Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag de ANWB-verzekering geregeld. Bleek eenvoudiger dan gedacht. Ik snap niet hoe het zit met die catalogusprijs. De één zegt dat het net óver de 45k ligt, bij mij werdt zonder blikken of blozen gezegd dat de catalogusprijs 44.475 is. Alarm is dus geen issue!

Voor jullie info:
WA + volledig casco: 433,53 euro per jaar
Verkeersrechtsbijstand: 48,44
Zekerheid voor inzittenden: 63,53
3 jaar aanschafwaardegarantie: 22,50
TOTAAL 568 euro per jaar of bij maandbetaling 49,67 euro.
Kanttekeningen: regio Zutphen, 62 jaar oud en 33 schadevrije jaren en ANWB-lid (voor het leven).

Ben er blij mee!

1606895968_IMG_58832.thumb.jpg.821b5dd8af41cc10e22d1a95962f57f3.jpg

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, Nick_2019 zei:

Klopt, zo ging het bij mij ook. Maar dit is wel het bedrag zonder je mooie rode kleur. Is de lak nou niet verzekerd?

Misschien niet. Daar betaal ik dan ook geen premie voor, want je kunt extra's wel bijverzekeren tot 5000 euro, maar daar betaal je dan ook voor. 

Nou, dat risico draag ik dan maar.....

Geplaatst
13 minuten geleden, Hippe lip zei:

Misschien niet. Daar betaal ik dan ook geen premie voor, want je kunt extra's wel bijverzekeren tot 5000 euro, maar daar betaal je dan ook voor. 

Nou, dat risico draag ik dan maar.....

Ben bang dat verzekeraars niet zo werken..........als blijkt dat de auto (met lak) boven een waarde zit waarbij een alarm vereist zou zijn, kun je nog wel in de problemen komen. Een auto van E 100.000 kun je (helaas) ook niet voor E 45.000 verzekeren.............

Geplaatst (aangepast)

Ik ben daar niet zo bang voor. Ze kijken aan de hand van het kenteken of merk + type naar de catalogusprijs in hun database en op basis daarvan worden die voorwaarden bepaald. Vrij simpel dus. Aan de telefoon zei ik eerst dat ik een overeenkomst had met een catalogusprijs van net onder de 45k maar dat dit bij hun mss hoger genoteerd staat. Toen zei mevrouw van de verzekering dat ze alleen kunnen werken aan de hand van wat hun database aangeeft.

Bovendien: het gaat om de catalogusprijs en dat is zónder extra’s zoals kleurkeuze, open dak, trekhaak of wat dan ook.

ik vrees dus nix...

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
10 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ik ben daar niet zo bang voor. Ze kijken aan de hand van het kenteken of merk + type naar de catalogusprijs in hun database en op basis daarvan worden die voorwaarden bepaald. Vrij simpel dus. Aan de telefoon zei ik eerst dat ik een overeenkomst had met een catalogusprijs van net onder de 45k maar dat dit bij hun mss hoger genoteerd staat. Toen zei mevrouw van de verzekering dat ze alleen kunnen werken aan de hand van wat hun database aangeeft.

ik vrees dus nix...

OK............. (gewaarschuwd mens telt voor 2)

Geplaatst
1 minuut geleden, King Niro zei:

OK............. (gewaarschuwd mens telt voor 2)

Ik ga toch echt geen premie voor 2 betalen, hoor... :tt2:

• Like 1
  • Haha 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ook bij de ANWB verzekerd zojuist. Mooie polis zeg! Ex. BTW, veilig rijden, 3jr nieuwwaarde en All-Risk voor minder dan 400 euro per jaar! Dank voor de tip!

• 7 maanden later...
Geplaatst

Zoooo, we zijn (bijna) een jaartje verder. Ik kreeg net een prolongatie voorstel van Carmeleon binnen. 'Zo maar' eventjes bijna 25% er bovenop (geen claims gehad). Met als 'verklaring' dat het allemaal zo duur wordt. Beetje vreemd dat andere verzekeringen niet zo extreem reageren? 

Wie heeft er een goed alternatief?

Geplaatst (aangepast)
21 uur geleden, Sigmasailor zei:

Zoooo, we zijn (bijna) een jaartje verder. Ik kreeg net een prolongatie voorstel van Carmeleon binnen. 'Zo maar' eventjes bijna 25% er bovenop (geen claims gehad). Met als 'verklaring' dat het allemaal zo duur wordt. Beetje vreemd dat andere verzekeringen niet zo extreem reageren? 

Wie heeft er een goed alternatief?

Tja, dat zijn dus van die cowboyverzekeringen waarover we het in het begin hadden. Die lokken je met een lage premie en verhogen het daarna flink om het weer terug te verdienen. Als je dus niet oplet ben je flink duur uit.

ANWB al geprobeerd? Sowieso een lage premie en prima voorwaarden. En ik hoefde gelukkig ook geen alarm in te bouwen, dus ik neem aan dat dit bij jou ook niet hoeft. Geef ff een seintje als ze je wel daartoe verplichten, dan kan je het mss gooien op “hij hoeft het ook niet”?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

Tja, dat zijn dus van die cowboyverzekeringen waarover we het in het begin hadden. Die lokken je met een lage premie en verhogen het daarna flink om het weer terug te verdienen. Als je dus niet oplet ben je flink duur uit.

Ik zit net als jij bij de ANWB maar mijn premie steeg toch ook mooi met 15%.

Geplaatst

Hmmm, ze vallen over de cataloguswaarde. Zou boven de 45k uit komen (is 44500) waardoor SCM 2 vereist is (en dat ga ik echt niet doen). 

Hoe pak je dat aan?

Op mijn aankoopbon is de waarde 36.756,20 (ex BTW) is 44.475. ANWB denkt dat het 37.413 (45.269) is. De grens ligt kennelijk op 45k.

Geplaatst (aangepast)

Je kunt daar bij de ANWB refereren aan mijn verzekering (ik PB je mijn kenteken). Die is all risks verzekerd daar en het gaat om dezelfde auto. Bovendien zijn er meer e-Niro Executives daar verzekerd zonder SCM-alarm. Je kunt je dus beroepen op het gelijkheidsbeginsel. Gewoon ff volhouden, dat móet lukken.

Er waren er hier ook zelfs die even aangehouden hebben, waarna ze een ‘uitzonderingspositie’ kregen; ze streken met de hand over het hart, zeg maar.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

Geregeld! Nog maar eens gebeld (had je kenteken niet nodig; bedankt voor de BP en de tip!). Bij mij laten ze RDW catalogus waarde staan maar hebben ze de aanvullende voorwaarde laten vallen: helemaal top!

Scheelt dus 'gewoon' 40%. ANWB (Unigarant) is 672 euro (gewoon 80% korting maar ik denk ongunstige postcode in de randstad), Carmeleon (ASR) zou 1075 euro geworden zijn. Nee, ik krijg (helaas) geen provisie van de ANWB :-).

Hierom is zo'n forum als dit toch wel echt wel leuk! Dus; medeforummers; even aanhouden (telefonisch) en naar het form verwijzen en de 2019 e-Niro kan voordelig verzekerd worden zonder vervelende aanvullende voorwaarden. Ik heb slechte ervaringen met achteraf geïnstalleerde startonderbrekers (regelmatig gedoe mee gehad).

• Thanks 1
Geplaatst

Zo’n alarm of later ingebouwde startonderbreker heb ik (gelukkig) nooit gehad. Wel heb ik er een paar keer naar gezocht op momenten dat het aan de orde kon zijn, maar telkens las ik daar behalve lovende woorden toch iets te vaak negatieve ervaringen over. Dat heeft me steeds tegengehouden.

@Sigmasailor Mooi dat deze verzekering van de ANWB nu gelukt is. Is die nu goedkoper dan de verzekering die je eerst had (aanvankelijke premie)?

Geplaatst

Klopt is inderdaad nog iets goedkoper dan vorig jaar. 'Helaas' kom je niet om het clubblad heen. Die krijg je er gewoon bij. Scheelt 100 euro maar toen had ik 5 jaar nieuwwaarde en geen eigen risico bij ruit vervangen. Er zullen vast nog wel wat details verschillen. Vorig jaar al snel opgegeven toen ANWB ook al zat zeuren over een alarm en niet goed ingespeeld was op zakelijk auto's. Dat laatste is opgelost, het alarm lukt nu toch met wat aandringen en goede tips.

Geplaatst

Scheelt 100 euro? Dat was dus een vergelijk van de oude premie (vóór die 25% verhoging?) met de nieuwe premie (ná de 15% verhoging?)? Als dat klopt ben je niet slecht af.

En wat die nieuwwaardevergoeding en ER bij ruitschade: dat is dus een verschuiving van de risico’s. Kleine kans op mindere uitbetaling (alleen in geval van schade) tegenover een grote kans (zekerheid) op een lagere premie. Goede keus lijkt me. Ik zou het niet anders doe .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...