Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vroeg me af of een Kia Niro een distributieriem of -ketting heeft. Kan daar niets over terugvinden. Weet iemand dat?

Geplaatst (aangepast)

Bedankt, dat betekend dus dat de deze niet om de zoveel km (of jaar) vervangen hoeft te worden. Wel moet ie gecontrolleerd worden bij onderhoud uiteraard.

aangepast door Frank T
Geplaatst

Tegenwoordig weet je het nooit bij distributiekettingen natuurlijk. Kijk maar naar Peugeot en VW ;-)
Maar over kettingproblemen bij Kia heb ik niet veel gehoord.

• 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Het is een ketting (Timing Chain) en het valt toch onder de 7 jaar garantie, wanneer zij kapott gaat, want dan is de hele motor stuck.

niro_timing_chain.jpg

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
Op 10-6-2021 om 23:08, Anticky zei:

Hier een overzicht van je Motor fijn beschreven in het Nederlands, er valt te lezen dat het een speciale onderhoudsvrije distributieketting heeft.
En nog veel meer innovatieve toepassingen. 

Hyundai Kappa-motor - Hyundai Kappa engine - qaz.wiki.pdf 231 kB · 0 downloads

Wel werkende link hoop ik    https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine#Kappa_II_GDi_HEV

• 3 jaar later...
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 23-4-2019 om 15:18, zei meeder:

Tegenwoordig weet je het nooit bij distributiekettingen natuurlijk. Kijk maar naar Peugeot en VW ;-)
Maar over kettingproblemen bij Kia heb ik niet veel gehoord.

De vw , Peugeot   Renault die u bedoelt hebben een snaar die in olie loopt.

• 2 weken later...
Geplaatst
On 7/13/2024 at 8:16 PM, Anil Mankoe said:

Heb onlangs een kia niro 1.6 hybrid gekocht ,weet niet of het nu een ketting of riem heeft 

ketting dus ..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...