Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mede forummees,

Ik ben opzoek naar een zekering in de zekeringkast (onder dashboard), waarop 12 volt staat bij uitgeschakeld contact. Dit i.v.m. het aansluiten van dashcam.

Ik ben al bezig geweest met een spanningszoeker, maar kan tot nu toe niets vinden.

Heeft iemand hier al ervaring mee en wil/kan me even op weg helpen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Mctreb.

Geplaatst

zelf ook een dashcam ingebouwd, maar ik wilde deze niet constant op voeding.

Deze op sigaretten aansluiting aangesloten.

Reden dat ik de dashcam niet op contante voeding wilde is dat je het risico loopt, als je een tijdje de auto niet gebruikt, de accu leeg getrokken wordt.

Nu in mijn situatie, start de auto en de dashcam gaat automatisch aan en begint met opnemen 

Geplaatst

Dashcam is gemonteerd, ontdekte achter de zekeringkast de constante 12 volt kabel welke naar de trekhaak gaat. Deze komt rechtstreeks vanaf de accu en is bij de accu gezekerd.

Hierop de spanningsmodule voor de dashcam aangesloten, kabel weggewerkt en alles werkt naar volle tevredenheid.

@Michel.F

Bedankt Michel.F voor je reactie.

En wat betreft het leeg trekken van de accu bij niet gebruik van de auto, daar is die spanningsmodule voor.

Bij een te lage accuspanning schakelt deze module de spanning op de camera uit.

Met vriendelijke groet, Mctreb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...