Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige maand heb ik het volgende probleem gemeld bij de dealer. Vroeg me af of iemand dit ook heeft gehad of mij advies kan geven.

Ik heb een Kia Niro uit 2017. Bij de aankoop heb ik (voor €450,-) Xenon verlichting er in laten zetten. Tot nu toe beviel dat erg goed. Echter al een paar keer had ik mijn rechter koplamp zien flikkeren bij het aanzetten van mijn licht of openen van de auto. Dit had ik vorig jaar al gemeld bij de dealer. Ze hebben de connectors nagelopen en ingespoten. Daarna heb ik het niet meer zien gebeuren, tot de eerste herfstdagen dit jaar. Bij vochtig weer en wat langere stilstand kwam het weer terug.

Zoals gezegd het vorige maand bij de dealer gemeld. Ze konden niets vinden, als de lamp eenmaal een keer in ontstoken, blijft hij makkelijk aan gaan. Maar ze namen mijn klacht zeer serieus. Voor de volgende dag werd er een afspraak gemaakt om de lamp in zijn geheel te vervangen. Dus de lamp inclusief de "ballastkast", wat dat ook mag zijn. Weer een dag later, reed ik achter een andere auto en zag dat mijn rechter lamp weer niet brandde. Ik ben meteen door gereden naar de Kia en het laten zien. Na een half uurtje op de brug kwamen ze me melden dat ik voorlopig standaard H7 lampen krijg. Het systeem Xenon wat ik had vanaf de aankoop, bestaat niet meer. Het vervangende systeem is een set voor twee lampen, die ze nu op één lamp hadden aangesloten. Dat ging niet goed en werd te heet.

Ze gingen navragen bij Kia Nederland wat te doen, maar hij vroeg me alvast na te denken over LED verlichting, als dat in ieder geval ook van Kia Nederland mag, want die moeten het betalen(Garantie). Al een tijdje niets gehoord van de Kia, maar ben wel benieuwd naar het prijs verschil. Ik denk niet dat LED verlichting €450,- gaat kosten.

En wat is jullie ervaring? En als ik mag kiezen, waar zouden jullie voor gaan?

Geplaatst

Ikzelf heb bij mijn Stonic gekozen voor LED. Ik heb alle lampen vervangen met LED, dus ook bochtlichten, interieur etc. Voor totaal 60 EUR.

Xenon vond ik lastig om het zelf te doen en de garage vroeg er ook ongeveer 4/500 euro voor. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met LED. Ik heb mijn auto nu anderhalve jaar (gelijk bij aanschaf vervangen met LED) en nu 67.000 KM verder, nog geen problemen gehad met het licht (zowel interieur als koplampen). 

Ik begrijp dat Xenon net iets beter verlicht alleen gedurende gebruik steeds minder wordt. LED is makkelijker te installeren, net iets minder lichtopbrengst maar gedurende gebruik wordt het NIET minder.

Geplaatst

Mijn dealer adviseerde led ipv xenon, dan heb je geen last van ballasten die uitvallen.

Led verlichting geeft echt een “bak licht” :-)

Geplaatst
22 minuten geleden, Fred W zei:

Mijn dealer adviseerde led ipv xenon, dan heb je geen last van ballasten die uitvallen.

Led verlichting geeft echt een “bak licht” :-)

Mag ik vragen wat je er extra voor heb moeten betalen?

Geplaatst

“ Teveel “set lampen zijn in de handel te krijgen tussen de 100 - 150 euro

en je kan ze wisselen met de originele lampen zonder aanpassingen 

Geplaatst

Ik heb ze ook van Zandbergen via dealer en in april 2019 275 euro betaald inclusief montage  bij xenon nabouw Kia niro (kiaclub.nl) staan verschillende berichten omtrent deze led lampen 

Geplaatst

Auto is van mij nu 3,5 maanden oud en 2 keer de linker Xenon lamp defect op advies dealer en kosten Kia overgestapt op LED.

Wel een hoop licht maar mis toch de Xenon, mijn gevoel zegt dat deze meer licht gaven met de blauwe gloed dan de LED nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...