Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien is dit wat een domme vraag, maar wat bedoel je precies met "in stand-by"?

Volgens mij is hij aan of uit.

Maak mij wijzer.

Geplaatst

Mijn TomTom is een Go 5200, deze draait feitelijk op Android en heeft dus -net als een telefoon- 3 standen; uit, aan (actief) en stand-by (sleep/lock).

Die laatste stand gaat hij in als de voeding loskoppelt. Wanneer je weer voeding geeft is hij meteen weer wakker, omdat hij het OS niet hoeft te laden en kan meteen GPS gezocht worden.

Als ik de knop achterop aantik gaat deze in slaap, druk ik die langer in dan krijg ik een keuze tussen slaap of uit.

Vanaf uit duurt het bijna 2 minuten voor het systeem draait, dan nog GPS zoeken, ik laat 'm dus normaliter slapen/stand-by gaan.

Maar sinds vorige week vrijdag zit er een bug in het OS, waardoor in slaap er teveel actief blijft en de accu in een paar uur zonder voeding meegetrokken wordt.

Let wel, naar mijn weten is dit probleem er alleen bij losse systemen van de laatste 2 a 3 jaar, mijn 5200 is iets meer dan een jaar oud.

Geplaatst

Ik vind dat verhaal over het tekort aan bandbreedte een beetje dunnetjes. Dan zou dus iedereen daar last van moeten hebben en dat is niet zo. De topicstarter heeft een andere radio gekregen van de dealer. Wellicht kan hij nog even in de lucht komen over zijn bevindingen. 

Geplaatst

Ik ben benieuwd. Het verhaal van die bandbreedte is inderdaad wat dunnetjes. Maar zou wel deels waar kunnen zijn. Het is (gezien dit topic) geen incident bij één persoon. Meerdere personen hebben dit hier gemeld. Kia wordt niet veel zakelijk gereden, dus het probleem zal minder snel groot worden gemaakt. Denk ik.

Geplaatst

Vrijdag inderdaad een nieuwe unit gekregen, maar ik ervaar exact het zelfde nog.
In de ochtenden absoluut geen problemen, direct verbinding.

Vrijdag en maandagspits, twee keer een uur gereden zonder verkeersinformatie en flitsers.
Unit brengt dus niet de oplossing helaas.

Geplaatst
5 uur geleden zei Obelix:

Vrijdag inderdaad een nieuwe unit gekregen, maar ik ervaar exact het zelfde nog.
In de ochtenden absoluut geen problemen, direct verbinding.

Vrijdag en maandagspits, twee keer een uur gereden zonder verkeersinformatie en flitsers.
Unit brengt dus niet de oplossing helaas.

Dat is echt balen. Ik zit hardop mee te denken welke mogelijk oorzaken er zijn. Als de oorzaak van het probleem bij TT ligt wordt het lastig, hoe kom je daar achter?

Daarnaast zou het een lokaal probleem kunnen zijn tussen de zender van je provider waarop je bent aangemeld en je telefoon. Heb je het als eens met een ander abonnement geprobeerd, of een andere telefoon? Heb je 4G al een uitgeschakeld (geeft ook nog wel eens problemen).

Geplaatst
23 minuten geleden zei Brat Pit:

Dat is echt balen. Ik zit hardop mee te denken welke mogelijk oorzaken er zijn. Als de oorzaak van het probleem bij TT ligt wordt het lastig, hoe kom je daar achter?

Daarnaast zou het een lokaal probleem kunnen zijn tussen de zender van je provider waarop je bent aangemeld en je telefoon. Heb je het als eens met een ander abonnement geprobeerd, of een andere telefoon? Heb je 4G al een uitgeschakeld (geeft ook nog wel eens problemen).

Het probleem lijkt niet bij TomTom of je telefoon of je telecomprovider te zitten:

1. Op het moment dat mijn Optima geen verbinding met TomTom kan maken, dan start ik de TomTom GO app op mijn iPhone op. Die heeft dan altijd (!) direct verbinding met de live services en toont me de file informatie.
  2. Mijn iPhone heeft een aantoonbare werkende dataverbinding.
Geplaatst
52 minuten geleden zei spacewagon:

Het probleem lijkt niet bij TomTom of je telefoon of je telecomprovider te zitten:

1. Op het moment dat mijn Optima geen verbinding met TomTom kan maken, dan start ik de TomTom GO app op mijn iPhone op. Die heeft dan altijd (!) direct verbinding met de live services en toont me de file informatie.
  2. Mijn iPhone heeft een aantoonbare werkende dataverbinding.

Dan moet er toch ergens in de infrastructuur een bottleneck zitten. Ik ga het zo meteen nogmaals proberen, maar over het algemeen heb ik direct alle info. Zou het nog iets regionaals kunnen zijn?

Ik ga er nog eens over nadenken wan het blijft vreemd. Wellicht eens proberen met een USB routertje?

Geplaatst
Zojuist zei Brat Pit:

Dan moet er toch ergens in de infrastructuur een bottleneck zitten. Ik ga het zo meteen nogmaals proberen, maar over het algemeen heb ik direct alle info. Zou het nog iets regionaals kunnen zijn?

Ik ga er nog eens over nadenken wan het blijft vreemd. Wellicht eens proberen met een USB routertje?

Ik weet  nagenoeg zeker dat het in de verbinding Kia <-> TomTom zit. Ook als ik niet via mijn wifi hotspot van mijn telefoon ben verbonden, maar gewoon met het thuisnetwerk... dan zijn er ook momenten dat er geen live traffic binnenkomt op de Kia. Het proberen met een USB routertje is m.i. niet nodig.

Vorige week had ik het op donderdag van 18 tot 19.30 uur. En vorige week dinsdag van 17.00 tot 18.20 uur.

Geplaatst
Ik weet  nagenoeg zeker dat het in de verbinding Kia TomTom zit. Ook als ik niet via mijn wifi hotspot van mijn telefoon ben verbonden, maar gewoon met het thuisnetwerk... dan zijn er ook momenten dat er geen live traffic binnenkomt op de Kia. Het proberen met een USB routertje is m.i. niet nodig.
Vorige week had ik het op donderdag van 18 tot 19.30 uur. En vorige week dinsdag van 17.00 tot 18.20 uur.

Ik heb het met een iPhone-6 (KPN, 4g), een Sony Xperia X (Vodafone, 4g) en een Mifi met 4g, hebben allemaal hetzelfde probleem, 's-ochtends niets aan de hand, 's-middags bij alle 3 geen verbinding (de Mifi ook op 3g geprobeerd met hetzelfde resultaat).
Ik gebruik al een tijdje Waze met Android Auto, werkt altijd direct en probleemloos.
Helaas dan dus wel met een USB kabeltje aangesloten op de auto (Kia Rio 4)

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb eergisteren mijn iPhone 6+ geupdate naar IOS 11.3
Gistermiddag had ik direct flitsinformatie. De eerste keer in de avondspits sinds maanden.
IOS 11.3 lost wel iets op met energiebesparing op oudere modellen. Het zou de oorzaak kunnen zijn. Alleen dat verklaart dan niet waarom MiFi bij W.Houbraken niet werkt.

Maar toch vanavond eens afwachten.

Geplaatst

Het kan mi niets te make hebben met de data verbinding. Wanneer ik thuis op de oprit sta lukt het ook via de wifi router thuis niet. Er is iets tussen Kia-TT wat dan niet werkt. Vanmorgen geen problemen, maar gisteravond een gisterochtend in de spits wederom geen verbinding. Ik heb ook altjid flitsmeister erbij lopen, maar het hoort gewoon te werken. Hebben we het hier allemaal over Optima rijders of ook andere modellen?

Geplaatst
1 uur geleden zei Obelix:

Ik heb eergisteren mijn iPhone 6+ geupdate naar IOS 11.3
Gistermiddag had ik direct flitsinformatie. De eerste keer in de avondspits sinds maanden.
IOS 11.3 lost wel iets op met energiebesparing op oudere modellen. Het zou de oorzaak kunnen zijn. Alleen dat verklaart dan niet waarom MiFi bij W.Houbraken niet werkt.

Maar toch vanavond eens afwachten.

Dan het je de developers versie. Ik werk ook met een iPhone 6+ gisteren geupdate naar de laatste versie dat is 11.2.5 werkt prima met de TT services.

Geplaatst
6 uur geleden zei Tzeunis:

Het kan mi niets te make hebben met de data verbinding. Wanneer ik thuis op de oprit sta lukt het ook via de wifi router thuis niet. Er is iets tussen Kia-TT wat dan niet werkt. Vanmorgen geen problemen, maar gisteravond een gisterochtend in de spits wederom geen verbinding. Ik heb ook altjid flitsmeister erbij lopen, maar het hoort gewoon te werken. Hebben we het hier allemaal over Optima rijders of ook andere modellen?

Ik heb een Optima. Maar volgens mij hebben alle moderne Kia's hetzelfde systeem. En dus hetzelfde probleem.

Geplaatst
Een losse TomTom is sinds de update van vorige week ook niet alles; er zit een bug in waardoor in stand-by de accu leeg loopt.
Inmiddels een bekend probleem bij TomTom, nu wachten op nieuwe software...

Los van waar het hier om gaat;
Dit probleem is met de update van gisteren verholpen...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Het probleem is nog steeds aanwezig. Hierbij een aantal data waarop de TomTom Live services niet werkten:

• Vrijdag 2 februari tussen 16.00 en 18.00 uur
  • Dinsdag 6 februari tussen 17.00 en 19.15 uur
  • Donderdag 8 februari tussen 13.00 en 13.30 uur
  • Vrijdag 9 februari tussen 13.30 en 1.30 uur
  • Vrijdag 16 februari tussen 13.00 en 14.00 uur
  • Zaterdag 17 februari tussen 14.00 en 15.00 uur

Op die dagen werkte het steeds 's morgens wel. Op de andere dagen in die week heb ik geen gebruik gemaakt van de TomTom Live services.

Ik zal mijn lijstje aanvullen wanneer de verbinding er weer uit ligt. Misschien kan iemand van Kia Nederland in de logfiles gaan duiken als ze dit probleem serieus nemen.

Geplaatst
Op 6-12-2017 om 09:06 zei Obelix:

Wanneer ik 's ochtens verbinding laat maken met mijn telefoon heeft de navigatie direct contact met de tomtom services. Ik zie ook direct het witte flitsicoon in het display

Wanneer ik dit in de avondspits doe, krijgt de navigatie negen van de tien keer geen verbinding met de services. Ik zie wel dat de navigatie een verbinding heeft met de telefoon, maar geen flitsicoon, of kort in het grijs.
Herkend iemand dit probleem?

Ik herken dit probleem ook sinds begin dit jaar. Ik vermoedde dat dit te maken zou kunnen hebben met de update van de software en kaarten in mijn Sportage 4 vorige maand.
Het maken van de wifi-verbinding met de hotspot op mijn iphone lukt altijd heel snel, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Heel vervelend.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...