Ga naar inhoud

tankmeter geeft 3/4 aan bij voltanken


s3racer

Aanbevolen Berichten

hey hallo

ik heb een kia sportage van 2011 en als ik hem helemaal vol heb getankt geeft de meter maar 3/4 vol aan. ook geeft de boardcomputer maar 450 km bereik aan na voltanken. heb het pistool langzaam laten lopen en schuin gehouden maar hij zit echt helemaal vol. ook met uitlezen waren er geen foutmeldingen. heeft iemand enig idee wat het kan zijn? alvast mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


tank meter uit uitlezen op fouten ? zo lang deze wat aangeeft is het geen fout 

er is maar 1 ding dat je kunt doen en dat is door meten maar dan moet je de waardes weten van de diverse standen 

maar het is of het metertje die niet juist aangeeft of de gever in de tank geeft niet de juiste waarde door 

even er uit halen en meten met een die zeker goed is 

vaak is deze unit via een gat onder de achterbank goed te verwijderen 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 1-1-2021 om 15:03, xtra40 zei:

tank meter uit uitlezen op fouten ? zo lang deze wat aangeeft is het geen fout 

er is maar 1 ding dat je kunt doen en dat is door meten maar dan moet je de waardes weten van de diverse standen 

maar het is of het metertje die niet juist aangeeft of de gever in de tank geeft niet de juiste waarde door 

even er uit halen en meten met een die zeker goed is 

vaak is deze unit via een gat onder de achterbank goed te verwijderen 

 

ik heb een nieuwe vlotter gekocht en deze ga ik een dezer dagen (als het weer het toelaat) plaatsen,hoop dat het daarmee is opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 5 weken later...
Op 14-3-2021 om 17:07, RHendriks zei:

Hallo heeft een vlotter geholpen?

Groeten Remco

hey remco

ik kon via de kia geen losse vlotter kopen en ben zelf op zoek gegaan omdat ik zeker wist dat de brandstofpomp nog goed is.

ben erachter gekomen wat het onderdeelnummer was en ja hoor via aliexpress de originele vlotter los kunnen kopen voor nog geen 13 euro!

daarna zelf aan de gang gegaan, achterbank eruit, pomp eruit gehaald,oude vlotter eraf gehaald en de nieuwe erin geklikt en ja hoor....... alles weer opgelost!!!

vlotter werkt helemaal super nu en de meter geeft alles weer goed aan

aangepast door s3racer
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...