu tot op heden helemaal prima. Overgang naar elektrisch een stuk minder schokkerig rond de 80 km/u Even afwachten of het zo blijft Quote
Scharleo Posted July 25, 2018 Posted July 25, 2018 Ook ik heb dit probleem van het stotteren en vreemd schakelen Ben bij de dealer langs geweest. Volgens de monteur kon het niet liggen aan de beurt die ze net hadden gedaan, daar er geen andere software op gezet is. Wel vreemd dat ik het na de beurt pas ben gaan voelen! Ze komen er op terug hebben ze gezegd? Tot die tijd moet ik gaan proberen of het te maken kan hebben met de airco die aan/uit zou gaan tijdens het rijden????raar verhaal! Maar goed, ik ben er achter dat dat geen invloed heeft op het stotteren. Dus maar weer terug naar de dealer en hopen dat ze er nu wel van hebben gehoord! Jammer dat ze je niet serieus nemen heb ik het gevoel. wordt vervolgt.........! Quote
PeterSelie Posted July 25, 2018 Posted July 25, 2018 Kijk eens in het topic "Inhouden....." en lees mijn comment. Mijn auto staat nu bij dealer. Inhouden/schokken ligt vlgs dealer aan foute serie cilinderkop. Quote
HansG Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Op 25 juli 2018 om 12:17, Scharleo zei: Ook ik heb dit probleem van het stotteren en vreemd schakelen Ben bij de dealer langs geweest. Volgens de monteur kon het niet liggen aan de beurt die ze net hadden gedaan, daar er geen andere software op gezet is. Wel vreemd dat ik het na de beurt pas ben gaan voelen! Ze komen er op terug hebben ze gezegd? Tot die tijd moet ik gaan proberen of het te maken kan hebben met de airco die aan/uit zou gaan tijdens het rijden????raar verhaal! Maar goed, ik ben er achter dat dat geen invloed heeft op het stotteren. Dus maar weer terug naar de dealer en hopen dat ze er nu wel van hebben gehoord! Jammer dat ze je niet serieus nemen heb ik het gevoel. wordt vervolgt.........! Vreemde reactie van de garage. Je mag toch verwachten dat ze weten dat er helemaal geen verbinding is tussen de airco en de motor? En aan-uit doet de moderne airco niet meer. Geeft mij geen goed gevoel als de garage met zo’n antwoord komt. Ik ga er van uit dat de monteur een aanvullende cursus krijgt om aan een hybride te sleutelen? Quote
Scharleo Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Ik ben deze week nog even terug geweest naar mijn dealer, en wat blijkt.... er is een update en een terugroep actie om iets te vervangen? A.S vrijdag gaat hij er voor heen, hoop dat de problemen er dan niet meer zijn. Ik hou jullie op de hoogte. Quote
Scharleo Posted August 11, 2018 Posted August 11, 2018 Na de update’s van het motor management en batterij management heeft het nog geen verbetering gebracht, sterker....het lijkt erger te zijn geworden. Dus maar weer terug naar m’n dealer. Ze hebben wel toe gegeven dat het probleem er is en dat ze naarstig op zoek zijn naar een oplossing. Dat was deze zeker niet. Wordt vervolgt Quote
Recommended Posts