Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tussenbak vast continu 4WD

Ga naar de oplossing Opgelost door spostma85,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Beste forumleden hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Na het vervangen van de olie achter differentieel, olie tussenbak en oliekering tussenbak (kering uitgaande as achter) heb ik het volgende probleem. Bij korte bocht voornamelijk achteruit blokkeren de achterwielen. Het lijkt alsof het achter differentieel vast zit, maar op de brug kan ik de wielen afzonderlijk draaien. Ook bij blokkeren van een van de achterwielen kan ik het andere wiel nog draaien. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Want ik had dit issue niet voordat de olie en de kering vervangen is? Dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar...

kia sorento 2005

aangepast door kiasorento-2005
Geplaatst (aangepast)

Na het vervangen van de oliekering tussenbak (uitgaande as achter) en verversen van de olie (Nu voorzien van ATF 16000 HFM van MSD) zit de tussenbak vast. Hierdoor blijft de sorento in continue 4WD staan waardoor er geen bocht mee te maken is. Ook verwijderen van zekering 13 heeft geen invloed. Iemand enig ervaring met dit euvel?

aangepast door kiasorento-2005
  • Oplossing
Geplaatst

@kiasorento-2005 het kan zijn dat de viscokoppeling in je tussenbak vast zit. Hierbij een link met een verhaal daarover en een paar tests die je kan uitvoeren. (Is van Landrover maar principe is hetzelfde)

http://site.lrch.nl/kennisbank/freelander-i-viscose-koppeling-testen

Vertel eens waarom de kering is vervangen? Heeft je tussenbak droog gelopen? 

• Like 1
Geplaatst

De kering is vervangen omdat deze lekte. Probleem is gelukkig opgelost. Bleek dat de bout van de flens voor de aandrijfas niet vast genoeg zat (niet juiste moment). Wat blijkbaar invloed heeft op de koppeling in de bak. Na aandraaien bout met het juiste moment is het probleem verholpen. Gelukkig klein issue, alleen heeft het wel even geduurd voor we hier achter waren.

• Like 1
Geplaatst

@kiasorento-2005

Mooi zo!

Weet jij toevallig nog op welk moment die bout is vastgedraaid? Ik moet de boel binnenkort ook los en vast maken namelijk. Ik meende op het forum 210 Nm gelezen te hebben...

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...