Derksen Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Ik heb een Niro 1.6 GDi Hybrid 77kW DynamicLine DCT6. Met een standaard uitrusting dus ook een standaard cruisecontrol. Weet iemand of de cruisecontrol 'simpel' aan te passen is naar een adaptive cruisecontrol en wat zoiets evetntueel achteraf kost? Mijn gevoel zegt n.l. dat alles daarvoor al in de auto zit, maar dat er alleen maar iets geactiveerd hoeft te worden, of misschien een sensor erbij ingedrukt en een aanpassing van de software. Maar ik kan het uiteraard helemaal mis hebben. Quote
gjcvro Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Je mist het vierkante blok in de voorbumper. Een sensor van een slordige 2000 euro. Quote
Hen E Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Knoppen rechts op het stuur is ook anders, vrees dat het niet mogelijk is als alleen af fabriek. Quote
gjcvro Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 2 uur geleden zei KiaNiro: Minder dan € 500,00 https://parts.choosecarriage.com/oem-parts/kia-radar-sensor-95811g5000 Ok, dat is inderfdaad en stuk goedkoper. De laatste die ik zag had er iets tegenaan gekregen, gril + sensor repareren was een rekening van 2000$.. As he said... Quote
Ron Penguin Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Is een optie die alleen 'af fabriek' is toen ik het heb nagevraagd bij aanschaf. Is niet alleen de sensor, maar is ook van invloed op het remsysteem. Dat moet bij ACC ook kunnen ingrijpen. Mij was de extra levertijd de ACC toen niet waard (op de FE) dus heb het laten zitten. Af fabriek was het toen iets van 5 á 600 Euro dacht ik. Quote
HenkM Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Klopt Ron, heb hetzelfde gehad en wilde ook niet wachten. Als ik de commentaren hier lees over de ACC heb ik er iig geen spijt van. Quote
PeterD Posted April 28, 2018 Posted April 28, 2018 10 uur geleden zei Ron Penguin: Is een optie die alleen 'af fabriek' is toen ik het heb nagevraagd bij aanschaf. Is niet alleen de sensor, maar is ook van invloed op het remsysteem. Dat moet bij ACC ook kunnen ingrijpen. Mij was de extra levertijd de ACC toen niet waard (op de FE) dus heb het laten zitten. Af fabriek was het toen iets van 5 á 600 Euro dacht ik. Dit zou mijn tekst kunnen zijn. Kwam nog bij dat de levertijd zo lang werd dat ik ook nog 1000 euro minder retour zou krijgen voor mijn in te ruilen Carens. Was inderdaad 500 euro. Quote
Derksen Posted April 28, 2018 Author Posted April 28, 2018 OK Mannen, bedankt voor alle terugkoppeling. Ik zal dus moeten wachten tot m'n volgende KIA Niro Hydrogen :) Quote
Recommended Posts