TVA Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Vandaag 20 inch velgen onder de Niro laten zetten. Was wel bang dat de lage en brede band 245/30/20 meer geluid zou produceren , maar totaal geen last van. En zien er ook gelikt uit...... Quote
gjcvro Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Mooie velgen, maar mij te groot. Te veel 'pimp my ride' Quote
Guest PeterW61 Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Ik vind ze ook iets te groot, maar over gebrek aan smaak valt niet te twisten. Wel leuk oor de diversiteit langs de weg. Veel plezier ermee. Quote
Hanz99 Posted May 2, 2018 Posted May 2, 2018 Ziet er gaaf uit als de auto geparkeerd staat. Rijden lijkt me minder comfortabel gezien die platte banden. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Mooi dat iedereen dat zelf kan bepalen. Quote
Pimped Niro Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Op 6-4-2018 om 15:37, TVA zei: Vandaag 20 inch velgen onder de Niro laten zetten. Was wel bang dat de lage en brede band 245/30/20 meer geluid zou produceren , maar totaal geen last van. En zien er ook gelikt uit...... 1 Quote
Maximiliaan71 Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Ik ga komende maand de Niro in de lease bestellen. Nu lees ik veel over de verschillende maten velgen. Sommigen kiezen de 18 inch, anderen weer de standaard 16 inch (en een enkeling dus ook een 20 of 19 inch versie). Wat zijn de overwegingen om te kiezen voor de een of de ander? En waarom lees ik met betrekking tot de Niro nooit iets over een 17 inch band? Bestaat die niet? En dan nog een vraag: zijn de all seasons banden in alle velgmaten te krijgen zoals bijvoorbeeld de alom geprezen Cross Climates van Michelin? Ben nog een leek op Niro-gebied, dus ik ben benieuwd naar alle deskundig commentaar. Quote
Maximiliaan71 Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Nee, een gewone hybride Niro (Dynamic). Die 18 inch velgen als ook de 19 en 20 inch ogen natuurlijk wel stoer, maar ik lees ook dat ze minder zuinig rijden en ook bij lastige weersomstandigheden iets minder veilig zijn. Klopt dat? Quote
Proceed Frankie Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Ja, grotere velgen betekend meestal ook grotere en vooral bredere bandenmaat. meer rolweersrand, dus minder zuinig. Bovendien vaak ook iets meer afrol lawaai en stugger. en door de bredere banden meer kans op verlies van grip bij harde regen en sneeuw. de regen is met aangepast rijgedrag nog wel op te vangen. Grip bij sneeuw stuk lastiger. hoe groter de velg / banden hoe groter de effecten die het oplevert. meestal zal men voor 18 gaan als upgrade omdat je het meer ziet/ verschil met 16 en 17 is maar klein. maar uiteraard zijn er ook 17 inch te krijgen. in het begin waren de cross Climategate niet in alle maten te krijgen. Hoe het nu is weet ik niet. kwesrie van bij een bandenzaak informeren of op internet kijken. Quote
Maximiliaan71 Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 OK duidelijk. Maar als je geen winterbanden neemt of geen 4 seizoenen banden hebt dan is het 's winters met 18 inch of meer dus wel een beetje oppassen. Quote
Joey-Rio Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 18” zomerbanden in de winter, als je weet hoe je moet corrigeren als je af en toe wegglijdt is dat geen probleem Quote
olympus Posted July 1, 2019 Posted July 1, 2019 Klopt, hoe groter de velg hoe meer benzine die je verbruikt. En het comfort is dat wel goed dan met die 20inch velg. Quote
Recommended Posts