Ga naar inhoud

Huidig verbruik van je Rio


Rox

Aanbevolen Berichten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het verbruik is van menig Rio 4/YB rijder

Momenteel heb ik 500 km gereden met, heel vreemd met deze temperaturen, vooral de airco aan. De boordcomputer schommelt op de 5.5/5.6 wat neerkomt op grofweg 1 op 18. Ik heb de hoop dat hij na grondig inrijden en rijden zonder airco zakt naar de 5.2/5.3. Met 5.5 ben ik overigens ook al aardig tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou heb ik 1600 km gereden en ik moet zeggen dat ik alleen maar korte stukjes rijd en mijn gemiddelde gebruik ligt nu op 7,6
Heb wel gemerkt dat als je onder het rijden de airco uitzet dit énorm in het verbruik scheeld had ik niet verwacht dat dit zo veel zou zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij de meeste km'ters naar mijn werk. Dan ben ik in een paar tellen op de auto weg en dan ongeveer op de helft op de auto snel weg. Dan een klein stukje 80km weg en ik ben er. In totaal 53km.
Teller overall staat nu op 6,5

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar italie gereden met mijn Rio 4 YB 120pk met airco aan door duitsland en zwitserland over de gothardpass, totaal ongeveer 1500 km 1:16 gereden, vol gepakte auto met 4 inzittende.

Overal op cruisecontrol gereden, indien mogelijk en maximale snelheden gereden, in duisland ook nog een paar keer op de autobahn de 200km/u aangetikt (had nog gas over en het verkeer liet het toe (wilde de top eens zien maar durfde niet harder, dit heeft mijn verbruik naar beneden gehaald dus had nog zuiniger kunnen rijden.)

Ben erg tevreden over het resultaat mede dat de auto ook afgeladen was.

Heb deze auto dit jaar nieuw aangeschaf en had nog nooit kia gereden.

Zelfs toens in 200 km/u reed zat ik nog rustig stabiel in de auto zonder dat de auto begon te trillen, mijn vorige auto (Suzuki swift) begon als te shaken bij de 150 km/u.

Normaal rijd ik gemiddeld 1:17 voor woon verkeer.

Naar mijn werk gebruik ik me auto niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Gisteren de Rio (YB) naar de garage voor zijn eerste beurtje (15000 km).
Er is een motormanagement update gedaan en ik heb de verbruiksmeting gereset.
Tot aan de beurt had ik een gemiddelde van 6,7L/100km.
Ik rij 50/50 stad/snelweg.
Mijn vorige Kia (Pro-c'eed, 2010, 1.4 benzine) reed zuiniger ( 6,3L/100km).

Ben benieuwd wat de update doet, ik hou het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb nu, sinds de beurt en de update ruim 1000km verder en rij nu gemiddeld 6,2l/100km onder dezelfde omstandigheden.
De update heeft dus wel geholpen, scheelt toch 0,5l/100km.

Ik blijf het in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Inmiddels zit ik op bijna 2000km en is het verbruik op 6.0/6.1 gekomen (kleine stadsritten en snelwegstukken van minimaal 50km). Moet zeggen dat ik de eerste 1000km me keurig aan het boekje gehouden heb en keurig uit de hoge toeren bleef en schakelde wanneer de indicator het aangaf. Nu de auto mij meer eigen is ben ik teruggekeerd naar mn eigen rijstijl waarin ik afwisselend stevig kan optrekken maar ook cruisend kan rijden. Schakelen doe ik wel vroeger dan met de Rio '03 want als ik de indicator volg vind ik hem vooral bij 4 en 5 toch wel erg laag in toeren en bromt ie een beetje teveel voor mn gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik zit op een gemiddelde van 5,5 liter op 100 kilometer. Kilometerstand is - uit m'n hoofd - 1.245 kilometer; meestal stadsverkeer, nog geen lange stukken autosnelweg. Niet te vergelijken met m'n vorige auto, een Volkswagen Polo diesel, want die was echt superzuinig. Maar van de Kia Rio wordt ik in z'n totaliteit toch blijer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Km stand staat nu op 30.000km. Dagelijks 100km, waarvan 60km snelweg en daar weer gemiddeld 10km in de file... uch... Maar toch 1:16, dus al niet slecht vind ik.
Tank altijd Euro95, maar nu lees ik dat anderen ook Euro98 tanken?
Wat is de beweegreden om 98 te tanken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...

Nou, bij mij in de buurt is de benzine 98 toch echt duurder dan 4 cent de liter.

Zelfs bij de goedkopere benzine pompen is het verschil minimaal 8 cent, meestal 

zelfs 10 cent.

Voor 4 cent de liter zou ik het ook doen maar nu is het me teveel helaas.

En ik rij regelmatig, auto staat weinig stil dus dat moet ook kunnen.

Auto rijd er ook prima op verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...