Ton van Hout Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 (aangepast) Beste e-Niro rijders, in dit draadje wil ik iedereen de kans geven neer te pennen welke verzekeringen er geoffreerd worden voor jouw e-Niro. Om het enigszins tot level playing field te maken verzoek ik je de volgende gegevens te quoten bij het insturen van je informatie. Het doel is om aspirant rijders de verschillen tussen de verzekeringen te tonen. Auto: Verzekerd bedrag €: Geslacht verzekerde: Leeftijd verzekerde: Provincie verzekerde: Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): Naam verzekeraar: Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): Eigen risico in €: Premie per maand in €: Nieuwwaarde beschermer specificaties: Andere: 31 Januari, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Ton van Hout Geplaatst 31 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2019 (aangepast) 6 minuten geleden, Ton van Hout zei: Auto: Kia e-Niro Executive lijn Verzekerd bedrag: € 38.305 (ik verzeker excl. BTW ivm zakelijke verzekering) Geslacht verzekerde: M Leeftijd verzekerde: 43 Provincie verzekerde: Overijssel Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 16 Naam verzekeraar: Centraal Beheer Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): All-Risk, inzittenden Eigen risico in €: 0 Premie per maand in €: 77 Nieuwwaarde beschermer specificaties: 3 jaar tegen nieuwwaarde Andere: geen bijzonderheden 31 Januari, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Hippe lip Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 Zeg ehhh, heb jij je aangemeld bij de privacywaakhond? Je vraagt nogal wat. Je kunt ook gewoon de basis AR-verzekering vergelijken en er je argumenten voor en tegen bij zetten. Ieder miet toch de prioriteiten voor zichzelf bepalen en die zijn vast heel verschillend..... Quote
Ton van Hout Geplaatst 31 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2019 Juist om het niet herleidbaar te maken hou ik het vrij oppervlakkig... Quote
Ton van Hout Geplaatst 31 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2019 (aangepast) 37 minuten geleden, Ton van Hout zei: Auto: e-Niro Executive lijn Verzekerd bedrag €: 38.305 (ex BTW ivm zakelijke verzekering) Geslacht verzekerde: M Leeftijd verzekerde: 43 Provincie verzekerde: Overijssel Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 16 Naam verzekeraar: Carmeleon Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): All-Risk, inzittenden, rechtsbijstand, bijtellingsbeschermer Eigen risico in €: 0 Premie per maand in €: 76,24 (€ 65,78 + 4,24 + 6,23) (premie, inzitt, bijt.bschmr) Nieuwwaarde beschermer specificaties: 5 jaar tegen volledige waarde Andere: bijtellingsbeschermer, voor € 75 premie wordt er een verzekering afgesloten waarbij er indien er totaalverlies plaatsvind en er een vervangende auto moet komen waarbij de bijtelling naar 22% gaat, de verzekeraar het verschil aan de fiscus betaalt. Deze verzekering wordt het omdat er twee belangrijke dingen inzitten voor mij: 5 jaar lang nieuwwaarde en de bijtellingsbeschermer. Bij schade moet deze hersteld worden door de leverende dealer. 31 Januari, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Hippe lip Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 Lijkt me goed om hier (ook) info uit te wisselen over waarom je een bepaalde verzekeraar wel of niet zou kiezen. Mij werd bij de bestelling meteen een offerte voor een verzekering vanuit Kia meegegeven. Toen ik thuis dat eens vergeleek met die van de ANWB had ik het gevoel dat die laatste ongeveer de helft kost met gelijke dekking. Ik heb nog niet uitgezocht waar dat verschil nou vandaan komt. Quote
Sigmasailor Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 Ik heb (vorige week) bij Independer en Doei Doei gekeken maar daar kom je zonder kenteken niet verder. De e-Niro kennen ze nog niet. @Hippe lip: wat is er geoffreerd? Hou ons niet langer in spanning. Quote
Hippe lip Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 5 uur geleden, Sigmasailor zei: Ik heb (vorige week) bij Independer en Doei Doei gekeken maar daar kom je zonder kenteken niet verder. De e-Niro kennen ze nog niet. Daar had ik in december ook last van en toen heb ik het kenteken van de proefritauto gebruikt. Er zijn inmiddels genoeg foto’s van e-Niro’s op het internet te vinden om te gebruiken. Quote
Sigmasailor Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 Goeie tip, wat heb je zelf al ontdekt? Quote
e-niro Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 455 euro incl inzittenden excl btw verzekerd e-niro execute incl ass belasting 41 schadevrije jaren(maar dat maakt niet zoveel uit als je er 15 hebt is hetzelfde bedrag) all risk. goedkoper kon ik niet vinden. interp....s was 960 excl 21% ass belasting. Dus overgestapt naar doei doei Quote
Gast Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 455 euro incl inzittenden excl btw verzekerd e-niro execute incl ass belasting 41 schadevrije jaren(maar dat maakt niet zoveel uit als je er 15 hebt is hetzelfde bedrag) all risk. goedkoper kon ik niet vinden. interp....s was 960 excl 21% ass belasting. Dus overgestapt naar doei doeiIs dat allrisk? Lijkt me wel erg weinig?Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk Quote
Gast Geplaatst 31 Januari, 2019 Geplaatst 31 Januari, 2019 Vul trouwens net mijn eigen kenteken in bij doei doei, kennen ze niet....rij toch al 3 weken rond. Ben trouwens wel benieuwd naar de postcode van de lage offerte.....In de Randstad betaal je behoorlijk meer dan in het andere voorbeeld Overijssel. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk Quote
Ton van Hout Geplaatst 31 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2019 Dat is de reden van de vergelijker, de verschillen kunnen zien die er zijn en dmv de parameters de verschillen enigszins verklaren. Quote
Geronimo81 Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 (aangepast) Nou, daar gaan we. hoop dat iemand hier iets aan heeft... Auto: e-niro Verzekerd bedrag € 37.413 ex btw (dat is de catalogusprijs die in de polis staat) Geslacht verzekerde: man Leeftijd verzekerde: 37 Provincie verzekerde: ZH Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 15 (was 16 en is 1 jaar gezakt omdat ik ben overgestapt, snap ik geen zak van, maar het zal wel...) Naam verzekeraar: Unigarant Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): all risk + inzittende. De rest weet ik eerlijk gezegd niet. Eigen risico in € 0,00 (alleen bij ruitvervanging € 75,00) Premie per maand in € 62,40 p/maand Nieuwwaarde beschermer specificaties: 1 jaar Andere: WA 2,5 miljoen schade verzekerd aan zaken, 6,1 miljoen aan personen. edit: ik heb mijn bedrijf in Rotterdam en de auto staat op naam van mijn zaak, echter heeft mijn verzekeringstussenpersoon het voor elkaar gekregen dat de verzekering via mijn privé-adres loopt en aangezien in ik een klein dorp woon, scheelt dat een hoop, terwijl de verzekering hetzelfde is. Maasje in de wet, denk ik dan maar... Ik had hem ook nog gezegd liever een hoog eigen risico te hebben en een lage maandpremie, aangezien ik toch nooit een schade claim uit angst te zakken in mijn bonus-males, maar ik zie dat mijn eigen risico 0 is, als ik het bij een door hen aangesloten bedrijf laat uitvoeren. Nou ja, dit zal wel de meest gunstige aanbieding geweest zijn ofzo. Ik heb zelf ook even op independer gekeken en veel goedkoper kon het volgens mij niet. 1 Februari, 2019 aangepast door Geronimo81 Quote
Sigmasailor Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Ik mis een belangrijk gegeven: hoeveel kilometer per jaar ga je rijden? Dat maakt echt uit bij de verzekeraars. Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 mijn polis staat op de zaak in Delft en dat is duurder dan mijn woonplaats, kon dat helaas niet aanpassen.... Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 (aangepast) 38 minuten geleden, Sigmasailor zei: Ik mis een belangrijk gegeven: hoeveel kilometer per jaar ga je rijden? Dat maakt echt uit bij de verzekeraars. klopt, ik sta op onbeperkt, dat scheelt echt met de standaard 15k 1 Februari, 2019 aangepast door Veefer Quote
Sigmasailor Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Dan heb je helemaal een goede prijs gekregen zeg! Jammer dat bij de eerdere melders dit gegeven er niet bijstaat. Lijstje uitbreiden? Ik heb het met TX 817 N en XJ 387 X geprobeerd maar het lukt daarmee niet iets te vinden bij Doei Doei (die lijkt ook aantrekkelijk). Ik heb nog tijd tot mei en zal tegen die tijd mijn tussenpersoon eens vragen. Ben ook benieuwd waar Kia zelf mee komt. Destijds was de verzekering voor de Leaf via Nissan ook erg voordelig. Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Auto: e-niro Verzekerd bedrag € 37.413 ex btw (dat is de catalogusprijs die in de polis staat) Geslacht verzekerde: man Leeftijd verzekerde: 56 Provincie verzekerde: ZH (Delft) Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 17 Naam verzekeraar: Amlin Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): all risk + inzittende+rechtshulp. Eigen risico in € 0,00 (alleen bij ruitvervanging € 68,00) Premie per maand in € 94,12 p/maand Nieuwwaarde beschermer specificaties: 1 jaar Andere: WA 2,5 miljoen schade verzekerd aan zaken, 7,5 miljoen aan personen. Als ik op independer mijn gegevens en parameters invul kom ik voor alleen een Casco verzekering op €866,64 per jaar bij Allsecur (doei doei) dus waar dat hele lage bedrag van e-niro vandaan komt snap ik niet. Quote
Sigmasailor Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 En bij hoeveel kilometer per jaar is dat? Er zit nogal wat verschil tussen de premies zeg. Echt de moeite van shoppen waard. Ik heb ook al 77 euro met 5 jaar nieuwwaarde bescherming voorbij zien komen. Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 25.000 tot 30.000 km Delft, Zuid Holland Ik had niet zo heel veel tijd om me te oriënteren, aangezien ik een van de eersten was die die auto kreeg. Aan het eind van het jaar eens rondneuzen voor volgend jaar. De meesten kenden de auto nog niet eens. Ben toen naar de agent gegaan waar ik ook de andere bedrijfsauto's verzekerd heb. Die zijn wel concurrerend trouwens. Quote
Sigmasailor Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 (aangepast) Heb net Allsecure (Doei, Doei) geprobeerd. Wat een amateurs zeg. De e-Niro zonder kenteken kan je niet vinden. Met kenteken vind hij wel het juiste type maar krijg je geen prijs. Als je ze belt kunnen ze alleen een prijs geven op kenteken. Ze snappen kennelijk niet dat je dergelijke zaken vooraf wilt uitzoeken. Het helpt ook niet als je ze verteld dat er dit jaar 3000 geleverd gaan worden. Kortom: Doei, doei Doei, doei! 1 Februari, 2019 aangepast door Sigmasailor Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 even de proef op de som genomen. Het verschil bij allsecur tussen Delft en mijn woonplaats Katwijk aan Zee is al ± 75 euro per jaar (Delft meer) Quote
Sigmasailor Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Auto: Kia e-Niro Executive lijn Verzekerd bedrag: Geslacht verzekerde: M Leeftijd verzekerde: 64 Provincie verzekerde: ZH Kilometers per jaar: 15000-20000 Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 12 Naam verzekeraar: Independer vindt Allsecur Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): All-Risk, inzittenden, rechtsbijstand Eigen risico in €: ? Premie per maand in €: 64,50 Nieuwwaarde beschermer specificaties: ? Andere: Bij Allsecur niet te vinden. Quote
Gast Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Let op bij Allsecur wat de volledig casco dekking is. Bij volledig casco staan nog géén EV auto's. Kan me voorstellen dat voor EV's er óók extra eisen aan een alarm gesteld worden. Als je die kosten meerekent, dan is het ineens niet zo goedkoop meer. Mijn verzekering neemt genoegen met de standaard SCM startonderbreker. Ik zou daar dan nog specifiek naar vragen. Bij de voorwaarden staat dit: Uitzonderingen: Mitsubishi Outlander Hybride, Audi Q5, Audi A5 Sportback en Mercedes-Benz CLA-klasse jonger dan 5 jaar en minder dan €50.000,00 of ouder dan 5 jaar tot € 75.000,00 VbV/SCM startonderbreker met eigen authorisatie i.c.m. VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.