Gast Peter TGDI Geplaatst 13 December, 2020 Geplaatst 13 December, 2020 (aangepast) Hallo allemaal, Ik heb net een nieuwe Sportage 4 1.6 TDGI GTPlusline, bandenmaat 245/45/R19 en heb een paar vragen over wintervelgen. Standaard zit er 19" velgen eronder. Om de snelheidsmeter correct te laten werken moeten de banden dus hoger worden als de velg kleiner wordt. 1. Wat zouden de bandenmaten moeten zijn op een 16" velg en op een 17"velg? Hierbij neem ik aan de het een persoonlijke voorkeur is 16 of 17 inch velg (if not, dan hoor ik het graag). 2. Wat zijn nu precies (met steek etc etc) de afmetingen van velgen die onder mijn sportage passen (passen bijv ook de velgen van een sportage 3 eronder)? 3. Wat raden jullie mij aan (evt ook gewoon stalen velg), en welk bedrijf tussen ongeveer Den Haag en Haarlem waar leuke sets zijn. Ik ben zeker niet opzoek naar mega mooi en/of duur. Vandaar dat ik wellicht ook gewoon stalen velgen overweeg. Thanksssss... 13 December, 2020 aangepast door Peter TGDI Quote
pdakkerman Geplaatst 14 December, 2020 Geplaatst 14 December, 2020 (aangepast) 1. http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Kun je zelf spelen 2. https://www.steekmaat.nl/ 3. Vaak heb je voor ong 100,- meer een leuke lichtmetalen set. Online is veel te verkrijgen. Ik heb het vorig jaar online gekocht bij https://www.givawheels.nl/nl/ met tpms sensoren Succes 14 December, 2020 aangepast door pdakkerman Quote
pdakkerman Geplaatst 14 December, 2020 Geplaatst 14 December, 2020 (aangepast) 5 minuten geleden, pdakkerman zei: Quote Dubbel 14 December, 2020 aangepast door pdakkerman Quote
Gast Peter TGDI Geplaatst 14 December, 2020 Geplaatst 14 December, 2020 Dank je wel voor een duidelijk en snel antwoord!!!! Quote
bart-kia Geplaatst 15 December, 2020 Geplaatst 15 December, 2020 Ik kijk altijd op marktplaats voor een leuke set.Maar ik weet (nog) niet wat er allemaal voor kia op marktplaats staat.Ik ben zelf nogal voor originele velgen. Ik zou geen stalen velgen kopen. Ook geen aftermarket lichtmetalen, die vind ik vrijwel nooit mooi.Dus op mijn huidige auto (geen kia) heb ik op de originele 16" velgen winterbanden. Voor de zomer heb ik via MP een 17" lichtmetalen set gekocht. Quote
Gast Peter TGDI Geplaatst 15 December, 2020 Geplaatst 15 December, 2020 Dank voor je bericht; over smaak valt uiteraard niet te twisten, heel erg persoonlijk. Tot nu toe vind ik niet dat er heel veel verschil in stalen velgen en metalen zit btw. Originele velgen zijn daarentegen altijd wel een (behoorlijk) stuk duurder. Wat mij tot nu toe opvalt op MP is dat er nagenoeg alleen maar staat past onder Kia (sportage), maar vaak niet type 3 Sportage of type 4 (weet niet of daar dus verschil in zit), EN zie eigenlijk ook niets over de tpms sensoren staan. Dit iig bij de type 4 in het ventiel zitten. Ben ook nog niet bekend hoe dat precies werkt, en voordat je het weet heb je een ogenschijnlijke goedkope set gekocht op MP en dan heb/ krijg je foutmeldingen. Heb ik dus geen zin in uiteraard. Bij een velgenzaak wordt dit natuurlijk gedaan het inlezen van deze sensoren. Kortom, mijn "dilemma", ik wil best mensen "af helpen'" van hun banden met evt leuke velg, die ik ook mooi vind, maar zin dan met, past het wel, zit de tpms sensoren erin (kan ik dat zien) en werkt het wel.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.