Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Kia Dynamicline nieuw model met 1100 km op de teller..

Gisteravond kwamen we vanaf het zuiden richting Groningen en net de voor afslag Hoogeveen zat er iemand achter me te seinen met zijn lichten, toen ik op het dashboard nog net iets kon lezen van een "check ???" en daar achteraan de melding : "check hybrid system stop vehicle and turn off engine" in een groot geel warning vlak.. auto aan de kant gezet en Kia helpdienst gebeld..

Ben benieuwd wat die bestuurder achter mij heeft gezien dat ie mij waarschuwde/seinde...

3 Kwartier later kwam er een afsleep wagen die de Niro er op trok en bij MC Donald op de parkeerplaats ging de man aan de slag..

Kon hem via de aansluiting (bij zekeringkastje) links onder het stuur niet uitlezen, kreeg helemaal geen data te zien..

Via de sleutel, ik meende 2x op contact en terug en 3e keer starten werd de computer gereset volgens hem en was de melding idd verdwenen..

Even op de parkeerplaats proef gereden en melding bleef weg..en konden we de weg naar huis vervolgen en die 70km ging zonder problemen.

Wel vond ik mijn brandstof gebruik aardig hoog..

Had bij vertrek de tank volgegooid en bij terugkomst ook..

KM gereden:  611 

liters: 39.58    =  15,4 km /Ltr  dit was mijn 2e tankbeurt..  de 1e zat ik op 16,4 km /Ltr

Boordcomputer NIET geraadpleegd..

Heenreis 90% op CC en terug 50% op CC

aangepast door SatJunk
Geplaatst

Zeker als je net een nieuwe auto hebt is dat natuurlijk behoorlijk schrikken en balen. Gelijk natuurlijk de dealer geinformeerd vanmorgen? Benieuwd wat die te zeggen heeft. 

Geplaatst (aangepast)
21 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Zeker als je net een nieuwe auto hebt is dat natuurlijk behoorlijk schrikken en balen. Gelijk natuurlijk de dealer geinformeerd vanmorgen? Benieuwd wat die te zeggen heeft. 

Klopt..vanmorgen gebeld (dealer groningen) en gevraagd of ik een (chef) monteur kon spreken want wou toch iets meer technische info omtrent deze "case" nou van deze dame kreeg een kil zakelijk antwoord dat zij van de receptie werkplaats is en ik het met haar moet regelen..

Toen gevraagd of ik direct om 08:00 uur kon worden geholpen als ik zou komen..antwoord in deze strekking: er zijn meerdere mensen om 08:00 uur dus u komt vanzelf aan de beurt..

Toen gevraagd en de volgende dag ? of nog dag later..antwoord bleef hetzelfde..

Ik moet er vrij voor nemen, dus met beetje pech kost het je de ochtend..

Andere dealer gebeld (Ten boer) en de situatie uitgelegd, deze begon het gesprek al zeer begripvol en daar ga ik mij melden om 08:00 uur morgenochtend..

aangepast door SatJunk
Geplaatst
2 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Werd je bij Havik Auto in Groningen niet goed geholpen? Vreemd, ik heb daar juist goede ervaringen mee.

Klopt is ook een goed bedrijf..alleen je bent natuurlijk niet vrolijk als je de dealer belt, alleen ik bel niet voor een lampje vervangen maar om een serieus probleem en het is de toon wat de muziek maakt..

Ik had het idee dat ik tegen een muur zat praten, en daar had ik geen zin in..(op dat moment zeker niet)..

Dus tja wat "kort voor de kop" en naar Ten boer gebeld en daar toch veel begripvoller te woord gestaan..

Maar dit is dus mijn "subjectieve" mening..

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, puinruimer57 zei:

ik zou toch naar havik gaan en me melden bij Mark en die mag het gaan regelen

Mark heeft mij gebeld en toegezegd dat het word het opgelost, en ik mij morgenochtend  om 08:00 uur kan melden..

Laten we het ook maar op miscommunicatie houden..

Als de storing nu ook nog meevalt ben ik weer een stuk rustiger...

aangepast door SatJunk
toevoeging
Geplaatst

Je moet de directe nummers van Mark of Jeroen bij Havik hebben. Die staan direct voor je klaar. Via de telefoniste kom je er nauwelijks door. Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.

Geplaatst

Vanmorgen tegen 08:00 uur gemeld bij Jeroen en super vriendelijk geholpen en auto was gelijk aan de beurt.

Helaas/gelukkig ? niets kunnen vinden, maar hopen dat dit een incident was.

Jeroen en collega's bedankt !.

Geplaatst

Ja, soms hoop je dat ze in ieder geval iets kunnen vinden. Een beetje onzekerheid blijf je nu houden. Wel mooi dat je goed geholpen bent door de mannen van Havik. Prima bedrijf. 

Zag trouwens ook een oude post van je over Led-verlichting koplampen. Bevalt dat nog steeds? En hebben ze dat bij Havik voor je geplaatst?

Geplaatst
6 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Ja, soms hoop je dat ze in ieder geval iets kunnen vinden. Een beetje onzekerheid blijf je nu houden. Wel mooi dat je goed geholpen bent door de mannen van Havik. Prima bedrijf. 

Zag trouwens ook een oude post van je over Led-verlichting koplampen. Bevalt dat nog steeds? En hebben ze dat bij Havik voor je geplaatst?

Idd, zijn door Havik geplaatst en werken super...

Geplaatst (aangepast)

Enige tip mijn inziens.... Goed naar de (weers) omstandigheden, instellingen en verbruikers (lampen, airco e.d.) zodat men het evt kan nabootsen. Zeker als er geen foutcodes voorhanden zijn

Anders is het moelijk diagnose stellen of  waar je moet beginnen.

Probeer de volgende keer geen foutcodes te wissen als men dat probeert te doen, of op zijn minst op te slaan/noteren als men die wilt wissen.

aangepast door ehombie
aanvulling

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...