Ga naar inhoud

Bevestiging tolbadge


Starry

Aanbevolen Berichten

Ik heb zo’n tolbadge voor de Franse tolwegen. Nu schijnt het zo te zijn dat het signaal niet goed door de warmtewerende voorruiten van de huidige auto’s komt. Daarom moet je hem dus plakken op het zwart gestippelde gedeelte bij de binnenspiegel, waar het signaal wel doorheen gaat. Zo had ik hem ook bij mijn vorige auto zitten, maar bij de Ceed zit niet zo’n gestippeld stukje bij de voorruit.

Heeft er iemand al ervaring of het ook gewoon op de voorruit geplakt kan worden of moet ik straks elke keer mn raampje open doen en ermee buiten zwaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, Starry zei:

 

Ik heb zo’n tolbadge voor de Franse tolwegen. Nu schijnt het zo te zijn dat het signaal niet goed door de warmtewerende voorruiten van de huidige auto’s komt. Daarom moet je hem dus plakken op het zwart gestippelde gedeelte bij de binnenspiegel, waar het signaal wel doorheen gaat. Zo had ik hem ook bij mijn vorige auto zitten, maar bij de Ceed zit niet zo’n gestippeld stukje bij de voorruit.

Heeft er iemand al ervaring of het ook gewoon op de voorruit geplakt kan worden of moet ik straks elke keer mn raampje open doen en ermee buiten zwaaien? emoji6.pngemoji23.png

 

Als je de tolbadge (links) naast je spiegel plakt m.b.v. de bijgeleverde houder zal deze het benodigde signaal geven en kun je met 30 km/u doorrijden op de daarvoor bestemde doorgangen. Het enige voordeel van het gestippelde gedeelte van de voorruit is dat je de tolbadge niet ziet zitten.  Alvast een goede reis gewenst, met een snelle doorgang op de tolweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah ok. Dit staat namelijk op de ANWB site:

Plaatsen van de tolbadge
De tolbadge moet achter de achteruitkijkspiegel geplakt worden in het midden van de ruit. Dus niet aan de linker- of rechterkant van de ruit en bij voorkeur op een open stuk ruit zonder stickers. Wellicht ten overvloede: de badge moet aan de binnenkant van de ruit geplakt worden. Auto’s uitgerust met voorruitverwarming of zon(hitte)werend glas dienen de badge te plaatsen op het gebied rondom de spiegel met zwarte stippeltjes. Dit stuk is namelijk niet verwarmd of thermisch waardoor het signaal goed bereikt kan worden.

Maar kan m dus gewoon op de ruit plakken en dan werkt t ook bij de Ceed?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Starry zei:

Ah ok. Dit staat namelijk op de ANWB site:

Plaatsen van de tolbadge
De tolbadge moet achter de achteruitkijkspiegel geplakt worden in het midden van de ruit. Dus niet aan de linker- of rechterkant van de ruit en bij voorkeur op een open stuk ruit zonder stickers. Wellicht ten overvloede: de badge moet aan de binnenkant van de ruit geplakt worden. Auto’s uitgerust met voorruitverwarming of zon(hitte)werend glas dienen de badge te plaatsen op het gebied rondom de spiegel met zwarte stippeltjes. Dit stuk is namelijk niet verwarmd of thermisch waardoor het signaal goed bereikt kan worden.

Maar kan m dus gewoon op de ruit plakken en dan werkt t ook bij de Ceed?

Ik gebruik de tolbadge al jaren en heb deze altijd aan de linker bovenkant bij de spiegel geplakt. Ook zonder gestippelde voorruit. Nooit een probleem bij de tolpoort(en) gehad. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...