Ga naar inhoud

winter modus e-niro


Deniz Buurman

Aanbevolen Berichten

21 minuten geleden, zei gjcvro:

Net gekeken, my 22, geen warmtepomp, wintermodus aanwezig. Waar kijk je in het menu?

Ev knop, tandwieltje settings, in your face bij mij.

Ja, zelfde plek gekeken,  geen wintermodus, alleen “ waarschuw. en EV-route “

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei Adrie Koorn:

Maar het gaat erom waarom wij die optie niet hebben? Of is het iets wat alleen voorkomt op modellen die een warmtepomp hebben? 

Precies Adrie, Waarom de ene wel en de andere niet. Het verwarmen van de accu staat los van de warmte pomp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Deniz Buurman:

Op de zelfde plek daar staat alleen het rijbereik waarschuwing signaal aan of uit.

Dat is het signaal welke in combinatie werkt met de routeplanner van je infotainment. Het rechter plaatje geeft aan (start en finish van de rit) of je met de resteren %% accu de rit nog kan uitrijden en geeft een signaal als er nog maar 10% of erger nog (wat ik dus al 2x mee gemaakt heb) 5% in de accu aanwezig is.
Ook bij MY21, incl. warmtepomp en wintermodus, alleen nog nooit gebruikt (behoudens dan de warmtepomp voor de interieur verwarming).

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, zei Deniz Buurman:

Na een week in onze E-niro uit 2019 gereden te hebben kom ik er achter dat er geen wintersstand in dit model aanwezig is. Weet iemand hoe dit kan en of dit wenselijk is in ons klimaat.

De term ‘winterstand’ zegt me nix. Wat bedoel je daarmee en wat zou het moeten doen denk je?

En hoe kom je erbij dat die er zou moeten zijn. Staat die in het instructieboekje? Als het daar niet in staat, dan lijkt me dat je het ook niet hoeft te verwachten, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, zei Michel_1970:

Dat is het signaal welke in combinatie werkt met de routeplanner van je infotainment. Het rechter plaatje geeft aan (start en finish van de rit) of je met de resteren %% accu de rit nog kan uitrijden en geeft een signaal als er nog maar 10% of erger nog (wat ik dus al 2x mee gemaakt heb) 5% in de accu aanwezig is.
Ook bij MY21, incl. warmtepomp en wintermodus, alleen nog nooit gebruikt (behoudens dan de warmtepomp voor de interieur verwarming).

Dank je wel Michel voor je antwoord. daar kun je dus niet volledig op vertrouwen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, zei Hippe lip:

De term ‘winterstand’ zegt me nix. Wat bedoel je daarmee en wat zou het moeten doen denk je?

En hoe kom je erbij dat die er zou moeten zijn. Staat die in het instructieboekje? Als het daar niet in staat, dan lijkt me dat je het ook niet hoeft te verwachten, toch?

Ik lees dat die van jou permanent aan staat.  Het instructie boekje krijg je pas als je iets gekocht hebt, in mijn onderzoek naar e-nero's 2019 kreeg ik niet het idee dat dit een optie was..

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, zei Deniz Buurman:

Ik lees dat die van jou permanent aan staat.  Het instructie boekje krijg je pas als je iets gekocht hebt, in mijn onderzoek naar e-nero's 2019 kreeg ik niet het idee dat dit een optie was..

Huh, onder welke steen heb jij gelegen (niet onaardig bedoeld)? Van bijna alles wat te koop is is de gebruiksaanwijzing online te vinden. Van de e-Niro is dat niet anders. Omdat ik, ook in 2019, maanden moest wachten op de levering van mijn auto heb ik in de tussentijd dat boekje (nou, dat ‘-je’ mag er wel vanaf😜) in pdf-vorm doorgelezen. En zo word je heel wat wijzer.

En waar lees je dan dat het bij mij permanent aan staat? Want nou word ik toch wel nieuwsgierig over welke functie je het hebt. Wat bedoel je met die winterstand en wat zou het moeten doen denk je?

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel deze wintermodus, bij mij staat dit er niet. Net bij de dealergeweest en die weet niet waarom ik het niet heb🤔, de enige mogelijkheid is dat deze auto eigenlijk voor de Italiaanse markt bestemd was ( en dus door Kia Nederland hier heen is gehaald). Het wordt nog aan de hand van het chassisnummer uitgezocht.

 

5F693EE0-B925-4962-9E1B-54AD3BD7956E.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 hours ago, gjcvro said:

Ik ben geen expert, maar voor Nederland is de toegevoegde waarde ongeveer gelijk aan 0. Werkt pas vanaf -10 of nog lager dacht ik.

Met wat zoeken is het hier op het forum wel terug te vinden.

Volgens mij vanaf +10 en lager.

Werkt alleen als je gaat snelladen en pas op het moment dat laden is gestart. De batterij wordt dan verwarmd tot 25 graden. Maar voordat dat bereikt is ben je dus al een tijdje verder.

aangepast door Elhovo
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei Hippe lip:

Huh, onder welke steen heb jij gelegen (niet onaardig bedoeld)? Van bijna alles wat te koop is is de gebruiksaanwijzing online te vinden. Van de e-Niro is dat niet anders. Omdat ik, ook in 2019, maanden moest wachten op de levering van mijn auto heb ik in de tussentijd dat boekje (nou, dat ‘-je’ mag er wel vanaf😜) in pdf-vorm doorgelezen. En zo word je heel wat wijzer.

En waar lees je dan dat het bij mij permanent aan staat? Want nou word ik toch wel nieuwsgierig over welke functie je het hebt. Wat bedoel je met die winterstand en wat zou het moeten doen denk je?

Als je het zo bekijkt heb ik idd onder een steen gelegen 🙃

De  werking  van  de  winterstand = wintermodus  om de  batterijtemperatuur  tijdens  de winter  te  verhogen,  waardoor  de  rijprestaties worden verbeterd.

Dit haal ik uit de Nederlandse handleiding die ik op internet gevonden heb, voor mijn my19 toch zit de winter modus niet op mijn op mijn auto. ??

Dank voor je feedback.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even voor de goede orde en nogmaals: Wintermodus verwarmt de batterij NIET voor je gaat rijden NOCH tijdens het rijden.

De verwarming van de batterij wordt ALLEEN ingeschakeld als je snellaadt EN als de batterij kouder is dan 10 graden.

De handleiding is misleidend: rijprestaties worden niet verhoogd.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei Adrie Koorn:

Ik bedoel deze wintermodus, bij mij staat dit er niet. Net bij de dealergeweest en die weet niet waarom ik het niet heb🤔, de enige mogelijkheid is dat deze auto eigenlijk voor de Italiaanse markt bestemd was ( en dus door Kia Nederland hier heen is gehaald). Het wordt nog aan de hand van het chassisnummer uitgezocht.

 

5F693EE0-B925-4962-9E1B-54AD3BD7956E.png

Hoi Adrie, wat een herkenbaar verhaal. Mijn Kia is een import uit Spanje. Ben nieuwsgierig naar de uitkomst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...