Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Niro rijders,

Ik heb eerder al aangegeven, dat ik eind januari mijn nieuwe Niro krijg.

Volgens de verkoper indertijd zou er ook een sportstand op zitten en daardoor de auto dus sneller zijn.

Hier ben ik erg benieuwd naar en dus  is mijn vraag,  zijn er Niro rijders  die de "versn. handle"  ooit in de sportstand gebruiken ??  En wat is dan de ervaring ??

n.vr.gr. Joep

Geplaatst

Soms, als ik bij het invoegen zie dat er weinig ruimte is bijvoorbeeld.

Of om hem wat sneller ergens tussen te zetten..

Of om gewoon als eerste weg te zijn bij het stoplicht. 99% van de tijd rij ik in eco modus.. die 1% sport is dan wel leuk.

Overigens laat ik hem dan nog wel steeds als automaat werken, ik kies dus niet de versnellingen zelf.

Geplaatst
Hallo Niro rijders,
Ik heb eerder al aangegeven, dat ik eind januari mijn nieuwe Niro krijg.
Volgens de verkoper indertijd zou er ook een sportstand op zitten en daardoor de auto dus sneller zijn.
Hier ben ik erg benieuwd naar en dus  is mijn vraag,  zijn er Niro rijders  die de "versn. handle"  ooit in de sportstand gebruiken ??  En wat is dan de ervaring ??
n.vr.gr. Joep
Ik kan er erg kort over zijn, ik gebruik deze sport stand nooit

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Geplaatst

Al paar keer gebruikt. Er komt dan max power tevoorschijn. Vooral op rw bij inhalen is dit heerlijk. En daarna weer normaal is wereld van verschil.

Zowel de gewone motor als de e-motor geven voor zo'n auto een enorm koppel.

Geplaatst

ik gebruik de sport stand zeiden. af en toe bij invoegen of om een wat snellere inhaal manoeuvre uit te voeren. dan is het gemakkelijk, maar het is een hybride hè, dus waarom zou je die sportstand veel gebruiken. het verbruik omhoog schieten ben ik bang. daarvoor rijd je toch geen hybride. dan kun je beter kiezen voor een echt wat sportievere auto

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Kan imand uitkeggen hoe het werkt? In de garage vertelden ze me: pook naar links en schakelen door tik naar voren of naar achteren. Nu begrijp ik dat hij ook automatisch schakelt in de sportstand. Klopt dat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
44 minuten geleden zei Brat Pit:

Kan imand uitkeggen hoe het werkt? In de garage vertelden ze me: pook naar links en schakelen door tik naar voren of naar achteren. Nu begrijp ik dat hij ook automatisch schakelt in de sportstand. Klopt dat?

Ja, dat kopt. In de sportstand werken de elektromotor en de benzinemotor altijd samen en de automaat blijft gewoon werken echter deze schakelt in Sport wel later op.

Als extra kun je in de Sportstand handmatig schakelen als je dat wilt (maar dat hoeft dus niet).

In de sportstand trekt de Niro veel sneller op en ik gebruik hem wel eens (in de automaat) om een Porsche als die naast me staat eruit te trekken (Porsche pesten). Dat lukt op de eerste meters....!

Geplaatst
8 minuten geleden zei Derrek:

Ja, dat kopt. In de sportstand werken de elektromotor en de benzinemotor altijd samen en de automaat blijft gewoon werken echter deze schakelt in Sport wel later op.

Als extra kun je in de Sportstand handmatig schakelen als je dat wilt (maar dat hoeft dus niet).

In de sportstand trekt de Niro veel sneller op en ik gebruik hem wel eens (in de automaat) om een Porsche als die naast me staat eruit te trekken (Porsche pesten). Dat lukt op de eerste meters....!

Hahaha, vanmiddag even wat extra benzine erin gooien :)

Geplaatst
1 minuut geleden zei Brat Pit:

Hahaha, vanmiddag even wat extra benzine erin gooien :)

Ja, Porsches pesten kost wel geld...:?

Geplaatst

Soms wordt de Sportstand gebruikt:

drukke rotondes

2 stroken voor stoplicht, daarna samenvoeging van 2 naar 1

oversteken drukke provinciale weg

Op de snelweg nog nooit gebruikt!

Geplaatst

Bij onze vorige auto, een nissan juke automaat (CVT) gebruikten wij de sportstand als we met de caravan reden.

Dan had je gewoon meer PK's ter beschikking, vooral bij het wegrijden scheelde dat enorm.

Hoe dat met de Kia Niro gaat weet ik nog niet, maar dat gaan we uiteraard wel proberen.  ;-)

• 3 jaar later...
Geplaatst

Sorry voor het bumpen van een oud topic maar dit kan neem ik aan ook tijdens het rijden? Pook naar links? Of moet je daarvoor eerst stil staan (rem indrukken)? Moet je dan ook dat knopje op de pook indrukken? En als je weer terug wil naar normale stand de pook weer naar rechts drukken? 

Geplaatst
Op 22-4-2021 om 10:10, JackNL zei:

Sorry voor het bumpen van een oud topic maar dit kan neem ik aan ook tijdens het rijden? Pook naar links? Of moet je daarvoor eerst stil staan (rem indrukken)? Moet je dan ook dat knopje op de pook indrukken? En als je weer terug wil naar normale stand de pook weer naar rechts drukken? 

Gewoon pook naar links sportstand naar rechts normaal geen knopje en tijdens rijden.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...