Jump to content

Recommended Posts

Posted

En daar zit je dan midden in Zwitserland.  Na een rit van 800 km spontaan een “storing hybride systeem” waarschuwing in dashboard. 

Snel stil gezet op een P-plaats en daarna ook niet meer aan te krijgen. Auto is nieuw, 4000km op de teller. 

Auto wordt afgesleept naar Kia dealer in Belinzonna en nu maar afwachten wat Kia nl gaat doen

iemand zoiets vaker meegemaakt?

• Sad 1
Posted
7 uur geleden zei Niro marc:

En daar zit je dan midden in Zwitserland.  Na een rit van 800 km spontaan een “storing hybride systeem” waarschuwing in dashboard. 

Snel stil gezet op een P-plaats en daarna ook niet meer aan te krijgen. Auto is nieuw, 4000km op de teller. 

Auto wordt afgesleept naar Kia dealer in Belinzonna en nu maar afwachten wat Kia nl gaat doen

Nee, u bent de eerste.  Even serieus, dit heb ik nog niet gehoord en/of gelezen op dit forum. Dat is wel balen. Hoop en vertrouw erop dat dit euvel snel wordt verholpen. Laat je weten wat de oorzaak is geweest. Suc6.

Posted

Welkom hier, u bent idd de eerste en het komt natuurlijk nooit uit zo op vakantie.

Systeem zal wel gereset moeten worden oid.

Alsnog, fijne vakantie !

Posted

Maandag of dinsdag hoor ik meer. Kia NL is druk bezig. Wat misschien nog meldenswaardig is, dat we na de Gotthard in gigantisch onweer en bijbehorende bakken met regen belandde. Dus denk ik aan een vochtprobleem. Maar goed, diagnose zal het wel probleem wel tackelen.

auto begon te schokken en had ook geen vermogen meer. EV lampje knipperen, motormanagement aan en bovenin dashboard een driehoekje met uitroepteken en tekst “HEV” in beeld. Je schrikt wel even.

Zal even een foto bij zetten.

DF992073-E65C-4B6A-A826-227338D365AA.jpeg

Guest CeedDriver
Posted
15 uur geleden zei Niro marc:

Jep ik heb het ook meegemaakt. Mijn Niro had net 4900 km gelopen. Kreeg ook op het scherm de melding ''storing hybride systeem'' te zien en hij ging piepen. Ik had achter geen verlies van vermogen. Ook de auto meteen stil gezet. Na even wachten kon ik de auto wel weer starten en gewoon rijden. Bij thuiskomst ging het lampje van het motor management branden maar ik merkte met rijden nog steeds niets bijzonders. De volgende dag meteen naar de dealer gegaan. Ze hebben hem daar meteen uitgelezen en er was een storing van de nokkenassensor. Ze hebben toen een update geïnstalleerd en de foutmelding gewist. Na 100 meter rijden ging het lampje weer branden. Meteen weer uitgelezen en weer de zelfde storing. Toen zijn ze verder gaan kijken en bleek de nokkenassensor stuk te wezen. Deze is vervangen en toen deed hij het weer 100% goed zonder meldingen. Van de melding ''storing hybride systeem'' konden ze niets terugvinden bij het uitlezen. Helaas ging het lampje van het motor management na 400km weer branden. Weer naar de dealer toe en weer uitgelezen. Toen bleek de krukassensor stuk te wezen. Hier toen geen melding ''storing hybride systeem'' gehad, alleen het lampje van het motor management ging branden. Na reparatie van de krukassensor nu ruim 1000km verder en geen storing of meldingen meer gekregen. Ook de melding van het hybride systeem is nooit meer terug geweest. 

Hoop dat ze het probleem bij jou snel vinden. Helemaal als je in het buitenland zit zit je daar niet op te wachten. Sterkte en hoop dat de Niro snel gemaakt is voor jullie en jullie weer verder kunnen!

Posted
19 minuten geleden zei NiroDriver:

Jep ik heb het ook meegemaakt. Mijn Niro had net 4900 km gelopen. Kreeg ook op het scherm de melding ''storing hybride systeem'' te zien en hij ging piepen. Ik had achter geen verlies van vermogen. Ook de auto meteen stil gezet. Na even wachten kon ik de auto wel weer starten en gewoon rijden. Bij thuiskomst ging het lampje van het motor management branden maar ik merkte met rijden nog steeds niets bijzonders. De volgende dag meteen naar de dealer gegaan. Ze hebben hem daar meteen uitgelezen en er was een storing van de nokkenassensor. Ze hebben toen een update geïnstalleerd en de foutmelding gewist. Na 100 meter rijden ging het lampje weer branden. Meteen weer uitgelezen en weer de zelfde storing. Toen zijn ze verder gaan kijken en bleek de nokkenassensor stuk te wezen. Deze is vervangen en toen deed hij het weer 100% goed zonder meldingen. Van de melding ''storing hybride systeem'' konden ze niets terugvinden bij het uitlezen. Helaas ging het lampje van het motor management na 400km weer branden. Weer naar de dealer toe en weer uitgelezen. Toen bleek de krukassensor stuk te wezen. Hier toen geen melding ''storing hybride systeem'' gehad, alleen het lampje van het motor management ging branden. Na reparatie van de krukassensor nu ruim 1000km verder en geen storing of meldingen meer gekregen. Ook de melding van het hybride systeem is nooit meer terug geweest. 

Hoop dat ze het probleem bij jou snel vinden. Helemaal als je in het buitenland zit zit je daar niet op te wachten. Sterkte en hoop dat de Niro snel gemaakt is voor jullie en jullie weer verder kunnen!

Bij jou zou dus de vraag moeten zijn, hoe die 2 sensoren kapot kunnen gaan. Aan de andere kant; een brok elektriek in die bak en dat kan fout gaan 

mijn auto was, nadat ik hem op de P-plaats stil had gezet, niet meer aan te krijgen. Alle systemen functioneerde verder nog wel dus ik had nog elektriciteit genoeg. Ik had er overigens ook niet aan moeten denken om nog een berg omhoog te moeten want op een vals plat haalde die de 60 niet eens meer. 

Maar goed, we wachten rustig morgen of dinsdag af en dan zien we wel.

Guest CeedDriver
Posted (edited)

Dat is inderdaad de vraag Marc, waarom gaan die dingen zo snel stuk. Ik heb het de dealer ook gevraagd maar deze zij het ook niet te weten. Hoe oud is jou auto nu? Die van mij is 22-6 dit jaar precies een jaar oud.

nee nog keer bergen zit je dan noet op te wachten met een behoorlijk vermogensverlies, kan ik mij heel goed voorstellen. Ben je al wel op bestemming om moet je nu een paar dagen wachten tot je verder kan naar je bestemming?

Edited by CeedDriver
Guest CeedDriver
Posted

Oei dat is erg jong, al blijft het natuurlijk materiaal....en dat kan helaas altijd stuk gaan. Al blijft het heel erg vervelend als je stil komt te staan.

ik dacht nog, misschien is het het zelfde probleem als ik had als ze even oud zijn. Misschien een slechte serie van een onderdeel ofzo. Maar die vlieger gaat helaas niet op gezien het leeftijdsverschil. En dan nog is het vreemd waarom jij vermogensverlies hebt en ik naganoeg niets merkte met rijden. Ondanks de zelfde melding zou het bijna wel iets anders moeten zijn.

hoop dat ze het snel vinden en je snel verder kan.

Posted
Op 27-5-2018 om 18:23 zei NiroDriver:

Oei dat is erg jong, al blijft het natuurlijk materiaal....en dat kan helaas altijd stuk gaan. Al blijft het heel erg vervelend als je stil komt te staan.

ik dacht nog, misschien is het het zelfde probleem als ik had als ze even oud zijn. Misschien een slechte serie van een onderdeel ofzo. Maar die vlieger gaat helaas niet op gezien het leeftijdsverschil. En dan nog is het vreemd waarom jij vermogensverlies hebt en ik naganoeg niets merkte met rijden. Ondanks de zelfde melding zou het bijna wel iets anders moeten zijn.

hoop dat ze het snel vinden en je snel verder kan.

Update:

auto wordt gerepatrieerd naar NL. Kia NL begreep van de lokale dealer dat het Hybride systeem kapot is en dat de onderdelen bestellen en reparatie uitvoeren wel 2-3 weken gaat duren. Wat het exacte probleem is wisten ze ook nog niet, maar daar komen ze in NL wel achter. Ik krijg morgen vervangend vervoer.

zodra ik weet wat het exacte probleem is zal ik daarover berichten.

Posted

Dit is heftig. Zowel voor u als voor uw auto.

Hoop dat u alsnog op een prettige manier verder kunt reizen.

Je zal maar uit de garantieperiode zijn.

Ook ik ga over 2 maandjes door de Gotthard. Hoop niet hetzelfde mee te maken.

Hou ons op de hoogte, aub. Ben reuze benieuwd.

Guest CeedDriver
Posted
2 uur geleden zei Niro marc:

Update:

auto wordt gerepatrieerd naar NL. Kia NL begreep van de lokale dealer dat het Hybride systeem kapot is en dat de onderdelen bestellen en reparatie uitvoeren wel 2-3 weken gaat duren. Wat het exacte probleem is wisten ze ook nog niet, maar daar komen ze in NL wel achter. Ik krijg morgen vervangend vervoer.

zodra ik weet wat het exacte probleem is zal ik daarover berichten.

Jeetje zeg dit had ik toch niet verwacht! Enorm balen is dit voor jullie. Zitten jullie nu al vanaf zondag te wachten tot jullie verder kunnen naar jullie bestemming of waren jullie daar al aangekomen? Enorm sterkte en houd ons op de hoogte mocht je meer horen,

Posted

Alle lof, tot nu toe, voor Kia want de sleepdienst was snel geregeld, deze hadden weer een taxi geregeld voor de laatste 50 km naar onze bestemming. De taxi kosten kan ik declareren bij Kia. Ze houden mij dagelijks op de hoogte van de gebeurtenissen dus wat dat betreft .....top.  de auto gaat naar de dichtstbijzijnde Kia dealer in mijn woonplaats. Ik krijg vervangend vervoer hier in Italië, die moet ik in NL weer inleveren en dan krijg ik daar weer vervangend vervoer voor de rest van de tijd dat de auto bij de garage staat. Ik moest wel rekening houden met een week of 3 a 4..... dat vond ik wel wat lang, maar ja, ze gaan het wel regelen. Anderzijds......dat mag ook wel bij dit soort problemen met een auto van 2 maanden oud.

Alleen onze plannen om van hieruit allerlei steden in noord Italië te gaan bezoeken, gaan dus niet door. We zitten vast op de bestemming en kunnen geen kant op. Wel lekker rustig en met de benenwagen kom je ook bij de supermarkt.

zoals aangegeven; ik zal updates geven zodra ik meer weet.

• Like 1
Guest CeedDriver
Posted
5 minuten geleden zei Niro marc:

Alle lof, tot nu toe, voor Kia want de sleepdienst was snel geregeld, deze hadden weer een taxi geregeld voor de laatste 50 km naar onze bestemming. De taxi kosten kan ik declareren bij Kia. Ze houden mij dagelijks op de hoogte van de gebeurtenissen dus wat dat betreft .....top.  de auto gaat naar de dichtstbijzijnde Kia dealer in mijn woonplaats. Ik krijg vervangend vervoer hier in Italië, die moet ik in NL weer inleveren en dan krijg ik daar weer vervangend vervoer voor de rest van de tijd dat de auto bij de garage staat. Ik moest wel rekening houden met een week of 3 a 4..... dat vond ik wel wat lang, maar ja, ze gaan het wel regelen. Anderzijds......dat mag ook wel bij dit soort problemen met een auto van 2 maanden oud.

Alleen onze plannen om van hieruit allerlei steden in noord Italië te gaan bezoeken, gaan dus niet door. We zitten vast op de bestemming en kunnen geen kant op. Wel lekker rustig en met de benenwagen kom je ook bij de supermarkt.

Goed te horen dat Kia NL het allemaal top regelt Marc. Gelukkig is er het laatste stukje een taxi voor jullie geregeld zodat jullie toch nog op de vakantiebestemming konden komen. Het blijft erg zuur dat plannen daar niet door kunnen gaan, maar gelukkig ben je er toch gekomen zonder dagen vertraging. Zo te zien maakt Kia NL er echt werk van en zetten ze alles op alles om de boel zo goed als mogelijk te laten verlopen voor jullie. Ben het met je eens dat dit ook wel mag met zo'n auto van 2 maanden oud met 4000km op de teller. Gelukkig snapt Kia NL dit ook :-) 

Ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van jullie vakantie daar en alles straks op weg naar huis allemaal wat soepeler verloopt. 

Toch nog veel plezier daar en probeer ondanks alles toch nog te genieten in het mooie Italië! We horen het wel als je weer een update hebt. 

• 3 weeks later...
Posted

Ben wel benieuwd wat de status is van je reparatie.

Zelf begreep ik in de garage dat het leveren van onderdelen een dingetje is. De verkoop gaat zo goed dat de after sales wat achterblijft voor het leveren van onderdelen. Wat zo maar kan betekenen dat er nog geen onderdelen binnen zijn na 16 dagen:(

• 2 weeks later...
Posted

Posted

Vandaag 28 juni (ruim een maand na het euvel!) is de Niro aangekomen bij de plaatselijke dealer. Zij hebben hem vanaf de vrachtauto direct op de brug gezet. Uitgelezen, in ieder geval een sensor kapot. Ze gaan verder zoelen 

In de tussentijd al drie verschillende auto’s gereden: 

Audi A3 quottro 2.0 tfsi automaat. Super ding, wat ligt dat op de weg zeg. Helemaal geweldige auto.......prijs ook!!

Hyundai Kona. 1.0 ltr 3 cilinder. Je schakelt je helemaal gek. Absoluut niet mijn ding.

renault Capture. 1.2 ltr automaat. Stuiters K, Flipperkast (bij alles wat je doet, waar je voorbij gaat etc gaat een signaaltje),  die zuipt als een.....Helemaal niet mijn ding!

ik hoop dus dat de Niro gauw klaar is en ik weer in mijn eigen auto kan rijden.

Posted
5 minuten geleden zei Niro marc:

Vandaag 28 juni (ruim een maand na het euvel!) is de Niro aangekomen bij de plaatselijke dealer. Zij hebben hem vanaf de vrachtauto direct op de brug gezet. Uitgelezen, in ieder geval een sensor kapot. Ze gaan verder zoelen 

Audi A3 quottro 2.0 tfsi automaat. Super ding, wat ligt dat op de weg zeg. Helemaal geweldige auto.......prijs ook!!

Hyundai Kona. 1.0 ltr 3 cilinder. Je schakelt je helemaal gek. Absoluut niet mijn ding.

renault Capture. 1.2 ltr automaat. Stuiters K, Flipperkast (bij alles wat je doet, waar je voorbij gaat etc gaat een signaaltje),  die zuipt als een.....Helemaal niet mijn ding!

Heb je met al je ellende toch een wijze les geleerd: Kia Niro is een geweldig auto. Maar toch sterkte en hopelijk geniet je alsnog van je vakantie.

• 2 weeks later...
Guest CeedDriver
Posted
Op 28-6-2018 om 16:29 zei Niro marc:

Beetje late reactie van mij, maar beter laat dan nooit hahaha.

Ik heb zo maar het vermoeden dat het een positiesensor van de krukas of nokkenas is die stuk is. Zelfde probleem als dat ik heb gehad dus. Is er ondertussen al meer nieuws van de dealer Niro Marc?

De storingsmelding in het Hybride systeem heeft de dealer bij mij nooit terug kunnen vinden. Wel zijn er bij de afgelopen olie beurt die mijn Niro gehad heeft een paar weken geleden diversen updates uitgevoerd omdat ik nu voor de 2e keer last had van een bibberende/slippende koppeling bij het optrekken van 1e naar 2e versnelling en bij de redelijk gas bij geven om te versnellen. Gebeurde niet altijd maar wel regelmatig. Schijnt (internet staat er vol mee) een bekend probleem te zijn bij de DCT/DSG bakken bij verschillende merken.

Hoop dat ze het probleem voor jou toch nu snel op kunnen lossen en jij weer lekker rond kan rijden in de Niro! Al met al blijf ik de Niro een geweldige en erg lekkere auto vinden om te rijden :-) 

Posted

Update 18 juli,

we zijn inmiddels 8 weken verder. Ik rijd nog steeds in een benzine slurpende Renault Capture.

In ieder geval is nu wel duidelijk wat er gerepareerd gaat worden. De gehele elektro motor gaat vervangen worden. Deze zal volgens de dealer wrs opgestuurd worden naar Korea voor nader onderzoek. Of zij dan ook op de hoogte gesteld worden van de evt oorzaak is maar de vraag. Mijn vermoeden blijft dat het te maken heeft met inductie. De reparatie zal as vrijdag worden opgestart maar aangezien het de eerste keer in NL is dat deze reparatie uitgevoerd zal worden zal de auto wrs vrijdag niet klaar zijn. Er moet ook nog getest worden. Ik hoop dat wanneer de Niro weer in mijn bezit komt hij weer net zo fijn rijdt als toen ik hem kreeg.

Ik houd jullie op de hoogte

Guest CeedDriver
Posted

Hey Marc,

Dit is wel heel, heel erg heftig met zo'n lage kilometerstand al zo'n heftig grote reparatie man pfffff. Ik hoop dat ze hem snel voor je maken en je hem snel weer terug zult hebben. En ook dat je dan kunt gaan genieten van de Niro want het is echt een zalige wagen om mee te rijden. Maar dan moeten deze dingen natuurlijk niet gebeuren want dit is gewoon heel erg ''proest....'' uhuuu vervelend en zuur. 

Bedankt dat je ons op de hoogte houd als er nieuw is. Ik blijf je topic volgen!

Posted

25 juli 2018,

zojuist de Niro weer opgehaald en idd is de elektro motor vervangen. Oorzaak is onbekend. Was volgens Kia.nl de eerste keer in Europa dat dit gebeurde. De garage is alleen al 16 uur bezig geweest met demonteren en monteren. Daar komt het diagnose stellen nog bij dus dat zijn in totaal heel wat arbeidsloon uren. Dan nog de kosten voor het onderdeel........ook daar wisten ze de prijs niet van maar zal ongetwijfeld enkele duizenden euro’s zijn. Gelukkig niet voor mijn rekening.

nu gaan we weer lekker rijden. Ik ben benieuwd

5E8BBD81-9A51-4B86-A563-CF00CA3330EF.jpeg

Posted

En helaas......na 15km rijden beginnen alle toeters en bellen weer te ringelen en is het euvel schijnbaar dus toch niet opgelost. Niro weer ingeleverd en wacht op bericht. Garage stond zelf ook verbijsterd te kijken en dat is logisch.

• Sad 1