iBigfarmer Geplaatst 4 Januari, 2018 Geplaatst 4 Januari, 2018 Kan iemand mij vertellen wat de optimale bandenspanning voor de Niro is? Ik rij de Dynamic Line met de 16" wielen/banden (Michelin CrossClimate). De auto werd afgeleverd met een bandenspanning van 2,7 bar op elke band zag ik in de display. In het boekje staat 2,5 bar. Ik wil graag de bandenspanning die zowel qua zuinigheid als comfort/duurzaamheid optimaal is. Of is dit een domme vraag ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Dudeljo Geplaatst 4 Januari, 2018 Geplaatst 4 Januari, 2018 Kan iemand mij vertellen wat de optimale bandenspanning voor de Niro is? Ik rij de Dynamic Line met de 16" wielen/banden (Michelin CrossClimate). De auto werd afgeleverd met een bandenspanning van 2,7 bar op elke band zag ik in de display. In het boekje staat 2,5 bar. Ik wil graag de bandenspanning die zowel qua zuinigheid als comfort/duurzaamheid optimaal is. Of is dit een domme vraag ? Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIk heb nu 30 duizend met de Niro FE en de CrossClimate 16" gereden. Voor mij is een druk van 2.6 bij koude banden het beste. Bij warmgereden banden loopt de druk al snel met 0.2 atm. op.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Quote
iBigfarmer Geplaatst 4 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2018 Bedankt voor deze snelle reactie Dudeljo. Ik denk dat dit een goed advies is. Komt mij in ieder geval heel aannemelijk voor Quote
HenkM Geplaatst 5 Januari, 2018 Geplaatst 5 Januari, 2018 Hier ook de zomerbanden (Michelin) op 2.6 voelt het best. De winterslofjes (Vredestein) staan o 2.7 bar. 1 Quote
Roland2017 Geplaatst 19 April, 2018 Geplaatst 19 April, 2018 Bij mij stonden de 16" banden op 2,9 bar. Het viel op dat op sommige wegen de banden behoorlijk te horen waren. Ik heb de druk verlaagd naar 2,6. Laat later weten of het wat uitmaakt. Quote
iBigfarmer Geplaatst 27 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 April, 2018 De dagen met mooi weer en toen we een redelijk lange rit maakten, zag ik dat de bandendruk opliep tot 2,9 barVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
iBigfarmer Geplaatst 27 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 April, 2018 De dagen met mooi weer en toen we een redelijk lange rit maakten, zag ik dat de bandendruk opliep tot 2,9 barVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkmet een basisdruk in koude band van 2,6 barVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
NiroFrits Geplaatst 4 Mei, 2018 Geplaatst 4 Mei, 2018 Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik op de display de bandenspanning te zien ? Het lukt mij niet deze tevoorschijn te toveren Quote
NiroFrits Geplaatst 7 Mei, 2018 Geplaatst 7 Mei, 2018 Niemand ?? Ik lees dat men de bandenspannings waarde afleest op het centrale display, maar waar zit het verstopt ? Quote
gjcvro Geplaatst 7 Mei, 2018 Geplaatst 7 Mei, 2018 't is makkelijker om het op een forum te vagen dan zelf zoeken Quote
iBigfarmer Geplaatst 8 Mei, 2018 Topic Starter Geplaatst 8 Mei, 2018 Niemand ?? Ik lees dat men de bandenspannings waarde afleest op het centrale display, maar waar zit het verstopt ?aan de rechter kant van je stuur links naast de cruise control knop zit de menu knop. door indrukken scroll je door het menu op het display. druk de knop herhaalde malen totdat je op het display bij het stukje gereedschap, en sleutel komt. met de up en down knop eronder scroll je vervolgens door het menu van het gereedschap totdat je bij de bandenspanning komt. Volgens mij kan dat slechts wanneer je rijdt. Succes. Anders idd de handleiding raadplegenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
NiroFrits Geplaatst 8 Mei, 2018 Geplaatst 8 Mei, 2018 Misschien een stomme vraag, maar hie krijg ik op de display de bandenspanning te zien ? Het lukt mij niet deze tevoorschijn te toveren Quote
iBigfarmer Geplaatst 8 Mei, 2018 Topic Starter Geplaatst 8 Mei, 2018 Misschien een stomme vraag, maar hie krijg ik op de display de bandenspanning te zien ? Het lukt mij niet deze tevoorschijn te toverenzie mijn reactie op bijna dezelfde vraag die je een dag eerder stelde. Volgens mij kun je de bandenspanning alleen tijdens rijden aflezenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Specialmade Geplaatst 8 Mei, 2018 Geplaatst 8 Mei, 2018 1 uur geleden zei iBigfarmer: zie mijn reactie op bijna dezelfde vraag die je een dag eerder stelde. Volgens mij kun je de bandenspanning alleen tijdens rijden aflezen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Klopt, je moet eerst een stukje gereden hebben en rijdend kun je dan de bandenspanning aflezen. Quote
Toonvkr Geplaatst 9 Mei, 2018 Geplaatst 9 Mei, 2018 (aangepast) en als je een Kia Connect hebt, kan je de bandenspanning aflezen in de app op je telefoon. 9 Mei, 2018 aangepast door Toonvkr Quote
iBigfarmer Geplaatst 9 Mei, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 Mei, 2018 en als je een Kia Connect hebt, kan je de bandenspanning aflezen in de app op je telefoon. dat zal zo zijn, alleen ik zie de meerwaarde van Kia connect verder niet voor de kosten die je er voor moet betalenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
HenkM Geplaatst 9 Mei, 2018 Geplaatst 9 Mei, 2018 Het reservewiel is een thuiskomer, ik ga er van uit dat hier geen TPMS zender in zit. Quote
Toonvkr Geplaatst 9 Mei, 2018 Geplaatst 9 Mei, 2018 Hij is goed! Doet me denken aan die mop van vroeger; welk wiel maakt de minste omwentelingen in een linker bocht; het reservewiel. Quote
Jmtpes Geplaatst 23 Mei, 2018 Geplaatst 23 Mei, 2018 Bij aflevering van mn Kia niro dynamic staan de banden standaard op 2.9 bar. Ik heb er bijna 1600km mee gereden. Op zich rijdt de niro best lekker en het verbruik is laag ( bijna 1 op 20). Vandaag heb ik mn niro laten wassen en ook gelijk de bandenspanning verlaagd naar 2.5bar. Ik ben nu benieuwd hoe de niro gaat gedragen op de weg en naar het verbruik.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Quote
NiroFrits Geplaatst 23 Mei, 2018 Geplaatst 23 Mei, 2018 Bij mij stonden ze ook op 2.9 en heb ze teruggebracht naar 2.5. Het geluid van de banden is nu een stuk stiller. Of het verbruik is veranderd weet ik niet, maar 1 op 22 vind ik heel mooi Quote
Hanz99 Geplaatst 26 Mei, 2018 Geplaatst 26 Mei, 2018 Ik rij een Saab 93 met Michelin CrossClimate en heb er 30k op zitten. Na wat experimenteren rijden ze met 2,5 bar het fijnst qua geluid, comfort en wegligging. Mijn Saab komt qua gewicht overeen met een Niro. Zelf kan ik het nog niet testen want de mijn bestelde Niro komt pas in juni en daar heb ik ook CrossClimates bij besteld. Voor Nederland erg fijne banden en.....geen bandenwisselgedoe (tenzij je naar de wintersport gaat natuurlijk) Quote
peter49 Geplaatst 2 Juni, 2018 Geplaatst 2 Juni, 2018 Ik heb de CrossClimate van Michelin. Afgesteld op 2,4 bar. Bij volle belading een rit naar Italie heen en weer had ik de banden op 2,5 bar ingesteld . Liep op naar 2,7 bar, maar dan vond ik de banden wat stuiterig. Nu op 2,4 bar loopt op naar 2,5 bar tijdens lange ritten, maar loopt soepel en stuurt perfect. Quote
Jmtpes Geplaatst 6 Juni, 2018 Geplaatst 6 Juni, 2018 Ik heb ongeveer 500km op 2.9 bar gereden en 500km op 2.5 bar. Bij beiden bandenspanningen ligt het verbruik rond 1 op 20 (gemeten aan de pomp). Op zich vind ik 2.5 bar iets fijner rijden tov 2.9bar.Nu ga ik 2.7 bar testen.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.