PauloPicanto Geplaatst 26 April, 2018 Geplaatst 26 April, 2018 Ik ben superblij met mijn nieuwe tweedehands Picanto 1.2 2014, maar ik heb 2 vragen over remmen: 1) De remmen grijpen absurd snel aan. Zelfs de lichtste aanraking zorgt er al voor dat de auto met een schok afremt. Is hier iets aan te doen? 2) Ik hoor bij het afremmen een geluid bij de rechter achterrem. Het klinkt als een soort tingeling wat je ook wel bij een stalen veer hoort. Maar naarmate de auto meer afremt wordt de snelheid van het ting-ting-ting ook langzamer. Dus dan zou het misschien ook iets op de remschijf kunnen zijn. De remprestatie is echter fenomenaal. Té goed zelfs, zie vraag 1. Quote
PauloPicanto Geplaatst 27 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 April, 2018 Vraag 2 laat ik even voor wat het is. Ik zal de garage vragen om hiernaar te kijken. Belangrijker vind ik vraag 1. Ik lees op dit forum en op andere Nederlandse en internationale forums overal dat de remmen van de Kia Picanto inderdaad 'too sensitive' of 'too grabby' zijn. Sommigen zeggen dat je er aan went. Maar in veel gevallen (en ook in mijn geval) is de rem zó gevoelig dat het haast gevaarlijk wordt, zelfs al zit er ABS op. Ik kan me dat ook best voorstellen. Als het straks winter wordt en je remt net iets te hard in een bocht (wat heel makkelijk kan bij die gevoelige rem), dan lig je zo in een slip, ABS of niet. Het vreemde is dat ik nergens een oplossing lees. Is hier dan helemaal niets aan te doen? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Elke suggestie is welkom. Quote
Specialmade Geplaatst 28 April, 2018 Geplaatst 28 April, 2018 11 uur geleden zei PauloPicanto: Vraag 2 laat ik even voor wat het is. Ik zal de garage vragen om hiernaar te kijken. Belangrijker vind ik vraag 1. Ik lees op dit forum en op andere Nederlandse en internationale forums overal dat de remmen van de Kia Picanto inderdaad 'too sensitive' of 'too grabby' zijn. Sommigen zeggen dat je er aan went. Maar in veel gevallen (en ook in mijn geval) is de rem zó gevoelig dat het haast gevaarlijk wordt, zelfs al zit er ABS op. Ik kan me dat ook best voorstellen. Als het straks winter wordt en je remt net iets te hard in een bocht (wat heel makkelijk kan bij die gevoelige rem), dan lig je zo in een slip, ABS of niet. Het vreemde is dat ik nergens een oplossing lees. Is hier dan helemaal niets aan te doen? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Elke suggestie is welkom. Als ik met de Niro ben weggeweest en daarna in de Picanto stap merk ik inderdaad ook dat de remmen van de Picanto behoorlijk stevig aangrijpen. Maar na twee keer remmen ben k daar wel aangewend. Als het bij jou echt zo extreem is zou ik even lang de dealer rijden en vragen of ze daar eens naar willen kijken. (beter goede remmen en geen). . 1 Quote
PauloPicanto Geplaatst 28 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2018 @Specialmade Ja, bij mij is het behoorlijk extreem. Bedankt in elk geval voor je reactie. Ik laat er komende week even door de dealer naar kijken. Quote
Rox Geplaatst 28 April, 2018 Geplaatst 28 April, 2018 Moet zeggen dat de picanto idd pittig remt (nav proefrit), zeker ivm mn rio 2003. Dacht eigenlijk dat het gewoon evolutie was en was dan ook bij de 3e remactie behoed voor het rempedaal. Na 10 minuten niks meer aan de hand/rijstijl aangepast. De rio bijt ook aardig in het asfalt maar vermoed dat het gewicht hier de picanto partte speelt. Quote
PauloPicanto Geplaatst 28 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2018 De vraag blijft alleen: is er wat aan te doen? Quote
Rox Geplaatst 28 April, 2018 Geplaatst 28 April, 2018 Ik vermoed dat het rempedaal fly by wire is (elektrische overbrenging zonder kabel) en volgens mij is daar in de software wel in te sleutelen. Zou gewoon even de dealer bellen over de mogelijkheden. Zou weleens een niet veel voorkomend klusje kunnen zijn waarvoor de dealer zelf ook voor moet rondbellen Quote
Machlo Geplaatst 28 April, 2018 Geplaatst 28 April, 2018 1 uur geleden zei Rox: Ik vermoed dat het rempedaal fly by wire is (elektrische overbrenging zonder kabel) en volgens mij is daar in de software wel in te sleutelen. Zou gewoon even de dealer bellen over de mogelijkheden. Zou weleens een niet veel voorkomend klusje kunnen zijn waarvoor de dealer zelf ook voor moet rondbellen Dat lijkt mij toch heel erg sterk......een Picanto heeft veel maar dát nog niet! Quote
PauloPicanto Geplaatst 28 April, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2018 Oké, perfecte suggesties. Ik ga er komende week mee aan de slag en laat het hier weten. Thanks allemaal! Quote
Rox Geplaatst 30 April, 2018 Geplaatst 30 April, 2018 Op 28-4-2018 om 22:34 zei KiaNiro: Normaal drive by wire, maar as 't heeeel erg hard gaat, dan fly by wire Computer laten uitlezen, het kan ook heel goed een (goedkope) sensor zijn ... Haha toen ik het opschreef dacht ik al dat ik een fout maakte @PauloPicanto ben benieuwd 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.