Sam Doppie Geplaatst 27 September, 2019 Geplaatst 27 September, 2019 Hallo, ben een Sorento eigenaar. maar al even niet meer zo heel blij.. In 2 jaar tijd heeft mijn auto een diesel 2.5CDRI uit 2004 me 4x laten staan. De motor schiet dan tijdens het starten in noodloop. Dus geen gaspedaalfunktie. Natuurlijk naar de garage geweest die keren....uitgelezen Hun advies was het gaspedaal vervangen en dat ook gedaan...kleine 500€ Daarna toch weer 2x in storing gegaan. Heeft iemand enig idee ....? Groetjes een twijfelende Sorento rijder Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 September, 2019 Geplaatst 27 September, 2019 Stekkers al nagekeken?Heb je toevallig aftermarket CruiseControl? Die is vaak ook gestekkerd...En anders bij een demontagebedrijf een vervangend pedaal kopen? Quote
xtra40 Geplaatst 27 September, 2019 Geplaatst 27 September, 2019 in dit topic stelt men zich alleen voor ? mischien dat je dat nog even kan doen dan verplaats ik dit naar de afdeling sorento waar deze vraag thuis hoort dat word daar ook meer gelezen dan hier sterkte met de klacht Quote
spostma85 Geplaatst 28 September, 2019 Geplaatst 28 September, 2019 (aangepast) Toevallig heeft mijn partner een vergelijkbare storing met haar volvo c30 d3. Gaspedaalsensor vervangen, gasklephuis gereinigd en stekkers schoongemaakt, melding bleef af en toe terugkomen. Oorzaak ligt daar waarschijnlijk in bedrading, en dat is soms zoeken naar een speld in een hooiberg. Wat mij opvalt is dat de melding voornamelijk bij nat weer optreedt, en na de wasstraat. Dsn denk je toch aan een draad die is grsleten en waar vocht bij kan. Maar even terug naar jou. Het gaspedaal vervangen op basis van uitlezen vind ik een gok van jouw garage. En voor jou een dure. Vaak is het een sensor of bedrading. Gasklephuis kan ook. Luchtmassameter kan ook. Er zijn meerdere waardes die een motor (goed) laten lopen of een noodloop activeren. Zoals Murcielaygo zegt, check de stekkers van gaspedaal, gasklephuis, maak ze zonodig schoon. Check de bedrading, laat deze eventueel doormeten evenals de stekkers. En ga verhaal halen bij die garage. Trouwens, gaat die ook in noodloop als je bij het starten het gas een beetje ingedrukt houdt dus dat hij niet onder de 2000 toeren komt bijv. Is wel lastig testen als je maar 4x in 2 jaar tijd deze klacht hebt.... en kun je bij noodloop de motor uitzetten en daarna opnieuw probleemloos starten? Gaat die ook tijdens rijden wel eens in noodloop? 28 September, 2019 aangepast door spostma85 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.